PDA

View Full Version : God mandag fra Oslo


Someone
08-04-2013, 06:45
Mornings. Her får jeg helle i meg tranen og komme meg på jobb, da en rask kikk på kalender og to-do-listen rask lar meg trekke konklusjonen at døgnet burde vært lengre enn 24t. Ha en fin dag

sirpjalle
08-04-2013, 06:47
God morgen fra Forus!

Urk, det er mandag. Og det faktum at kaffeautomaten ikke ville være venn med meg på morgenkvisten gjorde ikke saker og ting bedre.

Nuvel, ha en fin en forumister! :)

bergejm
08-04-2013, 06:53
Morn fra Sør-Øst. Lite med søvn i natt, så tar med en pose kaffe på skola just in case..Ha en bedre dag enn meg folkens! :)

SudCaravelle
08-04-2013, 07:10
God morgen fra meg – endelig klar himmel igjen og de “lokale” har vasket byen febrilsk i natt… Hele området var dekket av oransje sand og bilene var brune.

Madre og nevø ble plukket opp på DXB i dag tidlig – Turkish hadde ankomst 05.45 og med Marabah service sto de faktisk utenfor terminalen og ventet klokken 0615!! – selv med tax free shopping. Det er det nesten SIN fart over. Muttern hadde som vanlig dratt på, så nå er det bunkret opp med gammel fransk vin hjemme :D

Ca ni timer igjen til velfortjent ferie og ca 48 timer til Maldivene.

Ståle
08-04-2013, 08:11
God morgen fra hovedstaden som i dag også får solskinn over seg, så mye sol som vi har hatt i det siste begynner jeg å lure på om noe virkelig er galt med det velkjente norske klimaet??

Sånn sett er det også ganske deilig med mandag igjen så man legger seg før vekkerklokken ringer! ..og der kom lærlingen inn døra med et-par bokser redbull, nå ble dagen bra! :D

Ha en fin dag :)

LN-FHU
08-04-2013, 08:29
Mårnings fra Trondheim
Her er man hjemme med to barn idag da eldstemann er syk.Utfordringen kommer når begge skal ha oppmerksomhet på to kanter av huset.....:rolleyes:
Dagens plan er å få laget ferdig middagen til fruen er ferdig på jobb......ellers er det fint lite planlagt.

Ha en sykefri dag ;)

petru26
08-04-2013, 09:28
morn fra osl, sola skinner og nettopp vært å knipsa noen bilder av dc-8'n med mitt nye 24-105 objektiv, nå er det tid for litt mat :-) rolig dag, fin uke 05-13. ha en god dag der ute!

Bizflyer
08-04-2013, 09:40
Mårnings fra det Sørlandske!
Solen skinner, nært sagt som vanlig.
Yr sier at de neste 10 dagene vil været fortsette med å være bra, dog vil vi få snø på torsdag. JEG VIL IKKE HA MER SNØ!!!!!!!!!!!!!!!
Temperaturen skal fortsette å balansere rundt null med minus på natta og pluss på dagen.
Kan vi få sett litt vårlige tendenser snart takk!
Har latt bilen stå å gå på tomgang ute på parkeringsplassen i dag i håp om å gjøre noe med den globale oppvarmingen.

Ellers ikke de store planene for dagen annet enn å være på jobb til kl 16.

Ha en frysefri dag!

BF:cool2

Chriscross
08-04-2013, 10:00
Hepp fra havet. Ferdig trent og nyter en enkel frokost på lugaren før jeg skal spyle meg å komme meg på jobb frem til midnatt.

teamseacow
08-04-2013, 10:58
God mandag fra Lillehammer! Privatistksamen begynner å nærme seg (skal ha 10 stk. :p ), og biblioteket har blitt mitt andre hjem.

Edinburgh i morgen - godt å komme seg litt ut igjen :)

Ha en fin dag!

Martin
08-04-2013, 10:59
G'mandag fra Neskollen. Nettopp overlevd første natt i egen leilighet, samt tatt den første dusjen og spist den første frokosten. Trodde forøvrig at jeg hadde flyttet lenger unna OSL, og ikke ville se like mange fly, men jaggu dro det ikke en AB 737 rett over her nettopp.

Straks avgårde på jobb, før det blir litt mer utpakking i kveld. Intens stirring på bananeskene hjalp ikke, så da må man ty til manuelt arbeid ^_^

God mandag ønskes :)

mikro
08-04-2013, 11:18
God formiddag fra Blindern. Godt i gang med dagens leseøkt. Blir vel en 6 timer her på lesesalen, før det blir retur hjemover for noen timer til med lesing. Har en følelse at dette kan bli en stressende uke.

Ha en fortsatt fin mandag :)

Henshaw
08-04-2013, 12:45
Morn fra Oslo. Setter snart igang med litt ekstremsport, da man skal prøve seg på en løpetur utendørs. Et par timers innsats bak kassa på Meny venter ikveld

LN-MOW
08-04-2013, 13:55
Good morning ja ..... Etter en ukes fri blir det en forsiktig start på uka. Vakt i da, men fri i morgen for å hente meg inn .. :p

Ingen streik, så da skal det nok gå greit å komme seg til Mosjøen til helgen. Tittet litt på alternativene, og så langt er det nok langbuss fra Charlotte som ligger best an til å få frakte legemet mitt over Atlanteren.

Ny fin dag her i vestsørøst. Morgenkaffen ble inntatt på verandaen, men de j*** småfuglene bråker så jævlig at det knapt er ørens lyd å få ....

Kanon
08-04-2013, 16:49
Mårnings fra det Sørlandske!
Solen skinner, nært sagt som vanlig.
Yr sier at de neste 10 dagene vil været fortsette med å være bra, dog vil vi få snø på torsdag. JEG VIL IKKE HA MER SNØ!!!!!!!!!!!!!!!
Temperaturen skal fortsette å balansere rundt null med minus på natta og pluss på dagen.
Kan vi få sett litt vårlige tendenser snart takk!
Har latt bilen stå å gå på tomgang ute på parkeringsplassen i dag i håp om å gjøre noe med den globale oppvarmingen.

Ellers ikke de store planene for dagen annet enn å være på jobb til kl 16.

Ha en frysefri dag!

BF:cool2

Så det er du som ødelegger for oss andre :old :p
Waage Nilsen forteller at nøkkelen til vinterkulden er isen på polhavet.
Varmere hav i nord gir mindre is i arktis. Luften over åpent hav blir varmere enn over hav som er dekket av is. Det øker lufttrykket i høyden, noe som svekker jetstrømmen.
Jetstrømmen er en kraftig «elv av vind» som blåser i ring rundt Arktis, der den kalde luften i nord møter den mildere luften lenger sør.
Normalt ligger jetstrømmen et sted mellom 55 og 65 grader nord, og passerer Norge et sted mellom Lindesnes og Nordland altså.
– Når jetstrømmen svekkes «lekker» den arktiske kulden sørover, forklarer Waage Nilsen. Ofte henger kuldeperioder her hos oss sammen med unormalt varme forhold lenger nord.

Storm.no Derfor er det så kaldt (http://www.storm.no/nyheter/derfor-er-det-saa-kaldt-4023489.html)

Discus
08-04-2013, 17:10
God ettermiddag, lite å rapportere fra vestfronten i dag...

Trodde forøvrig at jeg hadde flyttet lenger unna OSL, og ikke ville se like mange fly, men jaggu dro det ikke en AB 737 rett over her nettopp.


Du får starte med å skrive noen klagebrev på støy og sånn :lol: