PDA

View Full Version : God lørdag morgen


SudCaravelle
04-05-2013, 08:15
God morgen sørøstfra.

I natt sov man ti timer som er svært uvanlig. I dag kommer en god venn og eks-kollega innom som skal vartes opp med fransk lunch i hagen samt en skikkelig middag ute i kveld. Han har møter i hele morgen så vi får se hvor rockestjerne han er ;)

TOS
04-05-2013, 08:19
God morgen fra Bergen! Straks taxi ut til Flesland før Widerøe tar meg til Tromsø via Bodø. Det blir vel drøye 3 timer ombord...

LN-FHU
04-05-2013, 08:44
Mårnings fra Trondheim
Straks frokost m/kaffe, deretter klar for en tur i marka med to små. Håper været viser seg fra en bedre side :-)

Ha en strålende lørdag forumister :-) :-)

Someone
04-05-2013, 09:26
Her i Oslo kan jeg melde om regn. Planen var egentlig en sykkeltur, men vet ikke hvor mye det frister akkurat nå. Innflyttningsfest hos en kamerat i kveld, så føler meg ganske trygg på at formen i morgen blir såder....ha en fin dag:)

Fnate
04-05-2013, 11:20
God morgen fra et gruelig grått og tungt Lillestrøm. Satser på at regnet holder seg så jeg får arrangert vårslipp av regntøyet når jeg sykler opp til opphavet i efta.

Først skal vi se hvor Martin har rotet seg hen...

Guten tag gewünschen sein! BITTE!!!!

sirpjalle
04-05-2013, 11:24
God morgen fra Stavanger.

Litt av hvert på tapetet i dag, bla. dugnad på boligfeltet, men siden man sitter i styret så blir det ikke for mye fysisk arbeid iallefall. ;)

Fin dag ønskes dere alle. :)

robertaas
04-05-2013, 12:25
God formiddag fra Oslo.

Fyller på detaljer på reiser som er booket fremover og begynner såvidt å legge planer for reiser i 2014. Ser endel interessant med Air Canada.

Ser ut som om det fortsatt er like vanskelig å få til en helgetur til påskeøya. :-(

kimpe
04-05-2013, 12:38
God dag godtfolk!

Kan noen av dere fortelle meg hva den store gule tingen på himmelen er?? Noe jeg aldri før har sett her i Skaun, tror jaggu det er noe farli siden snøen smelter av den....

Ellers preges lørdagen av guttekveld på den lokale biljardklubben, med fotball og pils. :) Skal bli en festlig aften, dessverre kan ikke morgendagen loves like festlig. :)

Reisefri et par uker her nå heldigvis, før Malta og Las Vegas gjenstår før ferien i midten av Juni. Gledes til noen friuker nå.. :)

Nyt dagen folkens!

Kim

Ståle
04-05-2013, 12:50
Urk fra det sentrale Norge, oppvarmingen til dagens beinharde maraton er vel gjennomført og i øyeblikket fortæres frokosten før et-par små timer venter på sofaen innen man skal bevege seg i retning midderalderparken for årets trimøkt!

Satser også på å få sett et-par veterantrikker i løpet av dagen! :)

Ha en fin dag!

Peppep
04-05-2013, 13:04
God lördag fra SAS business lounge i CPH. Forsökte å smiske meg til Scandinavian Lounge, men verken mitt vinnende vesen eller at jeg skal videre med TG F på samme billett var bra nok for dragene. Jaja, matutvalget er i hvert fall bedre i dag enn det triste jeg mötte på forrige gang. Her holder for övrig en nordmann på å snakke med EB support på höyttaler og forsöker å få tak i et direktenummer som "han, som EB Pandion, kan ringe til". Med svorsk for å gjöre seg forstått. Höhö. På maskinen vis-a-vis meg sitter en svenske på ca 70 med et spill som höres ut som det er beregnet på 8-åringer, mye plinging, lystig tegnefilm-musikk ispedd noen "svisjer" og jentehyl innimellom. Hvorfor har de innstallert lydkortdrivere?? Er glad for at jeg ikke blir fort irritert. :p

Reiste med SK2865 BGO-CPH, og Economy Extra var egentlig en skuffelse. Er egentlig glad i laks, men det Salmon Always Salmon disket opp med i dag var kjedelige greier. Sjokoladen og kaffen var god, da, det skal de ha.

Fly med oss
04-05-2013, 13:11
God lördag fra SAS business lounge i CPH.

