PDA

View Full Version : Freddie Awards - O my godness

Bizflyer
01-05-2013, 00:52
Jeg kom over vinnerne av årets Freddie Awards som er i regi av Randy Peterson, Tommy 777 & co:

Airline
Best Customer Service — SAS - EuroBonus
Best Earning Promotion — Air France/KLM - Flying Blue
Best Elite Level — Air France/KLM - Flying Blue
Best Redemption Ability — Air France/KLM - Flying Blue
Program of the Year — Air France/KLM - Flying Blue

Hotel
Best Customer Service — IHG Priority Club Rewards
Best Earning Promotion — Le Club Accorhotels
Best Elite Level — Starwood - Starwood Preferred Guest
Best Redemption Ability — Starwood - Starwood Preferred Guest
Program of the Year — Le Club Accorhotels

Best Affinity Credit Card — Flying Blue American Express

Med disse resultatene, så føler jeg hele greia blir en vits!
Er dette bare basert på noen som stemmer på "hjemmelaget" eller er det en kvalifisert gjennomgang av hva som tilbys som ligger til grunn her?

Flying Blue? Ærlig talt!
Le Club Accordhotels? Verste skitprogrammet i hotellverden jo!

Hvor mange stemmer kom egentlig inn??:stir

BF:headbang

Fjøsnisse
01-05-2013, 11:37
Er ikke kjent med hvordan man kommer fram til resultatene i sin helhet, men jeg stemte i alle fall på SAS med god samvittighet. Fikk nokså gode erfaringer med selskapets kundeservice kort tid før jeg tok undersøkelsen. :)

fjasebase
01-05-2013, 15:17
Tror jeg leste et sted at "2.9 million frequent flyers have spoken"

Bizflyer
01-05-2013, 15:40
Tror jeg leste et sted at "2.9 million frequent flyers have spoken"

Kan 90% av disse vært franskmenn?

robertaas
01-05-2013, 16:37
Le Club Accordhotels? Verste skitprogrammet i hotellverden jo!
Må bare si meg enig her. Med platinum har jeg hatt ca. 30 overnattinger på hotellene i aliansen og har fått null og niks oppgraderinger eller ekstras. Fikk ikke engang godkjent en eneste overnatting til bonusopptjening og de hadde stadig nye unnskyldninger.

Kan ikke skjønne annet enn at Freddie Awards har blitt utsatt en veldig stor andel falske stemmer.

Og flying Blue som tar fuel surcharge og gebyrer som gjør bonusturer til utenfor Europa like dyr som å kjøpe en vanlig billett?

Discus
01-05-2013, 17:22
Best Customer Service — SAS - EuroBonus
Der man må sende boardingkortene til Bangkok, og så purre opp to mnd senere for å kanskje få noen poeng på konto...

Bizflyer
01-05-2013, 17:45
Må bare si meg enig her. Med platinum har jeg hatt ca. 30 overnattinger på hotellene i aliansen og har fått null og niks oppgraderinger eller ekstras. Fikk ikke engang godkjent en eneste overnatting til bonusopptjening og de hadde stadig nye unnskyldninger.

Hadde også Platinum hos Accor, og er helt enig med deg. Som toppen av kransekaka, forsvant de oppsparte poengene mine da de degraderte meg fra Platinum til Classic. Var vel det siste hotellprogrammet jeg skulle stemt på iallefall!!

Glean EBG
01-05-2013, 18:03
Kan ikke fatte hvordan flying blue har havnet på toppen
Det eneste positive med FB er sky priority men det har vel andre skyteam medlemmer og.

LN-FHU
01-05-2013, 22:27
Her finner du litt info om Freddies.....

Introduced in 1988, the Freddie Awards allow members of frequent traveler programs to vote for frequent flyer and hotel loyalty programs completely from their point of view to determine which programs offer them the best value. This is a very special year for the Freddie Awards as we celebrate the 25th Anniversary of these awards that give voice to the frequent traveler worldwide. And as a group, they have a very loud voice—all 2.9 million and more of them. Enjoy reading the following pages. Do you agree with the winners? Did you vote? If not, there is always next year.

http://www.insideflyer.com/articles/article.php?key=8521

Morsomt å se at EB vant med bare knappe 13 % av stemmene, mot f.eks FB som hadde 56 % av stemmene..... :)

Tommy777
01-05-2013, 23:21
Litt viktig aa lese artikkelen Frode linket til for aa faa en bedre oversikt:

http://www.insideflyer.com/articles/article.php?key=8521

At halve Frankrike stemte, hjelper lite. Man maa gi programmet best score eller vaere godt likt for aa vaere helt i toppen.

Uenig i resultatene? Ja, jeg ville ikke stemt paa FB eller Accor, men jeg er bare en av nesten 3 mill

Kan ikke skjønne annet enn at Freddie Awards har blitt utsatt en veldig stor andel falske stemmer.

Og flying Blue som tar fuel surcharge og gebyrer som gjør bonusturer til utenfor Europa like dyr som å kjøpe en vanlig billett?

