PDA

View Full Version : Intressant artikkel om taxi priser fra flyplass til sentrum

hifiman
24-04-2013, 23:52
Leste en intressant artikkel om hvilken by som er billigst og dyreste å reise fra flyplassen
Til sentrum. 6 av 7 dyreste er i Europa.

http://www.breakingtravelnews.com/news/article/avoid-taking-a-taxi-from-tokyo-airport-to-city-centre-it-will-cost-you-almo/

Superhai
28-04-2013, 05:03
NRT taxi er dyrt, men det er fortsatt rundt overkant av 20000 JPY, som er vesentlig mindre enn 200GBP.

Chriscross
28-04-2013, 20:40
Skal til BCN i morgen. Her drosjer taxameter? Planlegger flytog inn til byen og drosje til Hilton som ligger i nærheten av stranden. Må jeg ta buss fra t1 til T2 for å ta toget?

Regner med det er minibanker i ankomsthallen som liker norske kort?

jameson82
28-04-2013, 20:45
Ja. de har taxameter, men avtal pris først.. Vi opplevde en sightseeing langt utpå landsbygda som ble 50€ dyrere til flyplassen enn fra

Hickok
28-04-2013, 20:51
Det skal ikke koste særlig mer enn €20-25 inn til sentrum. Flybussen er ellers et godt alternativ. Under €10 T/R, og de går hele tiden inn til Plaça de Catalunya.

teamseacow
28-04-2013, 21:41
Det kommer litt an på hvilken av de to Hilton hotellene du skal på, men uansett er flytoget et dårlig alternativ. Ankommer du T1 tar det lengre tid å først ta shuttle til T2, gå til flytoget og ta den til Sants eller Passeig de Gracia, som er dårlige alternativer om du skal videre. MYE lettere å ta Aerobus til Place Catalunya som går hver 10. min (husk å kjøpe t/r men en gang, da sparer du ca. €5) og så t-banen videre til Hilton (begge har stasjon rett rundt hjørnet). Alternativt kan du velge drosje som skal koste rundt €30 og kjører rett fra T1. Anbefaler deg å avtale pris på forhånd om du gjør dette.

Anbefaler minibankene til La Caixa eller Banco Sabadell (Caixa Cataluyna sliter jeg litt med). De skal finnes i ankomsthallen, selv om jeg aldri har benyttet meg av de.

God tur! :)

EDIT: så nå at du skal til Hilton Mar, ta L4 fra Passeig de Gracia (100 m fra Place Catalunya). Eller gå rett ned på PC og connect på passeig de gracia :) El Maresme er stasjonen du leter etter.

Chriscross
29-04-2013, 07:10
Takker for gode råd.

SBT
29-04-2013, 10:16
Skal til BCN i morgen. Her drosjer taxameter? Planlegger flytog inn til byen og drosje til Hilton som ligger i nærheten av stranden. Må jeg ta buss fra t1 til T2 for å ta toget?

Regner med det er minibanker i ankomsthallen som liker norske kort?

Jeg bodde på Hilton Diagonal Mar 18 - 20 april. Drosje inkl 2 kofferter, kostet € 38. På forhånd sa sjaføren ca € 30. Fikk forresten ikke noe executive room med Hilton Gullkort, men fikk adgang til executive lounge i 15. etasje. Rommet lå i 20. etasje med flott utsikt. Mange restauranter rett over gaten på shoppingsenteret. Hotellet er ca 2 kvartaler stykke unna metro og tram.
Alternativet ville jo være å ta Airbus fra T1 til Gracia, og taxi eller metro derfra til hotellet.

Chriscross
29-04-2013, 20:26
Endte opp med drosje til 29,60 Euro siden det regnet mye. Lite trafikk.

Ikke executive rom eller lounge på oss her. Var ledig. Først kostet der 45 Euro ekstra, så 80 pr natt...