View Full Version : Slutt på forbrukerfesten for denne gangen?
Hei,
Norwegian kjører denne påsken kampanje på sin hjemmeside med billigbilletter innen Norge for 499 kr en vei.
Basert på prisene de siste årene er mine forventninger at billigbilletter < 300 kr.
Er prisnivået for flybilletter innenriks i Norge nå generelt høyere sammenlignet med de to-tre siste årene, slik at 499 er å anse som "tilbudspris", eller kan jeg fortsatt forvente å finne billetter til +/-199 kr også i 2013?
Mvh
Ben
Alt blir dyrere; Også å frakte folk rundtomkring med fly.
Regner med at tallknuserne hos flyselskapene tar dette med i kalkulasjonen når billettprisene skal regnes ut.
I tillegg kommer selvsagt konkuranse og etterspørsel.
Tror 499,- er det nye 199,-. :)
Tror 499,- er det nye 199,-. :)
En plutselig økning på 150%? Tviler, denne mailen er tre uker gammel:
34081
Utflyttet
29-03-2013, 23:22
Hei,
Norwegian kjører denne påsken kampanje på sin hjemmeside med billigbilletter innen Norge for 499 kr en vei.
Basert på prisene de siste årene er mine forventninger at billigbilletter < 300 kr.
Er prisnivået for flybilletter innenriks i Norge nå generelt høyere sammenlignet med de to-tre siste årene, slik at 499 er å anse som "tilbudspris", eller kan jeg fortsatt forvente å finne billetter til +/-199 kr også i 2013?
Mvh
Ben
Prisen er bare en refleksjon av hvor mye kapasitet og konkurranse det er i markedet, og bare fordi du har fått reklame om at de selger fra 199,- så betyr ikke det at det er alltid det som selges.
Og til den prisen får du fortsatt knapt taxi til og fra flyplassen hvor jeg bor, så jeg ser ikke på dette som noe "krise".
-A
En plutselig økning på 150%? Tviler, denne mailen er tre uker gammel:
34081
Se der!
Det skal være billig for å rive bergenseren ut av Bergen. Og tilsvarende billig å få skikkelige folk til å reise dit :D
Men billigprisen er til Sandefjord.
Osl for 299,- er dog en god pris det også.
Som sagt, konkuranse og etterspørsel vil påvirke prisen, men at den er økende er ikke en vill antagelse.
Er det noe som ikke har blitt indeksregulert er det flypriser. Var vel kampanjepriser på 3000 kroner til New York i 1990 også som det er i dag.
Nå er det vel også sånn at perioden fra nyttår og frem mot påske er "lavperiode" og at man dermed priser seg ned for å selge setene.
Nå som den perioden er over og setesalg tar seg opp, vil jo det naturlig nok reflekteres i prisen.
Se der!
Det skal være billig for å rive bergenseren ut av Bergen. Og tilsvarende billig å få skikkelige folk til å reise dit :D
Hehe, det er helt greit om det er det som er årsaken til at vi får lave priser! ;)
Skremmende å se at det fortsatt hersker en oppfatning av at det er en menneskerett å fly billig. Dere må nok forstå at det er ikke billig å fly, er det billig er det noe galt. Det kan sammenlignes med å kjøpe tyvegods, det er billig men ett eller annet sted er det noe galt. Er flybilettene for billige er det sannsynligvis en del triste skjebner i crew enden, på samme måte som den opprinnelige eieren av tyvegodset blir skadelidende.
Lowandslow
30-03-2013, 23:49
Med 149,- en vei så sitter DY igjen med noe sånt som 3 kroner igjen etter avgifter og slike ting er betalt. 3 kroner som skal dekke lønn, maintenance, fuel osv osv....
Noen som ser problemet her?
Med 149,- en vei så sitter DY igjen med noe sånt som 3 kroner igjen etter avgifter og slike ting er betalt. 3 kroner som skal dekke lønn, maintenance, fuel osv osv....
Hadde sett et problem hvis det var gjennomsnitts prisen.
DY tjener rimelig bra med penger, så jeg ser ikke problemet.
DY tjener rimelig bra med penger, så jeg ser ikke problemet.
Det er ikke noe problem, prater bare om at de aller billigste tider (for forbrukerne) kanskje er over. :)
bgo-flyer
31-03-2013, 01:45
Nei, da pris er det eneste virkemiddelet DY har for å ta passasjerer fra WF på BGO-TRF...
Det må da være ruter de kan tjene mer penger på enn BGO-TRF?