PDA

View Full Version : Om erfaringer med Marriott Reward (splittet fra HH tråden)

Bizflyer
24-04-2013, 19:51
Ble sendt tilbake til blått etter et år med juksegull. Hadde en overnatting på Hilton i fjor og ingen direkte planer om å bo der i nærmeste fremtid så gadd ikke ta meg bryet med å fornye. Synes egentlig Hilton er litt oppskrytt, spesielt i USA hvor jeg synes det er mange hoteller som trenger oppussing.

Men har nå nettopp meldt meg inn i Mormoner Rewards, så får teste ut hvordan de er i forhold....uten status riktignok

Mormoner Rewards?
Er det sånn hvor du får poeng hver gang de amerikanske guttene som er pene i tøyet stopper deg på gata for å fortelle om Jesus Kristoffersen?:D

Someone
24-04-2013, 20:06
Hvem vet, har ikke prøvd det ennå:

Det er i hvertfall mye rar litteratur i skuffene her
34316

Men det til side. Til nå er jeg fornøyd. Ekstremt lett å melde seg inn, helt fritt for papirarbeid eller tasting. Vet ikke om det var corporate raten eller innmelding som gjorde jeg fill executive floor, men fikk i hvertfall gratis nett selv som basis medlem

Og er vel de som har stukket avgårde med mange av prisene på de siste årenes FT-Awards og Freddie Awards?

Fly med oss
24-04-2013, 20:20
Jeg har bodd en del på Marriott de siste årene. Oppnådde sølvstatus i fjor, uten at det ga meg så mye følte jeg. Så fikk jeg gull som del av en kampanje, som varte i ca. tre måneder. På Courtyard Marriott i Bangkok fikk jeg da lov til å spise frokost i en egen lounge i toppetasjen, noe som var avslappende. Ble selvfølgelig forsøkt lurt ved innsjekk på samme hotell, men det er jeg dessverre vant til i Thailand - status eller ikke.

Har hatt et par gratis award-netter gjennom programmet, og det er selvfølgelig hyggelig. Tilbake på sølvnivå nå.

SQ 777
24-04-2013, 20:21
Har tatt helt av dette, Book of Mormons er den mest populære musical på Broadway på lenge . Så Someone, book på Ticketmaster noen måneder inn i framtiden for å sikre seter....:drink

robertaas
24-04-2013, 20:35
Mormoner Rewards?
Er det sånn hvor du får poeng hver gang de amerikanske guttene som er pene i tøyet stopper deg på gata for å fortelle om Jesus Kristoffersen?:D20% rabatt for kone #2, 30% for #3 og 40% for kone #4. ;)

WF-380
24-04-2013, 23:47
Var faktisk platinum-medlem hos Marriott for en del år tilbake, etter å ha bodd på Residence Inn en hel sommer ifb med jobb. Det fikk jeg bare utnyttet en eneste gang året etterpå, på Courtyard Amsterdam Airport, men ble ihvertfall oppgradert til hjørnerom i øverste etasje selv om jeg betalte med poeng.

gygrid
25-04-2013, 10:47
Bodde 41 netter på samme Courtyard Marriott sommeren 2009. Kvalifiserte vel til gull med god margin pga diverse kampanjer, men det ga meg ikke annet enn noen ekstra poeng. Har bare to overnattinger etter den tid, uten at det ga meg noe ekstra (jeg tror kanskje jeg fikk en vannflaske og en liten kjekspakke ved innsjekk, men det fikk også min statusløse kollega jeg sjekket inn samtidig som).

En ting la jeg uansett merke til. Marriott-statusen var seig. Jeg var sølv helt frem til nyttår 2012.

robertaas
25-04-2013, 11:35
Har utrolig nok 2 gullkort hos Marriott. På Courtyard Tbilisi i november fikk jeg et litt større hjørnerom og etter at jeg fortalte dem at det var inkludert sjekket de reglene og ga meg wlan som man ellers betaler for.

Sucellos
26-04-2013, 15:28
San Antonio Marriott Rivercenter med Gold i februar i år: Liten oppgradering til hjørnerom høyt oppe. Loungetilgang med frokost og hors d'oeuvres på kvelden. Intet spektakulært, men en stille lounge som ikke var overfyllt samt veldig hyggelig betjening. Fri wlan.

WF-380
03-03-2015, 21:20
Har akkurat fått mail fra Marriott Rewards som sier at fra februar 2016 vil alle som ikke har aktivitet på kontoen de siste 24 månedene miste alle poengene sine. Inspirert av Flying Blue, kanskje. Men bruk og kjøp av poeng er også definert som aktivitet.

Fnate
16-08-2017, 16:14
Tralala... trådbump. Jeg har brukt dette Mormoner programmet aktivt i et par år. Er rimelig fornøyd. Hadde 26 netter første halvår og fikk en Gold challenge før sommeren. Mangler bare ett stay innen 31/8 før å ha gold ut 2018.

Da passet det jo rimelig gull (pønn intendert) med nye Moxy på Hellerudsletta. 681,- for dobbeltrom i neste uke. Sjelden fått bedre valuta på en "milage-night".

Etter sammenslåing med SPG er jo faktisk Marriott gullkort rimelig gunstig :)

Chriscross
17-08-2017, 03:21
Tralala... trådbump. Jeg har brukt dette Mormoner programmet aktivt i et par år. Er rimelig fornøyd. Hadde 26 netter første halvår og fikk en Gold challenge før sommeren. Mangler bare ett stay innen 31/8 før å ha gold ut 2018.

Da passet det jo rimelig gull (pønn intendert) med nye Moxy på Hellerudsletta. 681,- for dobbeltrom i neste uke. Sjelden fått bedre valuta på en "milage-night".

Etter sammenslåing med SPG er jo faktisk Marriott gullkort rimelig gunstig :)

Men du får vel ikke fordeler hos Starwood uten at du tar statusmatch? altså: Mariott Rewards gir ikke fordeler eller opptjening hos Sheraton, eller har jeg misforstått? Hadde det gjort det ville en jo fått Starwood Platinum for 17025 kr (25 stays). Det hadde det nesten vært verd.

Litt verre med 51000 kr for Mariott Platinum:cry:

Fnate
17-08-2017, 08:56
Men du får vel ikke fordeler hos Starwood uten at du tar statusmatch? altså: Mariott Rewards gir ikke fordeler eller opptjening hos Sheraton, eller har jeg misforstått? Hadde det gjort det ville en jo fått Starwood Platinum for 17025 kr (25 stays). Det hadde det nesten vært verd.

Litt verre med 51000 kr for Mariott Platinum:cry:Skjer ikke det når du merger programmene da? Trodde det jeg, men nå ble jeg usikker.

Helt hva man skal med Platinum vet jeg heller ikke. Jeg vil bare ha shiny kort for loungene. Da slipper jeg gå på restaurant når jeg reiser alene i jobb. Og kan sitte i timesvis og jobbe med litt gratis snacks og stell. Upgrades orker jeg ikke styre med. Men da er sikkert Platinum viktig.

Har Marriott Gold og Hilton Platinum. Funker veldig bra.

Marriott synes å ha litt færre 3*Points kampanjer i det siste. Det suger. Men allikevel blir det liksom nok til at jeg kan dra med dundra 2-3 netter på Ritz hvert år. Det er smud.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk