PDA

View Full Version : E - visa til Tykia

3tflyer
18-04-2013, 14:23
Ser ut som det blir lettere med visa til Tyrkia, slipper blant annet unna laaang kø på IST, AYT og GZP. https://www.evisa.gov.tr/en/

Kashgar
18-04-2013, 14:27
Dette er gode nyheter!

kimpe
18-04-2013, 14:32
Hyggelig å se at vi med dansk pass ikke er med på listen da, heller ikke de med svensk pass..

Kim

Superhai
18-04-2013, 14:36
Fint å slippe kø for å kjøpe "frimerker", selv om jeg har kanskje vært heldig de gangene jeg har vært der for å kjøpe så har det stort sett vært kort kø, mens køen til selve immigration har vært lang.

Dansker og svensker trenger ikke visum for disse formålene, så da trenger de ikke å kjøpe.

3tflyer
18-04-2013, 14:44
Fint å slippe kø for å kjøpe "frimerker", selv om jeg har kanskje vært heldig de gangene jeg har vært der for å kjøpe så har det stort sett vært kort kø, mens køen til selve immigration har vært lang.

Dansker og svensker trenger ikke visum for disse formålene, så da trenger de ikke å kjøpe.
Mulig at køen nå blir lengre i passkontrollen? Men har TK Gold og "fast lane" så går som regel rett gjennom passkontroll :lol::lol:

Boeing_fan
18-04-2013, 16:06
Pleier det å være lang kø for å få visum til Tyrkia da? Landet på IST en ettermiddag i februar, og slapp visum da jeg har bulgarsk statsborgerskap, men kameraten min som jeg reise med måtte ha visum, og det tok vel ca. to min å skaffe, var omtrent ingen kø. Det var i passkontrollen de milelange køene var. Men det skal sies at jeg aldri før det hadde vært i Tyrkia, så noe erfaring bortsett fra det har jeg ikke.

Peppep
18-04-2013, 17:35
Pleier det å være lang kø for å få visum til Tyrkia da? Landet på IST en ettermiddag i februar, og slapp visum da jeg har bulgarsk statsborgerskap, men kameraten min som jeg reise med måtte ha visum, og det tok vel ca. to min å skaffe, var omtrent ingen kø. Det var i passkontrollen de milelange køene var. Men det skal sies at jeg aldri før det hadde vært i Tyrkia, så noe erfaring bortsett fra det har jeg ikke.
Hvis du går rett til VISA-køen i stedet for passkontrollen først, går det kjapt. Vi var sløve og gjorde det i feil rekkefølge, og da var det blitt rundt 10 min kø begge steder. Hadde vi gått rett til VISA-skranken (som er rett ved siden av) først hadde vi vært gjennom på 2 min.