God morgen, og goooooood tur :spin

darkcho
04-05-2013, 13:20
God tur Peppep! Ser frem til rapporten ;)

Peppep
04-05-2013, 13:20
God morgen, og goooooood tur :spin
Takk! :D Ser frem til ti flighter med åtte selskap og tre allianser (med litt velvilje, QR er jo snart i OW) den neste måneden.

Var forresten en dårlig flyprater, og tok bare kaffe og Cola Zero på den förste flighten... alkohol fristet ikke kl 10:05. Lover å forbedre meg kraftig utover i turen. ;)

darkcho
04-05-2013, 13:21
Spørs om ikke Bizflyer setter morgen vodkaen i halsen nå!

pgaa
04-05-2013, 13:50
God morgen fra Oslo.
Grått å trist ute idag, så for holde seg inne. Så dagen har gått bl.a til å laste ned Tapatalk 2 til eplefonen. Ellers får man følge fotballen på flimreboksen senere idag.

Ha en bedre lørdag alle. :)

JoeW
04-05-2013, 13:54
God morgen fra Bislet -- særdeles trist ute... Diverse husarbeid på programmet før man får et par gjester til middag. Godt man har rødvinen klar!

Ha en god helg!

jcnorway
04-05-2013, 14:15
God lørdag fra hovedstaden.

Her står dagen i indretjenestens tegn. Full pakke er bestilt så da er man godt igang med dagens gjøremål. Greit å pusle inne når solen nekter å vise seg.

Imorgen har meteorolygene spådd sol og 17 varme så det lover bra for et besøk på Tusenfryd.

Ha en fin lørdag. Og May the 4th be with you :p

LN-MOW
04-05-2013, 15:08
Yeahyeah .. Her i vestsørøst har noen i himmelen åpnet kranene, så dagens aktiviteter blir nok mest innendørs. Planlegger imidlertid å fyre opp kullgrillen og grille et par sider baby back ribs fra vår lokale slakter. Det blir nok digg! :)

Bikkjene var svært skeptiske til å gå ut på morran, men da jeg disket opp litt ekstra snax til frokost, ga de seg til slutt .. Det er fint å være hund her hos oss ..

Fly med oss
04-05-2013, 15:41
Takk! :D Ser frem til ti flighter med åtte selskap og tre allianser (med litt velvilje, QR er jo snart i OW) den neste måneden.

Med andre ord: TRIP REPORT!

flyverten.no
04-05-2013, 16:01
Bislett du også ja JoeW :-)

Kjedelig og grått i dag ja, men er visst varslet nydelig i morgen. God tur til alle som skal ut og fly! :-)

Og god helg!

Peppep
04-05-2013, 17:59
Spørs om ikke Bizflyer setter morgen vodkaen i halsen nå!
Gjorde mitt beste for å veie opp for det med to glass champagne, et glass for kald rødvin, en kaffe og en Gin Tonic på CPH - ZRH (dvs godt under to timer). :p

Med andre ord: TRIP REPORT!
Du skal ikke se bort fra det. Men lover ingenting, kan ikke risikere å ta en Robbie og love mer enn jeg kan holde. ;)

Swiss var forresten strålende!

Martin
04-05-2013, 18:19
Var forresten en dårlig flyprater, og tok bare kaffe og Cola Zero på den förste flighten... alkohol fristet ikke kl 10:05. Lover å forbedre meg kraftig utover i turen. ;)

Pingle!! I følge han ene flyverten på SQ327 i dag, var det aldri for tidlig å drikke champagne :drink

Twin Otter
04-05-2013, 18:28
Pingle!! I følge han ene flyverten på SQ327 i dag, var det aldri for tidlig å drikke champagne :drink

Hvor er liker-knappen når jeg trenger den?

Hoi fra Stav... jeg mener Bryne selvfølgelig. Det må være været utenfor som minner om været i min gamle hjemby.

Så her holder man seg inne i "finværet" og kjenner at bookingfingeren har abstinenser. Martin har skylda. Men her er vi ikke helt klare for å booke ferie enda...

Bizflyer
04-05-2013, 18:41
God ettermiddag fra det sørlandske!

Her har man vært på dugnad i borettslaget, og som formann hadde jeg tatt på meg jobben med å være grillsjef. En hver dugnad bør avsluttes med noe god mat og drikke. Så her ble det grillet koteletter, grillspyd, burgere og pølser, sammen med grønn salat og potetsalat. Det ble great success! Heldigvis.

Nå har man falt sammen hjemme og venter på at øllene i kjøleskapet skal bli kalde nok til å drikkes. Ingen planer her annet enn å slappe av.

Spørs om ikke Bizflyer setter morgen vodkaen i halsen nå!

Vodka er for barn og alkoholikere! Jägermeister eller cognac derimot:stir


BF:drink

Discus
04-05-2013, 18:44
Her har man vært på dugnad i borettslaget, og som formann hadde jeg tatt på meg jobben med å være grillsjef. En hver dugnad bør avsluttes med noe god mat og drikke.

Her har det også vært dugnad, men vi avslutter ikke med grill og pils, det begynner vi med under lunsjpausen så går resten av dugnaden som en lek :drink

Henshaw
04-05-2013, 18:53
Her har det gått i ExPhil, da man har eksamen i det på tirsdag. Motivasjonen varierer mellom "hm, interessant, dette må jeg lese mer om" og "lurer på hva de nøyaktige årsakene og konsekvensene er om jeg hopper ut av vinduet".
Jaja, lys i enden av tunnellen, altså, kjøleskapet i dette tilfellet hvor man har et par øl stående.

LN-MOW
04-05-2013, 18:54
Glad jeg bor et sted hvor man tror 'dugnad' er et ugress ....

Someone
04-05-2013, 19:09
Her har det gått i ExPhil,....,.

He he, straffen for å gå på Blindern, og et argument i seg selv for å velge noe annet ;)

Fnate
04-05-2013, 19:31
Glad jeg bor et sted hvor man tror 'dugnad' er et ugress ....

Sikker på at det ikke er det også?

Discus
04-05-2013, 19:34
Glad jeg bor et sted hvor man tror 'dugnad' er et ugress ....
Det finnes dugnad og "dugnad", med 5-6 pils innabords blir det ganske koselig stemning blant naboene her siden de heller ikke spytter i glasset.

Peppep
04-05-2013, 19:35
Pingle!! I følge han ene flyverten på SQ327 i dag, var det aldri for tidlig å drikke champagne :drink
Haha, enig. Har drukket champagne som pre-departure drink hos QR kl 8 om morgenen tidligere, tror jeg har mitt på det tørre (eller fuktige, i dette tilfellet). ;) Men SK har ikke champagne uansett.

Nå bærer det ut igjen for å tusle i gamlebyen i Zürich, kanskje det blir en styrepils underveis. Skål!

PS! Gi meg gjerne en (ærlig) tilbakemelding hvis det blir for mye av turen min i god morgen-trådene. Føler selv at jeg skriver for lite for en live-rapport (og tar bilder med kompaktkamera, så får ikke lastet opp underveis), men kanskje for mye for god morgen-trådene? Så gi beskjed her eller på PM hvis det er overkill.

Twin Otter
04-05-2013, 19:44
Haha, enig. Har drukket champagne som pre-departure drink hos QR kl 8 om morgenen tidligere, tror jeg har mitt på det tørre (eller fuktige, i dette tilfellet). ;) Men SK har ikke champagne uansett.

Nå bærer det ut igjen for å tusle i gamlebyen i Zürich, kanskje det blir en styrepils underveis. Skål!

PS! Gi meg gjerne en (ærlig) tilbakemelding hvis det blir for mye av turen min i god morgen-trådene. Føler selv at jeg skriver for lite for en live-rapport (og tar bilder med kompaktkamera, så får ikke lastet opp underveis), men kanskje for mye for god morgen-trådene? Så gi beskjed her eller på PM hvis det er overkill.

For min del må du gjerne pludre litt i GM-trådene altså. Men alternativt kan du vel ta litt notater underveis. Da blir det lettere sette sammen en fyldig t/r når du er tilbake.

Henshaw
04-05-2013, 20:42
Sånn for morro skyld ser det ut som om jeg og kokeplatene her har et heller kjølig forhold. Varme blir de ikke og da blir det litt vanskelig å steke ting i stekepanne...
Hadde nå lissom ikke lyst på pizza idag heller da, men det ser ut som om det må til. Stekeovnen virker nemlig perfekt. Noen av de andre som bor på bruket her er like fraværende som varmen på kokeplatene så ikke hjelp der å få.

Hickok
05-05-2013, 05:56
God kveld fra LAS. Venter på BA274 til LHR og deretter BA760 til BGO. Har ikke tatt plassen til Fnate denne gangen (om ikke BA vil det anderledes igjen), men skal ha 64A i stedet for. Soving blir pri 1, 2 og 3 på denne turen. Kjenner kroppen er kraftig sliten nå, så det skal bli godt å komme hjem igjen, om ikke annet enn for 11 timer før turen atter går til Narvik.