PDA

View Full Version : God onsdag fra Forus


sirpjalle
20-03-2013, 07:45
God morgen fra Forus!

Kjenner at jeg begynner å bli lei av gufsne og kalde morgener. Kan noen vennligst betale....

Nuvel, ha en fin en forumister! :)

darkcho
20-03-2013, 07:46
Allerede på plass på jobben. -4 og heller kaldt i dag. Ha en fin dag!

Someone
20-03-2013, 08:05
Mornings fra Oslo. Ny dag med konferanse venter. Ut å se på sykkel til meg selv etterpå. Ha en fin dag

fluxie
20-03-2013, 08:36
God morgen fra NSB 69864. Først skal dagen tilbringes på jobb, så blir det innkjøp av en reisevogn til rekrutten, og til slutt blir det vel å se dagens episode av Hotell Cæsar.

Ha en fortryllende dag

LN-TIB
20-03-2013, 08:43
God morgen fra Harstad. Havregrøten er på plass i magen og man er på plass på jobb for å få unna litt på morgenen. Strek i regningen at nettbanken ikke vil fungere, men det får man vel bare leve med. Ha en god dag!

jcnorway
20-03-2013, 08:54
God morgen fra Radisson Blu Tallinn.

Oppgradert fra standard til Business Class rom ved ankomst igår, så Carlson-kortet har pt gitt 100% uttelling på oppgraderinger.

Full dag på kontoret her før man setter kursen hjem til Oslo i kveld. Blir fint å komme hjem til resten av den lille familien :)

Fluxie: Tips om reisevogn/trille tas imot med takk :)

Ha en fin onsdag alle sammen!

Robbiedeluxe
20-03-2013, 09:08
https://dl.dropbox.com/u/346078/Travelshots/goodmorning.jpg

Chriscross
20-03-2013, 09:29
God morgen fra Radisson Blu Tallinn.

Fluxie: Tips om reisevogn/trille tas imot med takk :)


Vil anbefale McLarren. Vi har en XT som kan legges helt flat for soving og en "globetrotter" som er mye mindre og ikke blir helt flat. (Tenk BA CW vs Y+). Kjøper du i dag tror jeg modellen som er mindre enn XT faktisk blir flat. Alle modellene går fysisk inn i hattehyllene, alle er for lange i forhold til reglene. Det beste med McLarren er at de er då mye billigere i London at du nesten kan forsvare en flytur dit.:D

Robbie: Slutt med de tullete godmorgenmeldingene og skriv TR, vi har ventet lengd nok nå!

Solen skinner i Bergen og jeg var ferdig med styrketrening 0650 i dag.

bergejm
20-03-2013, 09:55
Morn fra Belgrad som overraskte med hele 14 grader tidligere i morges. Foerst blir det nok en dag paa videregaaende etterfulgt av den nest nest siste ettermiddagen paa groundschool til PPL- skal bli godt aa gjoere det ferdig..Ha en fin dag folkens!

Martin
20-03-2013, 10:01
God onsdag fra Maura. Tidligere oppe enn vanlig, siden det blir en tur innom en eiendomsmegler å bl.a. signere en kontrakt på at jeg skylder noen jeg knapt har møtt over en halv mill. kroner :D
Blir min dyreste signatur noen sinne.


God og billigere onsdag ønskes :)

Fnate
20-03-2013, 10:16
Lykke til hva enn dere driver med rundt om. Signerer kontrakter, går videregående i Beograd eller kjøper Formel 1 bjarnevogner i Vilnius.

Her er det ikke like eksotisk. Her er det å finne veien inn til kontoret for en helt vanlig dag.

Nyt dagen, skrotinger.

Bizflyer
20-03-2013, 10:52
Kald dag her i sør i dag også. I fjor på denne tiden hadde vi 2 siffrede varmegrader. Hva pokker skjedde med den globale oppvarmingen?

Kontoret er inntatt og i kveld er det generalforsamling i borettslaget. Så da er vel den dagen gått.

På flyet hjem i går satt jeg og leste Airliners.
Alltid morsomt å se på hva som er levert av fly fra Boeing og Airbus og til hvem.
Her en liten oppsummering:
Desember: 11 787 ble levert til en drøss ulike selskaper. 2 747-800 levert som BBJ. Den irakiske republikk har fått sin egen 772 (står vel litt i kontrast til at Norge ikke har råd til å ha sitt eget statsfly større enn et 4 seters.) Airbus fikk skvisa ut hele 5 A380. (EK(3) Korean og Thai)
Januar: Tydeligvis en stille måned på storflyfronten, da det ikke er ferdigprodusert verken 380 eller 747. Kan virke som det går i litt rykk og napp.

