PDA

View Full Version : Restauranger Bergen

Savipix
16-05-2013, 18:16
Hej Forumister!

Har fått den fantastiska uppgiften att organisera en utdrickningstur för en god vän. Turen går till Bergen och allt är klart med både hotell och boende.

Nu återstår bara en sak, restaurang. Har forumisterna något tips på en BRA och prisvärd restaurang (betalar gärna lite mer för kvalité) i stadens centrala delar?

Utflyttet
16-05-2013, 18:44
Bølgen och Möööi? Colonialen?

-A

Peppep
16-05-2013, 18:47
Bølgen och Möööi? Colonialen?

-A
Både Colonialen og Potetkjelleren skal være blant byens beste restauranter, men begge er ganske små og intime, kanskje ikke det rette for et utdrikningslag?

Savipix
16-05-2013, 18:54
Vi är en grupp på 5 och det är väl egentligen maten som är målet iso alkoholen :)

Chriscross
16-05-2013, 18:56
Lucullus (eller noe sånt) på det ene Scandic hotellet var veldig bra. Vi ble anbefalt dette av Colonialen siden de ikke hadde nok plasser ledig for reservasjon (har vel bare 24 plasser tror jeg). Ikke prøvd selv, men På Høyden ble trukket frem av Hellstrøm. Dette er dyre steder. Vet ikke hvor stivt et utdrikkingslag kan være. Sumo med Sushi og asiatisk er kanskje mer passende for et ikke for påseilt utdrikkingslag. De har også loungeavdeling ute.

Zakkariasbryggen er ganske folkelig, mange ulike restauranter der (Peppes, Sushi, Texmex etc). Er det mot formodning fint vær er det uteservering på taket. Du kan bestille mat fra alle restaurantene så kommer de opp dit med maten.

Utflyttet
16-05-2013, 19:02
Red Sun er bedre sushi en Sumo og Nama.

Bryggeloftet blir litt traust og mainstream.

Hanne på høyden, Lucullus og så ligger det vist nok en veldig bra asiatisk sak oppe ved Hanne på høyden. Jeg vil tro Bølgen og Moi er fortsatt et brukendes valg, jeg har ikke testet den "nye" på gamle Banco Rotto, dog.

-A

Savipix
16-05-2013, 19:08
Det blir Bölgen.

Fick 48 timmar på mig att planera detta med flyg, hotell och det hela men nu är det klart, TACK för tips :)

ILS2
16-05-2013, 19:43
FG Restaurant & Bar. Nytt sted. Spiste der for ikke lenge siden. Ble meget positivt overrasket av både lokalene og maten.