PDA

View Full Version : Germanwings til OSL - nytt utseende og nye konsepter


Discus
19-03-2013, 21:56
De sukker snart dukker opp på vegne av Lufthansa på OSL (og sikkert andre steder)

Flygiganten Lufthansa vil i løpet av året sette inn sitt eget lavprisselskap Germanwings på flere av sine ruter fra Oslo til Tyskland.

Dermed vil passasjerer fra Oslo etter hvert møte servicenivået for et lavprisselskap når de sjekker inn på Lufthansas ruter, i første omgang til Hamburg og Düsseldorf.https://www.aftenposten.no/okonomi/Lavprisselskap-overtar-Lufthansas-Oslo-ruter-7151066.html


De kjører tre prisklasser, noen med mat, noen uten (omtrent som SAS). Med litt LH/SK-codeshare oppi dette (hvis det blir SK-codeshare) så blir det vel litt rørete etter hvert å vite hva man får hvis man ikke følger med.
EB-poeng kan man vel også se langt etter? Ser at de som har LH-kort (SEN/HON) får loungetilgang på de destinasjonene der de tilbyr "business-priser". (Mulig noe av dette er gammelt nytt)

On 1st July 2013 'new Germanwings' will introduce a completely new brand and product concept allowing passengers to fly 'à la carte'.

http://www.germanwings.com/en/The-new-Germanwings.htm

Desk pilot
19-03-2013, 22:02
Det var litt Lufthansa-takter over den nye liveryen, nesten helt hvitt skrog og selskapsnavnet plassert bak fremste dør. De kunne gjerne foretsatt med sølvfargen sin. :)

Discus
19-03-2013, 22:03
Trodde ikke de skulle byttes ut
Jeg har snakket med lufthansa og ingen av rutene til DUS skal berøres i første omgang og hamburg vil det fortsatt bli operert av eurovings til OSL

Kilden er hvertfall Lufthansa selv:
- Vårt datterselskap vil i løpet av året ta over to av Oslo-rutene, og introdusere sin egen merkevare og egne produkter om bord, sier Lufthansas Norge-sjef, Terje Grue.

Discus
27-05-2013, 18:36
Så kom det epost om det forbedrede tilbudet


On 1 July this year Germanwings will launch with its innovative ‘Basic’, ‘Smart’ and ‘Best’ fare offers. You will then be able to choose whether you are price conscious, want to make use of more services or whether you prefer to enjoy extensive comforts. The ‘Best’ fare, for example, includes among other benefits priority check-in, two items of baggage, access to the lounge, a very large seat pitch and a free adjacent middle seat. We are convinced that passengers throughout Europe will appreciate this concept of ‘à la carte flying’. Usikker på hvordan dette blir for de med Star-gull, de skriver bare om egne lounger og M&M-partnerlunger
http://lufthansa.com/germanwings-en

Fredrik74
27-05-2013, 19:45
Så kom det epost om det forbedrede tilbudet

Usikker på hvordan dette blir for de med Star-gull, de skriver bare om egne lounger og M&M-partnerlunger
http://lufthansa.com/germanwings-en

Germanwings är inte med i Star Alliance så det blir bara med Miles & Less man kan tjäna poäng.

Superhai
28-05-2013, 11:37
OSL-HAM skal bli Germanwings tidlig neste år (29. jan) etter det jeg har fått med meg. DUS til sommer neste år. Vi har ikke fått noen informasjon om hva det betyr i praksis for Lounge/EB codeshare etc.

KLMfan
29-05-2013, 09:18
betyr ikke det en ganske voldsom kapasitetsøkning for HAMburg ? DUS flys vel i dag med 735, men så vidt jeg har fått med meg har jo Germanwings bare Airbus.

WF-380
29-05-2013, 09:54
betyr ikke det en ganske voldsom kapasitetsøkning for HAMburg ? DUS flys vel i dag med 735, men så vidt jeg har fått med meg har jo Germanwings bare Airbus.

Kjenner bare til morraruta til DUS som flys av Eurowings med CRJ-900. Hvis de skal bytte ut denne med A319, blir kapasitetsøkningen voldsom. Har tatt denne noen ganger, og det har alltid vært mange ledige seter ombord.

Boeing_fan
29-05-2013, 11:10
Kjenner bare til morraruta til DUS som flys av Eurowings med CRJ-900. Hvis de skal bytte ut denne med A319, blir kapasitetsøkningen voldsom. Har tatt denne noen ganger, og det har alltid vært mange ledige seter ombord.

OSL-DUS flys idag med B735 og noen ganger A319/A320.