Ut fra dette ble jeg jo litt nyskjerrig på leveringsfronten til A380. 14 mars leverte Airbus sin 380 nr 100. Denne gikk til Malaysian (som sin 5te 380 - og jeg som nettopp synes de fikk sin første). EK er oppe på hele 31 av typen, og LH 10. Thai har fått sin 3dje. Så her går det unna. De har vel mottatt ca 277 ordrer totalt om jeg husker rett, så de har jo noen igjen å produsere da. Lurer på hvor mange år det går til første 380 scrappes eller settes på lagring?

Jaja. Da får man komme seg tilbake til arbeidet!

Ha en fin dag overalt.

BF:cool2

Someone
20-03-2013, 11:25
Alltid morsomt å se på hva som er levert av fly fra Boeing og Airbus og til hvem.
Her en liten oppsummering:
Desember: 11 787 ble levert til en drøss ulike selskaper. 2 747-800 levert som BBJ. Den irakiske republikk har fått sin egen 772 (står vel litt i kontrast til at Norge ikke har råd til å ha sitt eget statsfly større enn et 4 seters.) Airbus fikk skvisa ut hele 5 A380. (EK(3) Korean og Thai)
Januar: Tydeligvis en stille måned på storflyfronten, da det ikke er ferdigprodusert verken 380 eller 747. Kan virke som det går i litt rykk og napp.

Ut fra dette ble jeg jo litt nyskjerrig på leveringsfronten til A380. 14 mars leverte Airbus sin 380 nr 100. Denne gikk til Malaysian (som sin 5te 380 - og jeg som nettopp synes de fikk sin første).

BF:cool2

Vi har da tråder her som tar for seg dette ;)

Ellers er det greit å være på konferanse når man har tilgang på både popcorn og softis :)

LN-MOW
20-03-2013, 12:09
Irakeren er foøvrig til Iraq Airways .. ikke til 'government'

God morgen .. kaldt igjen .. det ble mumlet noe om sne i natt, men heldigvis ikkenoe å se.

En liten morgenvisitt hos legen med guttungen - deretter starter vi arbeidsuken. Tjo-bing og hooka hey alle sammen!

Hypern
20-03-2013, 12:12
God dag fra Pilestredet. Her har man allerede rukket og vært på et jobbintervju - forelesning start 12:30. Benytter tiden til å se mere av det mystiske internettet.

Discus
20-03-2013, 12:26
God morgen, her er det snøvær igjen. Våren lar vente på seg. Blir en tur til "O store kjøpesenter" om ikke lenge, satser på at de håndtere snøen smertefritt der oppe.

ENGM 911
20-03-2013, 12:31
Fridag og siden mine fridager faller på dager med dårlig vær får jeg varme opp bookingfingrene. Valget faller enten på Thai Air, Quatar eller Singapor Air ^_^
Vel vel, intet er bestemt men til Jakarta skal vi i mai.

Ellers får vi håpe været letter utpå dagen.

Ha en knallers dag flynøørds.

Bizflyer
20-03-2013, 12:50
Vi har da tråder her som tar for seg dette ;)

Ellers er det greit å være på konferanse når man har tilgang på både popcorn og softis :)

Mulig det! Men dette var mer ment som et ord for dagen til de informasjonstørste, ikke inne i en laaaaang tråd! ^_^
Var mest som en reaksjon på min egen overraskelse over fakta, og da er det berettiget i en god morgen tråd!

Fortsett med softicen din du!! ;) Er det forresten godt med popkorn på softice?

BF:up:

ENGM 911
20-03-2013, 12:53
Mulig det! Men dette var mer ment som et ord for dagen til de informasjonstørste, ikke inne i en laaaaang tråd! ^_^
Var mest som en reaksjon på min egen overraskelse over fakta, og da er det berettiget i en god morgen tråd!

Fortsett med softicen din du!! ;) Er det forresten godt med popkorn på softice?

BF:up:

Hadde jeg vært moderator skulle jeg gitt deg infractions og pisk. Makan :cool:

Ståle
20-03-2013, 13:04
God lunch, kantina har en såkalt grønn-dag noe som passet matlysten min svært dårlig så Kiwi ble redningen. Dagen i dag har gått litt i rykk og napp, og sånn utpå eftan bør man komme seg en tur ut til Thon Ski og når jeg først allikevel er på landet kan jeg sikkert stikke innom opphavet for en biff.

