PDA

View Full Version : Priser og prismønster for innenriks i USA

Peppep
17-04-2013, 23:23
Leste et innlegg i denne tråden (http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=842768) som fikk meg til å stusse litt:

Innenriksbilletter i USA koster utrolig lite dersom du kjoeper billettene 21 dager foer avreise.

Som en del av en lengre tur ser jeg etter innenriksbillett fra LAX til NYC i oktober, og prisene er veldig stabile (900+ kr), enten jeg søker én uke, tre uker eller et halvt år frem i tid, ser ikke noe dropp i prisen på noe tidspunkt. Er ca 950,- den beste prisen jeg kan forvente, eller bør jeg vente til det nærmer seg?

Og, litt på siden, må jeg forevente bagasjegebyr hos alle selskapene på amerikansk innenriks, eller er det noen som ikke har det?

Superhai
18-04-2013, 01:18
Er ca 950,- den beste prisen jeg kan forvente, eller bør jeg vente til det nærmer seg? Og, litt på siden, må jeg forevente bagasjegebyr hos alle selskapene på amerikansk innenriks, eller er det noen som ikke har det?

Det er vel de så kalte APEX prisene som er veldig billig, de blir vel brukt fortsatt i statene og en del andre markeder men de begynner vel å falle litt bort ettersom revenue management har blitt mer avansert og prisingene er blitt mer dynamisk.

Er det ikke bare JetBlue og Southwest som har "first bag free"?

Tommy777
18-04-2013, 05:44
Leste et innlegg i denne tråden (http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=842768) som fikk meg til å stusse litt:

Som en del av en lengre tur ser jeg etter innenriksbillett fra LAX til NYC i oktober, og prisene er veldig stabile (900+ kr), enten jeg søker én uke, tre uker eller et halvt år frem i tid, ser ikke noe dropp i prisen på noe tidspunkt. Er ca 950,- den beste prisen jeg kan forvente, eller bør jeg vente til det nærmer seg?

Og, litt på siden, må jeg forevente bagasjegebyr hos alle selskapene på amerikansk innenriks, eller er det noen som ikke har det?

149 er kampanjeprisen til Virgin America (som de andre matcher) det er den laveste prisen du kan forvente.

Så du er der du burde være.

Har du ikke status, må du ut med 25 dollar for å sjekke inn en koffert hos legacy selskapene

JoeW
18-04-2013, 18:12
LAX-NYC er tross alt mer enn 12 ganger så langt som OSL-BGO.

Peppep
19-04-2013, 01:10
Har inntrykk av at det er lite forskjell mellom de amerikanske selvskapene innenriks, men gjelder det også for en såpass lang flight (LAX/LAS-NYC)? Har ingen/alle/noen IFE? Hva bør jeg går for, når prioriteringen er *A > OneWorld > alt annet? Allianse er ikke avgjørende.

149 er kampanjeprisen til Virgin America (som de andre matcher) det er den laveste prisen du kan forvente.

Så du er der du burde være.

Har du ikke status, må du ut med 25 dollar for å sjekke inn en koffert hos legacy selskapene
Aha, takk. Jeg vil sannsynligvis ha sølv hos *A, som jeg tror skal være nok til gratis bagasje.

LAX-NYC er tross alt mer enn 12 ganger så langt som OSL-BGO.
Jeg mente ikke at prisen er urimelig. :) Men har inntrykk av at Tommy777 har god kunnskap om det amerikanske markedet, og var overrasket over at det jeg fant her ikke samsvarte med innlegget hans. Anyway, om man skal prise longhaul etter pris/mile med utgangspunkt i shorthaul kan det fort bli dyrt... BGO-SVG er 99 miles, og koster ofte 3-600 kr. LAX-NYC er 2464 miles, og skal altså koste +/- 10 000? ;)

JoeW
19-04-2013, 14:16
Men samtidig; skal 99 miles koste det samme 2464? En hvis prisforskjell er justified ;-)