PDA

View Full Version : Hvilke metall kort er din favoritt ?


KLM 1200
15-05-2013, 23:12
Hvilke metall kort er din favoritt ?
Hvilken alliance er din favoritt ?
Beste Flyselvskap ?
Hva anbefaler du ?
Hvor mange Metall kort har du ?

Mitt favoritt kort er United Premier Platinum Kort.
Min favoritt Alliance er Staralliance
Beste flyselvskap er nok, United, Sas og KLM

Hva er din favoritt liste ? :)

Superhai
16-05-2013, 03:55
Skal det være metall-kort så må det være et som ikke er av plastikk. Jeg kunne nok akseptere å bli beæret med et J.P Morgan Palladium Visa. Andre kort er Visa sitt kort i ekte gull med innlagte diamanter, men det er visst bare å få i Sentral-asia. Det er mulig at kortet i seg selv er mer verdt enn min formue! :colgate:

Tommy777
16-05-2013, 06:19
Skal det være metall-kort så må det være et som ikke er av plastikk. Jeg kunne nok akseptere å bli beæret med et J.P Morgan Palladium Visa. Andre kort er Visa sitt kort i ekte gull med innlagte diamanter, men det er visst bare å få i Sentral-asia. Det er mulig at kortet i seg selv er mer verdt enn min formue! :colgate:

Tjener flere poeng med Chase Sapphire Preferred card enn med Palladium. De andre benefits er ikke mye aa skryte av, til om med Amex Plat er bedre IMHO.

Palladium koster ikke noe, du trenger kun aa vaere JPMC Private Client, noe some betyr at du har minimum 500K USD investert der/ paa konto. Jeg ble tilbudt JPMC Private Client pga kombinasjon av diverse firmakontoer, ett par private sparekontoer med ikke akkurat noen kjempestor balanse paa og stor aktivitet paa mine Chase kort (primaerbanken min er Chase), men avkastningen er paa langt naer den beste hos Chase.

I presentasjonsfolderen business bankeren min ga meg laa det bla en Palladium brosjyre med alle benefits. Ganske saa tykk, men jeg ble langt fra imponert. Ikke noe status ens. Takket nei da du forplikter deg til relativt mye som Private Banking kunde.

Bortsett fra at kortet ser kult ut, har jeg 3 andre Chase kort i lommeboka som gir MYE bedre benefits, deriblant Ritz Carlton Rewards som gir bedre benefits enn the Paladium gjoer og det kortet ser slett ikke verst ut.

Chase Sapphire preferred er laget av metall og er ogsaa en favoritt.

The Viking
16-05-2013, 12:02
Amex Centurion; Laget av titan.

Tommy777
16-05-2013, 13:24
Amex Centurion; Laget av titan.

Aka 2500 dollar I året rett i bøtta spør du meg ;)

darkcho
16-05-2013, 13:28
Hva er egentlig fordelene med Centurion?

The Viking
16-05-2013, 13:31
Aka 2500 dollar I året rett i bøtta spør du meg ;)

Beg to differ:
Er "Charter Member" fra UK, beholdt GBP650/år som avgift, og med HH Diamond, VS Gold, CX Diamond, Jumeirah Gold, A-Club Plat, Priority Plat + CC Gold er for så vidt prduktbredden ganske god..

LCH
16-05-2013, 14:37
Er "Charter Member"

Høres ikke veldig glamorøst i norske ører! ;) :p

Tommy777
16-05-2013, 17:52
Beg to differ:
Er "Charter Member" fra UK, beholdt GBP650/år som avgift, og med HH Diamond, VS Gold, CX Diamond, Jumeirah Gold, A-Club Plat, Priority Plat + CC Gold er for så vidt prduktbredden ganske god..

Good for you. Men er det verdt det andre nordmenn eller amerikanere maa betale, 2500-5000 dollar i aaret?

Du tjener jo flere poeng via Amex Gold Rewards enn baade Plat og Centurion, naar du bruker hundretusenvis av dollar i aaret paa kredittkort (via jobb) er poengene det viktigste for meg --- BY FAR

Statusene som blir tilbudt har blit tynnet ut betraktelig og du maa spoerre deg selv hvor mye du bruker disse statusene.

Dette har du allerede svart paa i en annen traad ;) Hvor mange ganger har du flydd med VS de siste aarene? Hvor mye flyr du OW? Kjenner ikke til hvor bra Jumeriah statusen er, men de har jo utrolig faa hoteller. A-Club, CC Gold vet vi alle er stort sett ubrukelig. Priority Plat likesaa uten Royal Ambassador.

Verdien jeg ser uansett om jeg bor her i Chicago eller i USA er at med CX Diamond kommer jeg inn i OW First loungene. Det er en bra benefit, men flyr du BA i longhaul 4 ganger i aaret har du jo Gold allerede og faar samme benefit gratis.