Ellers er det vel snakk om at Lufthansa skal overføre deler av sin flåte til Germanwings?

WF-380
29-05-2013, 12:51
OSL-DUS flys idag med B735 og noen ganger A319/A320.

Ja jeg gjorde noen søk nå, og ser det. Reiste på strekningen i april og da var det halvfulle CRJ-900. Så da lurer jeg på hvordan belegget er på flyene i dag. Og hvordan påvirker dette Eurowings?

Someone
12-08-2013, 13:35
Noen som vet om de f.eks vil få egne innsjekkingsskranker for Germanwings på OSL, eller om de fortsatt vil benytte SAS sine som Lufthansa i dag?

Og hvordan påvirker dette Eurowings?

Eurowings blir jo endel av Germanwings, så CJRene til HAM vil vel fortsette som før, bare under Germanwings sine konsepter, istedet for Lufthansa i dag?

Trety
12-08-2013, 16:07
Er vel bare å si velkommen tilbake. Husker jeg kom hjem fra SXF med den nest siste ankomsten (høsten 2005) før de trakk seg ut. Helt klart et av de bedre LCC jeg har flydd med, men om konseptet blir sånn at man ikke får EB-poeng - da blir det nok SAS til Tyskland neste gang.

jb1
12-08-2013, 16:33
Germanwings fløy ihvertfall til Oslo i 2006, jeg fløy dem bien ganger til Berlin det året.

eisa01
13-08-2013, 00:40
Får man ikke eurobonus poeng med eurowings? OSL-dus har blitt flydd med crj900 de to forrige ukene, men var 735 i dag

Someone
13-08-2013, 00:56
Får man ikke eurobonus poeng med eurowings? OSL-dus har blitt flydd med crj900 de to forrige ukene, men var 735 i dag

Jo idag, og så lenge de flyr for Lufthansa. Når de havner under Germanwings faller Eurobonuspoengene bort

WF-380
13-08-2013, 01:27
Germanwings fløy ihvertfall til Oslo i 2006, jeg fløy dem bien ganger til Berlin det året.

De hadde jo en rute til Køln også, det ble slutt ca 2007, hvis jeg husker riktig.

Someone
01-11-2013, 09:32
Ser ut som de legger ned DUS-OSL før de i det hele tatt kommer i gang. Lufthansa stopper å fly fra 1/12 og jeg finner ingen avganger med Germanwings etter den datoen (kun codeshare på SK)

http://airlineroute.net/2013/11/01/lh-dusosl-dec13/
Lufthansa from 01DEC13 is cancelling Dusseldorf – Oslo operation, where it currently operates 5 weekly service on board eurowings CRJ900 aircraft. Planned schedule for the week of 24NOV13 as follow:

LH2950 DUS0710 – 0910OSL CR9 x37
LH2951 OSL0945 – 1140DUS CR9 x37

Bizflyer
01-11-2013, 11:08
Ser ut som de legger ned DUS-OSL før de i det hele tatt kommer i gang. Lufthansa stopper å fly fra 1/12 og jeg finner ingen avganger med Germanwings etter den datoen (kun codeshare på SK)

http://airlineroute.net/2013/11/01/lh-dusosl-dec13/

Og SAS flyr 1x daglig. Lurer på om dette gir rom for en ekstra SAS avgang til DUS?

WF-380
01-11-2013, 21:05
Eurowings fra Dusseldorf har jeg brukt en del ganger, har alltid vært en behagelig opplevelse med god plass ombord pga få passasjerer, og det på CRJ-900. Hvis det er representativt for belegget, skjønner jeg at de legger ned. På SAS-avgangen derimot har jeg alltid opplevd at det har vært mye folk ombord.

ENGM RAMP
01-11-2013, 21:28
Fløy med LH2950 og SAS for et par uker siden, og da var det 319 ned og halvfullt mens hjem med en -700 gris var det så og si smekkfullt.

Trety
02-11-2013, 00:09
Germanwings fløy ihvertfall til Oslo i 2006, jeg fløy dem bien ganger til Berlin det året.

Det har du rett i, det var jeg som rotet med årstallene. Der var i 2006 jeg også fløy med dem ja.

mann78
19-07-2014, 11:50
Har en tur med Germanwings i august, kan vel bruke automatene til sas for check-in da? Siden dette er lufthansa..

TG923
19-07-2014, 15:31
Kan du ikke bruke WEB-innsjekk (72-3 timer før avreise)?
Må da være mye bedre

https://www.germanwings.com/en/Service/FAQ_Check_In_How_does_web_check_in_work.htm