Du maa nesten lese litt hva det var Accor faktisk vant. Som du ser, eliteprogrammet deres vant ikke i Europa, det var det SPG som gjorde. De vant heller ikke customer service.

Grunnen til at Flying Blue gjorde det meget godt har med at de fjernet fuelsurcharges i Europa og populariteten fortsetter garantert siden de nylig lanserte en kraftig reduksjon av fuel surcharges til 50 Euro paa longhaul for din klasse, Economy og ogsaa en miks av forbedringer for andre klasser.

Naar det gjelder falske stemmer, er dette noe vi har meget gode systemer for. Mange forsoeker aa jukse hvert eneste aar og vi tar affaere med flere programmer aarlig.

Kan ikke fatte hvordan flying blue har havnet på toppen
Det eneste positive med FB er sky priority men det har vel andre skyteam medlemmer og.

Jeg tror det har mest med at de har hatt mange positive forbedringer i sitt program siste aaret mens feks Lufthansa som vant mye i fjor og forfjor utelukkende har degradert programmet sitt.

Hadde også Platinum hos Accor, og er helt enig med deg. Som toppen av kransekaka, forsvant de oppsparte poengene mine da de degraderte meg fra Platinum til Classic. Var vel det siste hotellprogrammet jeg skulle stemt på iallefall!!

Som du fikk via match og hadde to opphold? ;)

De som er virkelig frekvente resiende med en kjede har kanskje en helt annen oppfatning. Deres promo har vaert veldig populaere og deres medlemmer liker dem. Og det var akkurat paa promo de vant. At de ble program of the year for foerste gang, er noe jeg subjektivt er utrolig overrasket over. Men naar nesten 3 mill stemmer, teller resultatet ikke hva jeg personlig synes

Det holder ikke aa kun spamme medlemmene dine. Det gjorde feks HHonors. Kundene deres (ikke fake gullkunder, men kunder som bor mye) er veldig misfornoeyde med de endringene de naa har gjort.

Tommy777
01-05-2013, 23:22
Kan 90% av disse vært franskmenn?

Under 3% av stemmene kom fra Frankrike

Aa drive en award paa denne skala er utrolig kompleks. Siden jeg tok over som President i 2009, har vi endret plattformen og metodikken betraktelig.

Har du en god ide til forbedringer, er jeg kjempeklar for gode ideer

gygrid
02-05-2013, 00:47
Slike kåringer har vel en lei tendens til å bli et mesterskap i social media/marketing? Ikke det at det nødvendigvis er noe feil i det.

Et kjapt søk i innboksen min, sier at jeg mottok 26 eposter fra midten av januar til utgangen av mars med ulike oppfordringer til å stemme. Noen ganger en bortgjemt link, mens andre ganger dedikerte eposter som lister opp hvorfor man skal akkurat det programmet sin stemme.

Gjør man seg flid med slike eposter, kan man fort oppnå en grei click-through rate.

I tillegg kommer selvsagt ulik aktivitet på Facebook, Twitter o.l. De som er dyktige der, har mye trafikk på sidene sine. Fantastiske verktøy for online stemmesanking.

Tommy777
02-05-2013, 04:26
Slike kåringer har vel en lei tendens til å bli et mesterskap i social media/marketing? Ikke det at det nødvendigvis er noe feil i det.

Et kjapt søk i innboksen min, sier at jeg mottok 26 eposter fra midten av januar til utgangen av mars med ulike oppfordringer til å stemme. Noen ganger en bortgjemt link, mens andre ganger dedikerte eposter som lister opp hvorfor man skal akkurat det programmet sin stemme.

Gjør man seg flid med slike eposter, kan man fort oppnå en grei click-through rate.

I tillegg kommer selvsagt ulik aktivitet på Facebook, Twitter o.l. De som er dyktige der, har mye trafikk på sidene sine. Fantastiske verktøy for online stemmesanking.

Veldig mye riktig i denne posten, men som sagt, dersom kundene dine ikke liker deg (noe som ofte skjer naar programmer devalueres) vil du uansett ikke vinne. Det gjelder ogsaa aa targete et spesielt subset av kunder ogsaa.

Det finnes ingen fasit til suksess her, men at kundene liker lojalitetsprogrammet ditt gir ett godt utgangspunkt

TigerBlack
02-05-2013, 13:30
Der man må sende boardingkortene til Bangkok, og så purre opp to mnd senere for å kanskje få noen poeng på konto...

Det er lenge siden Bankok ble lagt ned.. nå går alt til Talinn og der er det pr dags dato 3-5 uker på retro..

Hickok
02-05-2013, 15:41
Det er lenge siden Bankok ble lagt ned.. nå går alt til Talinn og der er det pr dags dato 3-5 uker på retro..

... og tydeligvis BETYDELIG lengre på registrering av poeng på norsk innenriks. Jeg sendte e-post til EBG e-posten den 11.04 og spurte hva som skjedde med poengene for flygninger tilbake til 26.02, men har fortsatt ikke en gang fått svar om at den er tatt til behandlig. Poeng har jeg fått for 12 av rundt 30 flighter.

Med andre ord ikke akkurat kundeservice et program som vinner beste kundeservice verdig.