PDA

View Full Version : Connection tid i USA og bestilling av billetter

eisa01
18-04-2013, 21:53
Skal på tur til Canada og USA i sommer og har noen spørsmål.

Skal fly fra OSL-YYZ 6. juli og SAN-OSL 25. juli, med en YYZ-LAS 9. juli jeg har funnet ut er best å booke separat.

Har funnet en rute med LH og LX som passer bra, hvor returen går SAN-SFO-ZRH-OSL. Men, jeg lurer på connection in SFO på en time, vil det gå bra? Er det slik at man sjekker inn sammenhengende, eller er det som når man flyr inn at man må ut gjennom security og sjekke inn på nytt?

Er det forresten noen måte å booke billettene direkte hos flyselskapet til samme pris? Har funnet de på priceline.com, men får da ikke cashback på kredittkortet. Kommer på 9200 totalt + 1600 for YYZ-LAS.

Fant egentlig en rute hos KLM som går fre 5. og ankomer lørdag 6. som er billigere (med hotell i AMS), men får feilmelding på KLM sin side når jeg klikker videre fra Kayak... Noen mulighet for å få booket den? Får ikke opp reiseruta når jeg søker manuelt hos KLM.

Discus
18-04-2013, 22:00
Har funnet en rute med LH og LX som passer bra, hvor returen går SAN-SFO-ZRH-OSL. Men, jeg lurer på connection in SFO på en time, vil det gå bra? Er det slik at man sjekker inn sammenhengende, eller er det som når man flyr inn at man må ut gjennom security og sjekke inn på nytt?

Transfer i USA så lenge man reiser kun domestic eller domestic->international går normalt smidig, men du sier ikke hvem du skal fly med SAN-SFO noe som er avgjørende på SFO. LH/LX går fra G, men husker ikke om du kommer inn der fra F uten å gå ut.

eisa01
18-04-2013, 22:04
Det er United på SAN-SFO