Takk for det nyttige lunchlesestoffet Biz!

Men ellers, det SNØR! Er det rart jeg drikker????

Martin
20-03-2013, 13:16
Hadde jeg vært moderator skulle jeg gitt deg infractions og pisk. Makan :cool:

Vel, et av minstekravene til å bli det, er å kunne navnene på flyselskapene riktig ;)

Valget faller enten på Thai Air, Quatar eller Singapore Air ^_^


Kontrakt signert. Heldigvis var det tre eksemplarer som skulle signeres, så det ble ikke så dyrt per signatur ^_^

Tommy777
20-03-2013, 14:05
Sjalabais fra Casa Petersen i Colorado Springs. Tidlig kveld i går etter Atlanta fiaskoen.

Full dag på kontoret i dag før man hopper til SFO via LA i femtiden.

Bizflyer
20-03-2013, 14:11
Takk for det nyttige lunchlesestoffet Biz!

Men ellers, det SNØR! Er det rart jeg drikker????

Værsegod! :up:

Ikke i det hele tatt! :drink

BF:cheers:

Hickok
20-03-2013, 15:08
God morgen fra Cancun. Dagen begynte kl. 03:00 (!!!) med et telefonmøte (takk til folk som synes ferie er noe dritt). Nå er det snart klart for frokost, før det blir et par timer jobb til. Jaja, får avslutte med en overdose strand, så blir det vel bra likevel.

Henshaw
20-03-2013, 16:20
Det snør og det blåser surt. Lua ble funnet fram da jeg kom meg hjem etter en sur gåtur i motvind. Jaja, snart påske, hvor bestilling for godvær og vindstille er lagt inn. Ifølge denne yr.no så ser bestillingen ut til å ha gått igjennom
http://i.imgur.com/D44tQUi.png

Discus
20-03-2013, 17:15
Her er det ikke like eksotisk. Her er det å finne veien inn til kontoret for en helt vanlig dag.


Sikkert like greit, for det er laks i kantina på Romerike

ENGM 911
20-03-2013, 17:18
Vel, et av minstekravene til å bli det, er å kunne navnene på flyselskapene riktig ;)

Ble ingen av dem, kom best ut med Tyrkish Airways :lol:

Fnate
20-03-2013, 19:42
Sikkert like greit, for det er laks i kantina på Romerike

Gud hjelpe meg. Er det ikke trygt der lenger heller nå. Før var det bare ARN kantina som 20% av dagene utelukkende hadde dette djevelens fór.

Sylteagurk og laks skulle vært forbudt. Det er de grusomste ingredienser som finnes.

Om TOS og KT virkelig vil vri kunder over til LCC bør de heller innføre tvangsforing med laks og sylteagurk på alle SAS-ruter.

Islending
20-03-2013, 20:18
God kveld fra gullstuen i CPH. Flyet til Bergen er tre timer forsinket og drar ikke før kl 23... Hurra! (not). Vellykket impulstur til Madrid og Borja. Ønsker dere alle en bedre kveld.

Twin Otter
20-03-2013, 21:45
Hoy...

9 timer i studio med innspilling av gitar tar på. Men det er sånn det er når man er på jakt etter det beste "take".

Glad for moderne studio-teknologi som gjør at det er helt lov å "jukse litt" ellers hadde jeg blitt sittende til imorgen tidlig.

Blir ikke lenge før kroppen legges på lading før en ny studiodag i morgen. Er det rart jeg drikker cola?

BSSW
20-03-2013, 21:56
God kveld fra Tananger

Over halvveis igjennom uka, og ikke mange dagene igjen til avreise, men jeg er usikker på om jeg liker det som er meldt :8:

Men det skal bli godt med en uke uten jobb.

Ha en fortsatt fin kveld forumister :)

Someone
20-03-2013, 23:12
Da ble billetter til Syden bestilt. Nærmere bestemt Malaga og en langhelg hos en kamerat i august. 1637 var både en hyggelig pris, og 4000 poeng +sølv/gullbonus (usikker hva jeg er da) gir brukbar krone/poeng ratio.....og legg til at SAS kjører en dobbeltpoengkampanje gir det en gratis innenriksbillett hvis jeg fortsatt er gull :)