PDA

View Full Version : Morgen fra BNN


BSSW
16-05-2013, 05:13
Grynt...

Alt for tidlig kjenner jeg, og IMM var ikke uenig.
Men sola er oppe i hvert fall...

Ut mot havet om halv annen time, for å gå i tog på skuta i morgen :p

Skulle vært forbudt å ha heliflight så tidlig...

Anyway, ha en fin dag forumister :)

imm
16-05-2013, 05:43
Ja det er tidlig å stå opp til å få folk ut i verden.
Her fra Brønnøysund ønskes alle en riktig god dag ;)


Grynt...

Alt for tidlig kjenner jeg, og IMM var ikke uenig.
Men sola er oppe i hvert fall...

Ut mot havet om halv annen time, for å gå i tog på skuta i morgen :p

Skulle vært forbudt å ha heliflight så tidlig...

Anyway, ha en fin dag forumister :)

Peppep
16-05-2013, 06:02
God morgen fra PNH. Er på vei til the killing fields, det blir nok en sterk opplevelse. Etter noen timer med sightseeing bærer det videre til REP. Kan jo ikke stoppe for lenge på ett sted. ;)

Ha en fortreffelig dag! :)

SudCaravelle
16-05-2013, 06:25
Huff.. da jeg la meg I går følte jeg meg som Brad Pitt da jeg la meg og våknet opp som Ronnie Wood.. Veldig hyggelig kveld/natt ute med kunder, etter en noe dramatisk start med en lege som mente den minste hadde fått hjernehinnebetennelse. Vi ble sendt rett til sykehus som fikk avkreftet dette og selvfølgelig stappet henne full av antibiotika (som de elsker her nede) Sykehusene her er rett og slett utrolige – som flotte hoteller hvor leger osv. faktisk behandler deg som kunder??

I kveld er det ut på DXB og hente fatter (QR114), som er noe av det hyggeligste jeg gjør her nede.. Stå sammen med 70-80 andre nasjonaliteter i 34 varmegrader og en deilig jetfuel lukt.. Artig å se hvor forskjellig folk sier ”hei” etter kanskje årevis fra hverandre.

Nyt helgen.:nor

Ståle
16-05-2013, 06:53
God morgen fra Asiana First Class Lounge på ICN, flighten hitover i OZ541 var en drøm med ypperlig service krydret med altfor mye god mat..blei til et-par timer søvn inatt før de vekket oss på minuttet to timer før avgang slik at vi fikk drukket opp de siste dråpene av Tatinger til frokosten. Sånn forøvrig var det fire slike flasker ombord ved avgang fordelt på like mange passasjerer. ;)

Om noen timer står OZ745 for tur retning HKG hvor man skal oppholde seg i noen dager!

Ha en fin dag, og skål!

Someone
16-05-2013, 07:17
Mornings fra #Ruters executive lounge North i Storokrysset. Jobben kaller, og med en kommende langhelg er det noen loose ends som må fikses. Håper man unngår er reprise av gårsdagens totale trafikksammenbrudd her i byen, da jeg må hjem i rimelig tid for å forberede morgendagens storinnrykk til frokost. Ha en fin dag

ClassOne
16-05-2013, 08:18
God morgen fra gjemmekontoret utenfor Haugesund. Bilen er levert på service, kaffien er i koppen. Nå kaster jeg meg over denne EDB maskinen og prøver meg på noen rapporter og slike spennende ting!

Mer enn klar for langhelg. Ha en flotters dag :)

Sunny
16-05-2013, 09:05
God morgen fra 330 skvadron Sola. Kaffen går ned på høykant idag. Ha en fin dag alle :)

Cecilie
16-05-2013, 09:07
Mornsann fra OSL, hvor man kom inn med SK208 fra KRS for en times tid siden. Om en liten time er det klart for et hopp ned til CPH hvor sete 1D venter på meg retning Våsjington Dølles. Hyggelig med oppgradering, selv om det er midtgangssete ;) Ha ein fin ein!

dc-8-63
16-05-2013, 09:14
Mornings fra #Ruters executive lounge North i Storokrysset. Jobben kaller, og med en kommende langhelg er det noen loose ends som må fikses. Håper man unngår er reprise av gårsdagens totale trafikksammenbrudd her i byen, da jeg må hjem i rimelig tid for å forberede morgendagens storinnrykk til frokost. Ha en fin dag

Vel i følge VG var det utrolig effektiv trafikk mellom Lysaker og Ryen - VG meldte at det tok 2,5 timer mellom 16:00 og 17:00 - snakk om Time Warp;)
Samme arbeidsplass kaller denne fyren også - lange dager med dypdykk ned i den underliggende arkitekturen hvor en finner mye "interessant" - blir nok er dykk i løpet av langhelgen også - selv om deler av helgen skal tilbringes på Vedrens Ende med et ex forumedlem.

ha en flott dag

OJB
16-05-2013, 09:46
God morgen fra Forus,

Grått og noe vind her over i sørvest.
Det blir en dag med rapport skriving før helgen starter.
Helt fri blir ikke helgen. Operasjonsvakt for PPI gjennom helgen betyr morgenmøter hver dag med riggen.
Satser på at operasjoner går greit uten bruk av ekstra helikopter over BNN.
Ha en fin 17.mai og god helg alle.

OJB
16-05-2013, 09:53
Her bilde fra feltet og PPI en typisk vinterdag.
Ca 20m høye bølger.

LCH
16-05-2013, 10:00
God morgen fra Grønlandsleiret. For øvrig første uka på lenge uten noen flyturer på programmet. På tide å finne noen nye segment runs! ;)

Discus
16-05-2013, 10:06
God formiddag fra Bærum, her går det i en del småplukk over tastaturet før man må løpe ut i møter i dag. Ikke helt sommer her i dag heller.

God morgen fra Grønlandsleiret. For øvrig første uka på lenge uten noen flyturer på programmet.

Da rekker du å skrive ferdig en TR kanskje ;)

Fnate
16-05-2013, 10:14
God morgen fra Gaustad. Ikke er det mye sommer og sol her heller, men tross alt bedre enn i badestampen til OJB (ovenfor).

Her er det siste arbeidsdag før det skal bowles i Nijmegen imorra...

Ha en fin dag

Thomas
16-05-2013, 10:23
Yo!
Torsdagen bringer sykkeltur langt oppover Totenåsen med bl.a. MountainDew og en annen kollega før regnet setter inn, har hørt rykter om 17 Mai i morgen, men det gjør kun godt i lommeboken ifa. jobb!
Nettopp ferdigstilt sommerens reise til Florida hvor man på nuværende tidspunkt står waitlisted til BF på UA39, confirmed BF på 1292 og 1293 - så satser vi at folka til Donald nede i FLL er like blide i år!

På tide å trene pumpa, fjong dag.

Hickok
16-05-2013, 10:31
God formiddag fra EVE. Sitter her og venter på et forsinket SAS fly, igjen. Det begynner å bli en vane nå at disse avgangene er for sen. Norwegian, som skulle gå en halvtime etter, landet nettopp og nå ser jeg også SK4082 på innflygning. Hå¨per bare jeg rekker flyet videre til Bergen, så jeg slipper å havne midt i kaoset ved Lagunen hjem. Er tross alt en viktig kamp å rekke i dag.

storg
16-05-2013, 10:35
God dag fra FBU, her skal vi jobbe litt før man skal opp til BA på OSL. De skal nemlig sikre at jeg er ute av landet resten av uken. London here i come.

Martin
16-05-2013, 11:15
Ut mot havet om halv annen time, for å gå i tog på skuta i morgen :p


Husk å snu ofte, ellers kan det bli en våt avslutning på 17. mai-toget ;)

God torsdag med en eim av fredag. Straks avgårde på jobb. Avdelingsmøte i dag, som har en tendens til å spise en time av arbeidstiden min. Nuvel.
Kanskje mase litt på feriesøknaden jeg leverte for noen uker siden også.

Ha en god en, uansett hvor du er :)

darkcho
16-05-2013, 11:32
Mornsann fra OSL, hvor man kom inn med SK208 fra KRS for en times tid siden. Om en liten time er det klart for et hopp ned til CPH hvor sete 1D venter på meg retning Våsjington Dølles. Hyggelig med oppgradering, selv om det er midtgangssete ;) Ha ein fin ein!