HHonors Diamond har jeg nylig skaffet meg ved aa svi av 40K paa dette kortet (rett og slett fordi vi nylig hadde en stoerre konferanse paa ett Hilton) http://creditcards.citicards.com/usc/Hilton/HHonors/2013/q1/reserve/external/default.htm?BT_SC=J%2EOc%2EBYE%2Elk%2EF2a%2EZz1%2E eCX%2EA%2EJ%2AX&m=Y2EL111111W&BT_TRF=125321&cmp=KNC~01~110901~CRDACQXX~Google&BT_MKWD=e_0f20e169a5686ad08ca577764a8592cc&ProspectID=721143E2D3A04FE09092D44E650CA18B

Jeg har (som deg) 2 opphold planlagt i Hilton kjeden i aar, saa ubrukelig, men med 10 points per dollar brukt, rock and roll!

Selv ser jeg ikke statusene som det mest verdifulle, concierge servicen og de nye Centurion loungene som naa popper opp er konge. Men jeg mottar omtrent samme servicen med Amex Plat og jeg kan besoeke Centurion loungen i Vegas 50 ganger foer jeg har betalt hva Centurion koster.

1000 dollar betaler du i aaret? Ja, kanskje jeg har vurdert kortet, men for 2500, ikke tale om

Bizflyer
16-05-2013, 18:10
1000 dollar betaler du i aaret? Ja, kanskje jeg har vurdert kortet, men for 2500, ikke tale om

Hvis jobben betaler så......:colgate:

The Viking
16-05-2013, 21:38
Hvis jobben betaler så......:colgate:

Ikke jobbkort, rent privat, selv om årsavgiften er fradragsberettiget..

Chriscross
16-05-2013, 21:40
I Norge også?

Tommy777
16-05-2013, 21:41
Ikke jobbkort, rent privat, selv om årsavgiften er fradragsberettiget..

Ett ikke rente eller gebyrrelatert betaling er fradragsberettiget i Norge?

Kun renter og gebyrer er fradragsberettiget paa privatkort her, ikke aarsavgift.

The Viking
16-05-2013, 21:52
Good for you. Men er det verdt det andre nordmenn eller amerikanere maa betale, 2500-5000 dollar i aaret?

Du tjener jo flere poeng via Amex Gold Rewards enn baade Plat og Centurion, naar du bruker hundretusenvis av dollar i aaret paa kredittkort (via jobb) er poengene det viktigste for meg --- BY FAR

Statusene som blir tilbudt har blit tynnet ut betraktelig og du maa spoerre deg selv hvor mye du bruker disse statusene.

Dette har du allerede svart paa i en annen traad ;) Hvor mange ganger har du flydd med VS de siste aarene? Hvor mye flyr du OW? Kjenner ikke til hvor bra Jumeriah statusen er, men de har jo utrolig faa hoteller. A-Club, CC Gold vet vi alle er stort sett ubrukelig. Priority Plat likesaa uten Royal Ambassador.

Verdien jeg ser uansett om jeg bor her i Chicago eller i USA er at med CX Diamond kommer jeg inn i OW First loungene. Det er en bra benefit, men flyr du BA i longhaul 4 ganger i aaret har du jo Gold allerede og faar samme benefit gratis.

HHonors Diamond har jeg nylig skaffet meg ved aa svi av 40K paa dette kortet (rett og slett fordi vi nylig hadde en stoerre konferanse paa ett Hilton) http://creditcards.citicards.com/usc/Hilton/HHonors/2013/q1/reserve/external/default.htm?BT_SC=J%2EOc%2EBYE%2Elk%2EF2a%2EZz1%2E eCX%2EA%2EJ%2AX&m=Y2EL111111W&BT_TRF=125321&cmp=KNC~01~110901~CRDACQXX~Google&BT_MKWD=e_0f20e169a5686ad08ca577764a8592cc&ProspectID=721143E2D3A04FE09092D44E650CA18B

Jeg har (som deg) 2 opphold planlagt i Hilton kjeden i aar, saa ubrukelig, men med 10 points per dollar brukt, rock and roll!

Selv ser jeg ikke statusene som det mest verdifulle, concierge servicen og de nye Centurion loungene som naa popper opp er konge. Men jeg mottar omtrent samme servicen med Amex Plat og jeg kan besoeke Centurion loungen i Vegas 50 ganger foer jeg har betalt hva Centurion koster.

1000 dollar betaler du i aaret? Ja, kanskje jeg har vurdert kortet, men for 2500, ikke tale om

Uten UK eller US adresse med tilhørende Social Security# er det dessverre vanskelig å få tilgang til endel av kortene du refererer til. I tillegg representerer jeg dessverre ikke så mye, og kan ikke dra inn de mest enorme regningene i så måte. Reisemønsteret mitt er slik at jeg ellers kun kvalifiserer til EBG innen *A, samt lavere statuser i OW, Sky osv. I så måte desto mer verdifullt med toppstatus når jeg først skal "ut på tur". ;)

Jumeirah skal forsøkes til høsten i London,
PC med RA har jeg (Gifted).

Glemte å nevne: MR bonus på 100,000 hvis man runder 100,000 MR poeng ila et kalenderår..
I tillegg Hertz Pres. Circle med oppgradering til BESTE tilgjengelige bil. (DEN faller mange lokale representanter tungt for hjertet) og svært gunstig CDP.
Avis President's club har jeg benyttet mindre.

Conciergeservicen er dog litt variabel, og veldig personavhengig. Har mine favoritter i Brighton som stort sett stiller opp.