PDA

View Full Version : Kiev 2013

Bergern
09-04-2013, 01:30
Hei!

En kollega og jeg planlegger en tur til Kiev til høsten. Septemberish...
Ingen av oss har vært der før, så noen tips om overnatting i firestjernesklassen og tilsvarende bespisning mottas med stor takk :)

Sondbjo
09-04-2013, 02:07
Det er ikke firstjernes men Hotel Tourist er noe spesielt og ganske mange etasjer med en spektakulær utsikt. Billig er det også . :) Det har metro rett over gaten for enkel adgang til byen. Jeg ville dog tatt taxi, da er stor sansynsynlighet for å bli ranet på metroen. Her er det utspekulerte bander som oppererer så pass godt på!! Når jeg og pappa tok metron ble han "robbet".... Jeg så på Tripadvisor at de har Ramada,Holiday,Hyatt og Fairmont suits. 100-350 $ natten.

L1011-500
09-04-2013, 02:45
Når har jeg bare vært i Kiev en gang - og da også bare bodd på ett hotel der, nemlig Hotel Ukraina, men jeg kan gjerne anbefale det. Det har fire stjerner, men i realiteten er det nok nærmere 3, men det ligger midt i smørøyet rett ved uavhengighetsplassen og metroen. Er man heldig får man også rom som vender ut mot plassen. Selve hotellet er også ganske stiling da det er et typisk "stalin-bygg".

Når det gjelder metroen hadde jeg ikke noe problemer med den, men man må her, som alle andre plasser rundt om i verden, passe godt på verdisaker.

Desk pilot
09-04-2013, 08:21
Denne fine Trip Reporten av DYflyer fra 2007 beskriver Hotel Tourist som "Ett greit hotel til grei pris, og hvor de hadde ansatte som snakket i hvertfall noe engelsk."

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=22038&highlight=Kiev

Bergern
12-05-2013, 23:09
Finfin rapport!

Vi endte, etter mye om og men, på Hotel Khreschatyk. Uttales som det skrives tror jeg; Rett fram :D

Noen som har restaurantanbefalinger?