PDA

View Full Version : Transfer i FRA, MUC eller ZRH

Hpkris
23-04-2013, 01:29
Tenkte å teste QR's 787 i sommer og da får jeg opp disse tre som mulige flyplasser på veien til OSL. (Hvorfor dra direkte fra BKK når man kan gjøre det vanskelig :lol:) Hvilken av disse er greiest med tanke på vidre transfer. Kommer kun med laptop bag så trenger ikke å vente på noe bagasje. Har sjekket litt rundt vidre forbindelse og LH har iallefall avganger fra 1,5 timer etter mitt fly har landet.

ILS2
23-04-2013, 04:59
München og Zürich er klart å foretrekke foran Frankfurt, men sliter litt med å velge en favoritt av de to.

kimpe
23-04-2013, 08:41
Synes maten på restaurantene i Zurich er bedre enn Munchen, ellers er loungene nokså like i innhold og størrelse, den personlige betjeningen likeså..

Bedre utvalg sjokolade i Zurich da.. hehe :) :)

Kim

hanswest
23-04-2013, 09:14
Munchen er egentlig veldig grei å "transfere" på, men litt kjedelig kanskje...? Men, har man gullkort hos *A har de uten tvil de beste Senator-loungene! Uten kort ville jeg ha valgt Zurich.

SudCaravelle
23-04-2013, 10:24
Enig med de andre svarene her. Har de siste årene hatt en del transiter fra long haul til hort haul og vil klart anbefale MUC over ZRH når det kommer til det praktiske, men Zurich er nok en koseligere og flottere flyplass.

Men kan jeg velge, er det MUC som velges i Europa.

Hpkris
23-04-2013, 10:26
Har desverre ikke gull hos *A, bare hos QR. Men tar ut en EB tur i biz så lounge får jeg vel uansett da. Men kan se ut som MUC blir valget da det er litt for lite avganger fra ZHR å velge mellom. Men etter det jeg forstår så er alt bedre enn FRA på dere som har vært der.

Chriscross
23-04-2013, 11:41
Fly du med Qatar bruker vel ikke de Star alliance terminalen, noe som betyr terminalbytte? Ikke prøvd dette selv, men det trekker vel litt ned for muc.

Hpkris
23-04-2013, 11:50
Fly du med Qatar bruker vel ikke de Star alliance terminalen, noe som betyr terminalbytte? Ikke prøvd dette selv, men det trekker vel litt ned for muc.

Aldri vært i MUC før , så vet ikke hvor lang tid jeg bør ha mellom flya.

SE-AER
23-04-2013, 14:29
Men etter det jeg forstår så er alt bedre enn FRA på dere som har vært der.
Frankfurt skal du kun velge hvis du har en fetisj for lange bussreiser mellom fly og terminal, ellers ikke.

Someone
23-04-2013, 15:05

Qatar bruker av en eller annen grunn Star/LH-terminalen i MUC. Er vel eneste non-Star som er i T2

meheeco
23-04-2013, 15:07
Frankfurt skal du kun velge hvis du har en fetisj for lange bussreiser mellom fly og terminal, ellers ikke.

Off topic, men...

Jeg flydde FRA-MAD t/r maanedlig i ett aar, og det foeltes som jeg brukte mer tid i buss enn paa flyet naar man la sammen transit paa de to flyplassene. MAD er nok enda mer ekstrem enn FRA, saa lenge man ikke flyr Iberia.

SE-AER
23-04-2013, 15:42
Off topic, men...

Jeg flydde FRA-MAD t/r maanedlig i ett aar, og det foeltes som jeg brukte mer tid i buss enn paa flyet naar man la sammen transit paa de to flyplassene. MAD er nok enda mer ekstrem enn FRA, saa lenge man ikke flyr Iberia.
Ja, og det er en av grunnene til at jeg ikke liker Frankfurt - man må nesten alltid ta buss til/fra terminalen, i hvert fall på short-haul. På riktig bra flyplasser er det ikke behov for busstransfer, punktum!

(Men de nye Senator-loungene i FRA er jo meget bra, alltid noe positivt)

dc-8-63
23-04-2013, 15:45
Ja, og det er en av grunnene til at jeg ikke liker Frankfurt - man må nesten alltid ta buss til/fra terminalen, i hvert fall på short-haul. På riktig bra flyplasser er det ikke behov for busstransfer, punktum!

(Men de nye Senator-loungene i FRA er jo meget bra, alltid noe positivt)

Jeg pendler også en gang i måneden via FRA og hittil i år 0 - null buss - på 9 transfers. Jeg har en kombinasjon av Short og Long Haul.