PDA

View Full Version : Emirates starter Dubai - Stockholm ARN


ValdaIsaksson
11-04-2013, 11:52
Overskriften siger sig selv...

Fra den 4. september bliver det muligt at flyve dagligt fra Stockholm til Dubai med en Boeing 777-300ER.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=75330

ghostern
11-04-2013, 12:19
Åtte seter i first? Det er vel ikkje mange selskap som tilbyr ifrå Norden?

teamseacow
11-04-2013, 12:59
Wow! Var det ikke EK som sa at resten av norden ikke gav god nok pax-grunnlag for nye ruter i nærmere fremtid?? Gratulerer til ARN, da får OSL satse på EK i 2015...

Someone
11-04-2013, 13:01
Åtte seter i first? Det er vel ikkje mange selskap som tilbyr ifrå Norden?

Nei, men det ryktes vel at ruten egentlig var/er tiltenkt en 2-klassemaskin, men har EK er litt "short" på -300ER kapasitet, og derfor setter inn en 3-klasses til å begynne meg. CPH var vel litt 3-klasse 77W, før de fikk dagens 2-klasse?

Emirates har jo "bare" 86 77W....(pluss 12 -300, og 19 -200 av ymse varianter)

Wow! Var det ikke EK som sa at resten av norden ikke gav god nok pax-grunnlag for nye ruter i nærmere fremtid?? Gratulerer til ARN, da får OSL satse på EK i 2015...

Når har de sagt det?

rkvalvaa
11-04-2013, 13:10
Med 8 i First, betyr det at det er "private" versjonen med suiter som kommer?
http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Boeing_777-300ER_3class_private.php

De andre 773 har 12 First seter.

Veldig spennende :-)

SudCaravelle
11-04-2013, 13:54
Gode nyheter... Vil ARN-OSL biten gjøre det rimeligere å fly EK nå enn med CPH-OSL biten? De er dessverre litt tøft priset til Oslo per i dag.

TKDahl
11-04-2013, 15:28
Emirates starter med daglige flyvninger mellom Dubai og Stockholm fra den 4 september.
http://www.swedavia.se/arlanda/om-stockholm-arlanda-airport/om-flygplatsen/nyheter/direkt-till-dubai-fran-stockholm-med-emirates/
Så da blir det nok en tur til ARN den dagen.
TK :fly

jameson82
11-04-2013, 15:37
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=116358

LN-CGJ
11-04-2013, 15:39
Se der ja, gratulerer til ARN med enda en IC rute..

Litt overrasket at de går rett på en B777-300ER, og ikke starter med en A330-200. De har tydeligvis stor tro på ruten.

teamseacow
11-04-2013, 15:49
Når har de sagt det?

Viser seg at sjøkuen har lest noen artikler/tråder uten å ha sett på datoen... :p

L-1011
11-04-2013, 16:00
Kul att EK börjar med stora Boeing 777-300ER.
Enligt Tim Clarke förväntar sig EK bla många resenärer till Thailand från Arlanda.

Hpkris
11-04-2013, 16:03
Kul att EK börjar med stora Boeing 777-300ER.
Enligt Tim Clarke förväntar sig EK bla många resenärer till Thailand från Arlanda.

Blir QR og evnt TG/SK som vil tape pax der da, men spørs jo på hvilke priser de vil legge seg på.

Chriscross
11-04-2013, 20:13
Hm, skulle hatt noen Emiratespoeng nå for å kunne fly skikkelig. Spennende å se hva Norwgian gjør med dxb-ruten nå. Blir jo noen flere seter som tilbys pr dag, men Emirates er kanskje ikke så agressivt priset om en bare skal til dxb?

jikswoboB
11-04-2013, 21:52
Väldigt roligt att det blev av till slut. Då är det heller inte omöjligt att nästa tur till Asien blir med Emirates via DXB :spin

bgo-flyer
11-04-2013, 22:42
Emirates er kanskje ikke så agressivt priset om en bare skal til dxb?

Standard pris CPH-DXB er ihvertfall 4700 NOK tur-retur, så point to point trafikken er vel ikke det de satser mest på..

Ståle
12-04-2013, 08:22
Standard pris CPH-DXB er ihvertfall 4700 NOK tur-retur, så point to point trafikken er vel ikke det de satser mest på..

Dersom en i tillegg kommer inn fra OSL f. eks med samme billett er prisen gjerne en god del høyere!

ostis
12-04-2013, 10:56
När kan vi förvänta oss biljettsläpp? Hade hoppats att kunna få tag på ett par platser kring jul/nyår.

grindstein
12-04-2013, 12:45
Litt overrasket at de går rett på en B777-300ER, og ikke starter med en A330-200. De har tydeligvis stor tro på ruten.


Etter det CEO til EK sa i det interjuvet som var å høre på avod til EK i januar og Februar ble jeg ikke overrasket. Han sa at dem har planer om å erstatte de eldste 777 flyene og A330 og 340 med A380 og B77W i løpe av inneværende år, samt at de av 77W med det gamle ice systemet skulle oppgraderes med det nye innen utgangen av året

SudCaravelle
12-04-2013, 13:07
Dersom en i tillegg kommer inn fra OSL f. eks med samme billett er prisen gjerne en god del høyere!

Vi betaler ca. 8000 NOK fra DXB paa oekonomi.

Someone
12-04-2013, 13:36
Etter det CEO til EK sa i det interjuvet som var å høre på avod til EK i januar og Februar ble jeg ikke overrasket. Han sa at dem har planer om å erstatte de eldste 777 flyene og A330 og 340 med A380 og B77W i løpe av inneværende år, samt at de av 77W med det gamle ice systemet skulle oppgraderes med det nye innen utgangen av året

EK har jo faktisk så smått begynt å parkere noen A330-200, da de vel synes de er litt for små.

Per dags dato jobber de de mot en flåte bestående på sikt av 777-300ER (+ noen få -200LR for ultra long haul), A350-900 og -1000 og A380

LN-CGJ
12-04-2013, 14:23
EK har jo faktisk så smått begynt å parkere noen A330-200, da de vel synes de er litt for små.

Per dags dato jobber de de mot en flåte bestående på sikt av 777-300ER (+ noen få -200LR for ultra long haul), A350-900 og -1000 og A380

Da kan dem heller sette sine A332 inn på en OSL-rute, enn å parkere dem.. Er vel perfekt størrelse å starte med her!

Nå må OSL og Avinor våkne fra dvalen å være litt på tilbudssiden.

grindstein
12-04-2013, 15:22
Belive mee. Er ingen her som vil tilbringe 6timer i de maskinene. I allefall ikke om man er så heldig å få avod boksn. Denne er så stor på A330 maskinenen at benplassen er redusert med borimot 50%

Chriscross
13-04-2013, 12:32
C-setene er ikke så gode å sove i heller, men sittekomforten syntes jeg var bedre enn bunkersene de har i a-380.

L-1011
20-07-2013, 21:35
Emirates har ändrat flygplanstyp.
DXB-ARN kommer flygas dagligen med Boeing 777-200LR istället för 777-300ER.
Det kommer fortfarande vara 3 klass koncept till ARN med 777-200LR

www.emirates.com

LN-CGJ
07-10-2014, 10:44
Ser det kommer en 772LR til ARN i dag. Reduseringer fra 77W til 77L på ARN også, eller er det en stand in ifm teknisk?

Er vel noe lavsesongen nå, så kanskje litt lavt belegg.?

jikswoboB
07-10-2014, 12:08
Ser inte ut att vara något annat än 77W i fortsättningen?

Apropå EK så skriver Flygtorget idag om att första klass går rätt bra på ARN:

– Dubai är nöjda med efterfrågan så vi fortsätter med det utbudet och vi ser också en långsam ökning av bokningarna i första klass här i Stockholm, säger Björn Ekegren, chef för Emirates i Sverige och Finland till Flygtorget.

Den dagliga avgången till Dubai har 8 första klass-kabiner, 42 businessstolar och 216 economy-stolar ombord. Bokningsläget längst fram ligger i snitt på drygt 50 procent.


http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=10637

learjet
07-10-2014, 12:47
Att man downsizer en dag eller to skal man ikke tenke for mye på. Heller ikke om det er en uke eller to. Det er bare fornuftig tenking fra deres revenue managment. Og noe som skjer hver bidige dag hos alle flyselskaper.
Noen ganger for lavt belegg noen ganger vedlikehold og andre ganger fordi andre trengte den andre maskinen mer.

S

Someone
28-08-2018, 12:57
Checkin.dk melder at Emirates planlegger øke ARN-DXB fra 10x ukentlig til 2x daglig mellom 1/12 og 31/3. De ekstra flightene legges til avgangen som går fra 21 tiden fra ARN

Someone
13-05-2022, 07:36
Emirates planlegger være tilbake (?) med 11 ukentlige fra februar 2023, ved at kveldsavgangen fra ARN kommer tilbake 4x i uken

https://aeroroutes.com/eng/220513-ekarn

EK157 DXB0830 – 1215ARN 77W D
EK155 DXB1530 – 1915ARN 77W x126

EK158 ARN1430 – 2355DXB 77W D
EK156 ARN2110 – 0630+1DXB 77W x126