God tur! Satser på en TR her også?;)

Henshaw
16-05-2013, 12:11
Formiddag fra Oslo. Litt sånn skolearbeid utført hittil da denne eksamen nærmer seg jo. Ellers hadde jeg mens jeg var ung og dum (les: 20) sagt meg villig til å jobbe på 16. mai, og det er jo sikkert ingen som skal handle mat idag... Hjemover til Sandefjord i kveld

Bizflyer
16-05-2013, 13:16
God litt over lunsj fra det sørlandske!
Regnfritt i dag iallefall, og det er håp i hengende snøre om at det blir det i morgen også. Kontoret er besatt og flere oppgaver ekspedert allerede. Nedteillingen til DM avreise er i full gang, og eneste minuset er at det fortsatt er over en måned til.

Jaja. I morgen er det 17 mai! Hurra!


God morgen fra Asiana First Class Lounge på ICN, flighten hitover i OZ541 var en drøm med ypperlig service krydret med altfor mye god mat..blei til et-par timer søvn inatt før de vekket oss på minuttet to timer før avgang slik at vi fikk drukket opp de siste dråpene av Tatinger til frokosten. Sånn forøvrig var det fire slike flasker ombord ved avgang fordelt på like mange passasjerer. ;)

Om noen timer står OZ745 for tur retning HKG hvor man skal oppholde seg i noen dager!

Ha en fin dag, og skål!

Flinke gutter! Godt du har fått tatt First Class jomfrudommen din, Ståle, og at det ikke gjorde vondt, hehe!


Her er det siste arbeidsdag før det skal bowles i Nijmegen imorra...


Nijmegen? Der skal det vel ikke bowles, men spaseres "Der VierDaagse";)

LN-MOW
16-05-2013, 13:47
God morrrgen, ja !! Litt mer skyet enn i går - mulig at man lader opp til den 17. som ser ut til å bli feiret med naturens eget pyroshow.

Snorkende Hund prøver allerede å gjøre meg døsig .. guttungen er på skolen og har matteeksamen og fruen er i ferd med å sveive igang sin kranglevorene Siemens-computer under det vanlige akkompangnement av gloser man ikke kan skrive i Donald...

Blir å sette nesen østover om et par ukers tid ... foreløpig ligger an østerrisk 777 veldig godt an til å få frakte meg over vannpytten.

petter380
16-05-2013, 13:54
Mornsann fra OSL, hvor man kom inn med SK208 fra KRS for en times tid siden. Om en liten time er det klart for et hopp ned til CPH hvor sete 1D venter på meg retning Våsjington Dølles. Hyggelig med oppgradering, selv om det er midtgangssete ;) Ha ein fin ein!

Haha, føler at den burnen var rettet mot meg ;) Forøvrig ser jeg på din flightdiary at du ikke har lagt inn disse flightene, hihi! Din sommertur ser kul ut btw!

Ellers sitter jeg nå her og venter på toget 1536 fra Lysaker-KRS og videre med buss retning Mandal og hytta. Skal bli digg med familie og chillax i 4 dager/netter! Neste ferie er ikke før i slutten av september (les: MD-turen!) :D

Speedbird
16-05-2013, 14:20
God dag fra TRY!
Her nærmer vi oss ferdig med jobben, og helikopteret til SVG går om et par timer - med en times transfer til SAS som skal ta meg trygt og komfortabelt til Bergen. :)
Rekker akkurat hjem til 17. mai - så får jeg helgen hjemme, og sannsynligvis tilbake til TRY i midten av neste uke. :)

Ha en fin dag folkens! :)

Fly med oss
16-05-2013, 15:09
God dag fra Lufthansa First Class Terminal i FRA! Deilig å kunne vende tilbake til denne lille oasen etter mer enn ett år siden sist. En mild forkjølelse legger ingen demper på stemningen, det gir heller en god unnskyldning til å ta den beste medisinen som ikke hjelper: Cognac :) God torsdag, alle sammen!

Fly med oss
16-05-2013, 15:13
Mornsann fra OSL, hvor man kom inn med SK208 fra KRS for en times tid siden. Om en liten time er det klart for et hopp ned til CPH hvor sete 1D venter på meg retning Våsjington Dølles. Hyggelig med oppgradering, selv om det er midtgangssete ;) Ha ein fin ein!

