View Full Version : Air Berlin nå med lounge på OSL og andre OneWorld fordeler
Mulig dette har vært mulig en stund, men var hvertfall ikke på plass med en gang de var med i OneWorld (så vidt jeg husker sjekket jeg det da).
Her er hele lista for OSL-loungen slik den er denne uka
34035
OSL-loungen er også listet her:
http://www.airberlin.com/site/landingpages/business_class_lounge.php?LANG=eng
Chriscross
21-03-2013, 20:47
Og da er mitt spørsmål: Hva er No. 1 Traveller? (Står på listen)
Det er meg
Antar det er de vanlige reglene som gjelder: Dvs vi med BA sølv slipper inn når man reiser med Air Berlin?
Et annet spørsmål er i forhold til setereservasjon hos Air Berlin: Kan man også få det gratis med BA status, eller er det kun Top Bonus-kunder som får det?
Et annet spørsmål er i forhold til setereservasjon hos Air Berlin: Kan man også få det gratis med BA status, eller er det kun Top Bonus-kunder som får det?
BA-sølvkort gir deg mulighet for å velge sete gratis. Har selv kun booket gjennom Expedia (lavere pris), og kunne etterpå velge sete hos Air Berlin. (Dette er ca et år siden)
BA-sølvkort gir deg mulighet for å velge sete gratis. Har selv kun booket gjennom Expedia (lavere pris), og kunne etterpå velge sete hos Air Berlin. (Dette er ca et år siden)
Virker som det ikke funker, da selv om jeg ser at BA-nummeret mitt ligger inne, så krever Air Berlin betaling når jeg skal velge sete
Antar det er de vanlige reglene som gjelder: Dvs vi med BA sølv slipper inn når man reiser med Air Berlin?
Kan noen bekrefte om man har tilgang med BA status?
Gratis setevalg funket iallefall ikke, så AB er tydeligvis mindre generøse enn andre OW-selskaper.
Kan noen bekrefte om man har tilgang med BA status?
Gratis setevalg funket iallefall ikke, så AB er tydeligvis mindre generøse enn andre OW-selskaper.
Jada. Du har Access med BA status i Oslo
Du kan f.eks også bruke BA kantina i Berlin når du flyr AB ut.
Jada. Du har Access med BA status i Oslo
Du kan f.eks også bruke BA kantina i Berlin når du flyr AB ut.
Man kan også bruke Air France loungen på TXL når man reiser med AB. Den er visst å foretrekke .Større utvalg av mat i følge de som har prøvd begge.
jamesclandestine
18-02-2014, 16:36
Det lurte jeg og. Det virker som å være en ny privat lounge tjeneste. Spennende nok har de slått seg sammen med en rekke 3dje linje kort tjenester som gir tilgang til lounge. Blant disse --> Priority Pass. Dvs at oslo nå har en PP lounge?!
The Ticketor
18-02-2014, 18:00
Ifølge et lite skilt inne på resepsjonen på OSL Lounge finnes det ikke noe samarbeid med PP.
jamesclandestine
19-02-2014, 19:39
Hm det kommer ikke så klart frem på nettsiden. Står bare PP gir tilgang til loungene, men man kan ikke sjekke individuelle tilgangsmønstre..
Glean EBG
20-02-2014, 00:06
Ser TAP står på listen for OSL loungeen men de kan vel og bruke SAS loungen da de er medlem av *A eller tar jeg helt feil der.
I følge nettsiden til TAP er det SAS Business lounge de henviser til
http://www.flytap.com/Norge/no/Informationandservices/Attheairport/TAPPremiumLounge
Virker som dette er tatt bort. Selv om BA-sølvkortet ligger inne virker setevalg ikke være mulig
I følge ba97 har jeg som OWE (BA Gold) ikke tilgang til OSL Lounge når jeg reiser med AB fra OSL. Er dette tilfelle? Virker veldig rart.
I følge ba97 har jeg som OWE (BA Gold) ikke tilgang til OSL Lounge når jeg reiser med AB fra OSL. Er dette tilfelle? Virker veldig rart.
Du skal ha tilgang.
KristianSk
20-03-2014, 22:28
Vil jeg få tilgang til loungen ved å vise Air Berlin gullkortet, selvom poengene for resien går til BA?
dreamflyer
21-03-2014, 00:33
Vil jeg få tilgang til loungen ved å vise Air Berlin gullkortet, selvom poengene for resien går til BA?
Det skal egentlig ikke være noe problem, og jeg kan si såpass som at det ikke er et problem på OSL, men jeg har lest om folk som har erfart at det kan skape litt problemer på LHR T5 ettersom de må gjøre en manuell override av systemet hvis FQTV nummeret som ligger inne i systemet ikke reflekterer tilstrekkelig status til å gi tilgang. En enkel løsning på dette er å registrere AB nummeret til å begynne med for å komme problemfritt inn i GC loungen, for så å gå til customer service desken og be dem bytte til BA nummer.
KristianSk
21-03-2014, 10:34
Det skal egentlig ikke være noe problem, og jeg kan si såpass som at det ikke er et problem på OSL, men jeg har lest om folk som har erfart at det kan skape litt problemer på LHR T5 ettersom de må gjøre en manuell override av systemet hvis FQTV nummeret som ligger inne i systemet ikke reflekterer tilstrekkelig status til å gi tilgang. En enkel løsning på dette er å registrere AB nummeret til å begynne med for å komme problemfritt inn i GC loungen, for så å gå til customer service desken og be dem bytte til BA nummer.
Om jeg flyr OSL-LHR med AB-kort og så bytter til BA-kortet i loungen på Heathrow, vil jeg da få OSL-LHR poengene hos BA også eller er de allerede registrert?
Om jeg flyr OSL-LHR med AB-kort og så bytter til BA-kortet i loungen på Heathrow, vil jeg da få OSL-LHR poengene hos BA også eller er de allerede registrert?
Endring av nummer etter innsjekk er noen gange risikosport. Endring etter avreise bør du ikke satse på. Jeg ville kjørt med kortet som skal ha opptjening, og så får de i loungen override det de vil, det går nok greit.