Hmm... Dumt spørsmål, men satt du i gullstuen kl 0845 med ryggen mot inngangen og med en ryggsekk med en godt synlig EBG-navnelapp? :cool:

Martin
16-05-2013, 15:50
Nijmegen? Der skal det vel ikke bowles, men spaseres "Der VierDaagse";)

Kan da gjøre mye moro i Nijmegen? Skal på Springsteen-konsert der om en drøy måned :cool:

(Hvem vet om han spiller låta "Long Walk Home"...)

Fnate
16-05-2013, 15:54
Kan da gjøre mye moro i Nijmegen? Skal på Springsteen-konsert der om en drøy måned :cool:

(Hvem vet om han spiller låta "Long Walk Home"...)

Er det der du skal ja... Har aldri hørt om stedet jeg. Stod bare på lappen min at jeg skal dit og spille bowling for å lage team building. Forstod at det var i Holland, men det var det.

Tommy777
16-05-2013, 16:03
Er det der du skal ja... Har aldri hørt om stedet jeg. Stod bare på lappen min at jeg skal dit og spille bowling for å lage team building. Forstod at det var i Holland, men det var det.

Ja, da er det bare å finne frem treskoa og alt annet enn KLM.com eller norvisjn.no ;)

Morgen fra Chicago. Varmt som fy her også.

Hjemme i dag før man setter kursen for Austin og Livestrong lunsj i morgen etterfulgt av bachelorparty hele helgen der nede med BBQ, bryster og brennevin.

Derfor utgår dessverre årets høydepunkt: Robert Aas og t777 sitter i kø på Kennedy expressway i en 911 etterfulgt av Tommy tar 16 gt og Robert tar 6 cola light. DET hadde vært tripreporten sin det ;)

Velkommen skal Hr. Aas være!

Utflyttet
16-05-2013, 16:07
Er det der du skal ja... Har aldri hørt om stedet jeg. Stod bare på lappen min at jeg skal dit og spille bowling for å lage team building. Forstod at det var i Holland, men det var det.

Nijmegen ligger da for pokker ikke i Holland. Nå tror jeg du får ta deg noe malaria-dempende og sjekke kartet. ;)

-A

Bizflyer
16-05-2013, 16:14
God dag fra Lufthansa First Class Terminal i FRA!

Hvordan kom du deg inn der da? Kjøpt billett? Du er ikke tilfeldigvis i 60 årene og fra Troms vel? :p

Kan da gjøre mye moro i Nijmegen? Skal på Springsteen-konsert der om en drøy måned :cool:

(Hvem vet om han spiller låta "Long Walk Home"...)

Er det der du skal ja... Har aldri hørt om stedet jeg. Stod bare på lappen min at jeg skal dit og spille bowling for å lage team building. Forstod at det var i Holland, men det var det.

Hæ? :drunk: er ikke det å gå 50 km hver dag i 4 dager moro da? Har gjort det selv 2 ganger jeg. Dog i min ungdom, hehe.:old

Fnate
16-05-2013, 16:18
Ja, da er det bare å finne frem treskoa og alt annet enn KLM.com eller norvisjn.no ;)

SAS, så klart. Skal teste nye app'en! ;)

Nijmegen ligger da for pokker ikke i Holland. Nå tror jeg du får ta deg noe malaria-dempende og sjekke kartet. ;)-A

Hæææ???? Har jeg booka fly til feil land?????

Hæ? :drunk: er ikke det å gå 50 km hver dag i 4 dager moro da? Har gjort det selv 2 ganger jeg. Dog i min ungdom, hehe.:old

Hm...

Og ikke nok med det!

Fly med oss
16-05-2013, 16:20
Hvordan kom du deg inn der da? Kjøpt billett? Du er ikke tilfeldigvis i 60 årene og fra Troms vel? :p


LOL har brukt poeng fra Lifemiles :p Vurderer sterkt å flytte inn her i terminalen. En luksusutgave av den Tom Hanks-filmen ;)

Discus
16-05-2013, 16:21
Hæææ???? Har jeg booka fly til feil land?????


Bare pass på å booke til Utlandet så er det alltid riktig land

Utflyttet
16-05-2013, 16:21
Hæææ???? Har jeg booka fly til feil land?????


Nijmegen har da ligget i samme land hele veien, jeg vet ikke hvor du har booket til?

-A

Hickok
16-05-2013, 16:28
Nijmegen har da ligget i samme land hele veien, jeg vet ikke hvor du har booket til?

-A

Tipper vi sier http://no.wikipedia.org/wiki/Gelderland i stedet for Holland.

Utflyttet
16-05-2013, 16:31
Tipper vi sier http://no.wikipedia.org/wiki/Gelderland i stedet for Holland.


Feks. Pengeland, som det pent kan oversettes med. Selv er jeg fra Holland, så der vet man sånt. :p

-A

Fnate
16-05-2013, 16:31
Håh... saft suse, det var bra. Hadde bare bråsjekket Gugelmaps og booket jeg. Så for meg tidenes smell.

Utflyttet
16-05-2013, 16:33
Men du lander nok i Nord-Holland. ;)

-A

Henshaw
16-05-2013, 16:36
Hjelpes, noen i Ruter som har bestem at buss nå er sauna på hjul...

Fnate
16-05-2013, 16:43
Men du lander nok i Nord-Holland. ;)

-A

Hah!!! Ringte og sjekka jeg. Hadde booket til riktog land. Juhuuu...

teamseacow
16-05-2013, 16:51
Nijmegen? Der skal det vel ikke bowles, men spaseres "Der VierDaagse";)
Aahh... Avondvierdaagse :D Det bringer frem gode minner! Har gått den lokale fra da jeg var 5 til jeg flyttet hit. :cool: Går man blant lokale lag skal man være forberedt på å synge: "Ik heb een pooootje met vet, al op de tafel gezet!"

Feks. Pengeland, som det pent kan oversettes med. Selv er jeg fra Holland, så der vet man sånt. :p

-A

Ikke at det er et spesielt rikt del av Nederland da... :old :lol:

Utflyttet
16-05-2013, 16:55
Ikke at det er et spesielt rikt del av Nederland da... :old :lol:


Er bare å se sør for elvene, der eier paven alt. :p

-A

Tommy777
16-05-2013, 17:02
George: What is Holland?

Jerry: It's a country next to Belgium

George: No, that's the Netherlands

Jerry: Holland is the Netherlands

George: Then who are the Dutch??

Bizflyer
16-05-2013, 17:08
Aahh... Avondvierdaagse :D Det bringer frem gode minner! Har gått den lokale fra da jeg var 5 til jeg flyttet hit. :cool: Går man blant lokale lag skal man være forberedt på å synge: "Ik heb een pooootje met vet, al op de tafel gezet!"

De jeg gikk sammen med var mer opptatt av å synge om kvinner i forskjellige farger som man kunne gjøre forskjellige seksuelle obskøniteter med!:colgate:

LCH
16-05-2013, 17:09
http://youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc

teamseacow
16-05-2013, 17:29
Er bare å se sør for elvene, der eier paven alt. :p

-A
Haha, dagens! :D
De jeg gikk sammen med var mer opptatt av å synge om kvinner i forskjellige farger som man kunne gjøre forskjellige seksuelle obskøniteter med!:colgate:
Valgte bevisst å ikke skrive om den på et offentlig forum :colgate::colgate:

Utflyttet
16-05-2013, 17:32
Kanon video! :D :colgate:

-A

Eirik
16-05-2013, 17:37
God ettermiddag fra Bygdøy. :)
Morgendagen inneholder både flytur og bilkjøring, så tar feiringen litt på forskudd; med Bollinger, reker og sushi, og vurderer til og med å få med MGP på TV i kveld. :D.

LN-TIB
16-05-2013, 17:42
God ettermiddag fra TOS. Her har dagen gått med til undersøkelse, samt at man fikk med seg St. Olavs orden utdeling til Mads Gilbert.

Eller er man passe irritert over WF (ops) som sender "min" maskin til ALF i stede for dit jeg skal, slik at jeg blir forsinket. Men men, sånn går det når de flyr rundt i skraglekasser. Snag snag snag ;)

Ha en flott 16. mai !

Eirik
16-05-2013, 17:42
http://youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc

Fantastisk. :D

Utflyttet
16-05-2013, 17:43
Eneste er vel at fyren i vidåien uttaler Curacau feil.

-A

LN-MOW
16-05-2013, 18:01
Da er vel dette uungåelig ....

http://www.youtube.com/watch?v=lwZNuwAK-dc

Selv satser jeg imidlertid på Herreavdelingens Platesjappe etter kl. 22. :up:

jcnorway
16-05-2013, 19:38
God kveld fra Flybussen retning Oslo sentrum.

En liten ukes workshop i Stockholm er unnagjort og nå skal langhelgen nytes sammen med kone og Sparkende Foting (som forøvrig fikk sin første tann for et par dager siden).

En liten uhøytidelig konkurranse med noen kolleger som også skulle til Oslo fra Stockholm. Vårt reisebyrå på jobb hadde booket oss inn på hver vår flight fra ARN kl 17:30. To fløy SK, jeg havnet på DY. Jeg (og DY) vant ;). Begge var sent avgårde, men DY landet nesten 20 min før SK.

Ha en flott langhelg alle sammen!

Bizflyer
16-05-2013, 20:03
Apropos nederlandsk sang!
Vi kommer jo ikke utenom denne klassikeren:

https://www.youtube.com/watch?v=-mwxE7Ky5hs

Fnate
16-05-2013, 20:32
Ha ha ha. Point taken!

teamseacow
16-05-2013, 20:33
Begynner vi å legge ut videoer her må jo Ylvisbrødrene nevnes!
http://www.youtube.com/watch?v=pzfbue32dBA

Helt genialt om man kan både nederlandsk og norsk :D

Twin Otter
16-05-2013, 20:49
Lang god-morgen tråd i dag. Heheh. Veldig stilig. Og tusen takk for flotte video-innslag. Herlig!

God kveld fra Bryne. Passe sliten etter en lang dag på skolen i dag. Men godt fornøyd. Været har ikke vært så aller verst i dag. Blir det sånn i morgen også skal vi være godt fornøyd med 17. mai-været.

Millimeter unna å booke min første biz-billett (hos BA). Men tror jeg skal vente til jeg får klarert ferieønsket i november. Blir uansett eventuelt bare biz på returen LHR-SVG. Lounge-besøk og litt ekstra poeng er hovedgrunnene.

Nei, nå blir det å slenge seg i sofaen å gjøre ingenting samt følge med på MGP. Skal ikke se vekk i fra jeg tuner inn på den siste timen av Herreavdelingens Platesjappe for "å få utlignet trykket" etter all euro-trash-pop'en som visstnok venter.

LN-MOW
16-05-2013, 20:55
Skal ikke se vekk i fra jeg tuner inn på den siste timen av Herreavdelingens Platesjappe for "å få utlignet trykket" etter all euro-trash-pop'en som visstnok venter.

Men Progsultanen opptrer jo bare i Time 1 ..... Dropp Eurotrashet, du, og sats på jevnt høytrykk !!

Twin Otter
16-05-2013, 23:48
Men Progsultanen opptrer jo bare i Time 1 ..... Dropp Eurotrashet, du, og sats på jevnt høytrykk !!

Sorry. kombinasjonen Twitter og MGP er farlig avhengighetsskapende. Jeg ler så jeg griner hver gang. Bare å glede seg til lørdag!

Prog... Aldri vært min greie dessverre.

Cecilie
17-05-2013, 01:00
Hmm... Dumt spørsmål, men satt du i gullstuen kl 0845 med ryggen mot inngangen og med en ryggsekk med en godt synlig EBG-navnelapp? :cool:

Hei på meg!

Hepp fra Virgina. Hit, men ikke lenger. For i dag. Immigrasjonen i dag var, om mulig, værre enn i Chicago i påska. Stod bak sjølveste Jon Gelius i køen. HAN oppfordret meg til å snike og si jeg hadde en flight som snart skulle gå. Liker jo ikke å snike, men jeg kom meg da frem. Strandaskinka ble tatt fra meg (:() og jeg måtte screene all bagasje. Dermed misset jeg dagens siste flight til ALB. Sitter nå på et helt greit Hilton rett ved IAD og eter middag. Fikk en kupong av UA så det var ikke en halvgalen pris for denne natta. Gratis ombooking til første fly i morgen tidlig. Hej hvor det går!