PDA

View Full Version : Nye KLM Business Class-seter på longhaul


rkvalvaa
19-03-2013, 18:16
KLM la nettopp ut link til bilder av sin nye Business Class (WBC) på facebook:
http://pinterest.com/KLM/wbc/

Så ganske bra ut, og endelig med full flat bed

rkvalvaa
19-03-2013, 18:22
747 flåten skal oppgraderes først, regner med å være ferdig i april 2014

Utflyttet
19-03-2013, 18:41
Dette er vel en variant på samme seter som Swiss begynte med og flere har fulgt i det siste?

-A

Tommy777
19-03-2013, 20:06
Dette er vel en variant på samme seter som Swiss begynte med og flere har fulgt i det siste?

-A

Nei, ser ikke ut som staggered i samme grad som Swiss/Thai/Delta. Ser mer ut som United sitt ExCO sete.

Thai og Delta sine staggered seats er grusomt trange. De er flate, men setene er ikke veldig mye bredere enn ett oekonomisete

kimmam
19-03-2013, 21:36
Overrasket over at de oppgraderer jumboene. Hvor lenge har KL planer om å beholde disse maskinene? Setet ser jo ganske bra ut, men eliminerer fortsatt ikke "klatre-over-sidemann" problemet.

GinTonic
19-03-2013, 22:16
Dette er vel en variant på samme seter som Swiss begynte med og flere har fulgt i det siste?

-A
Er riktig som Tommy sier, KL har valgt Diamond av B/E Aerospace, likt som ExCO.

Diverse bilder av setet og kabin: http://pinterest.com/KLM/wbc/

Artikkel med bilder fra KLM.com: http://nieuws.klm.com/klm-nieuw-cabine-full-flat-world-business-class-en/

Synes selv dette ser veldig lovende ut!

Setet ser jo ganske bra ut, men eliminerer fortsatt ikke "klatre-over-sidemann" problemet.
Ser ut til at hvertfall 1A blir singel ;)

EDIT: NY Times om Hella Jongerius (Designer) (http://www.nytimes.com/2013/03/18/arts/design/hella-jongeriuss-redesign-of-klms-business-class.html?_r=1&adxnnl=1&pagewanted=all&adxnnlx=1363642079-/oGZ6jxBcWdK9VVXFCcMZw&)

Bergern
19-03-2013, 22:22
De får bare se å komme igang. Har 100k som virkelig varmer i lommeboka.

GinTonic
19-03-2013, 22:25
De får bare se å komme igang. Har 100k som virkelig varmer i lommeboka.
Samme båt selv, har vondt for å bruke 100k + yq for en tur i de gamle loppekassene.

C130
28-03-2013, 14:03
KLM skal installere verdens lengste lie-flat seats i sine jumboer, og senere også i 777-serien.
Setene er hele 2 cm lenger enn f.eks Lufthansa sine:
Under lanseringen gjorde KLM et nummer ut av at dette har blitt det lengste liggesetet i lufta, som en konsekvens av at det nederlanske folk er de lengste i verden.
Fra Dinside.no:
http://www.dinside.no/913819/nye-liggeseter-hos-klm

Altitude
28-03-2013, 14:45
På høy! tid. Ser fin ut - 1A virker jo privat og perfekt til sove-turer. Har jo hørt om oppgraderingen et par år, men nå skal altså første refit-fly være på vingene i juli. KLM har av og til gode priser i business, men de går vel litt opp etter hvert, siden de napper ut 7 stoler?

Trist - SAS blir nå enda lengre akterutseilt...

sentry
28-03-2013, 20:50
Ja, dette minner veldig om setene til Continental-delen av UA. United-varianten har litt trangere seter der halvparten står feil vei. Klatre over sidemannen er et velkjent problem - det er derfor jeg er så glad i UA sine 767, der det er en singel seterad i midten og 777 med Continental-seter som har en 2-2-2 konfigurasjon.

I morgen skal jeg forøvrig fly LHR-IAH og fikk nettopp mail om at jeg er oppgradert. Riktignok til 2b, men det er bedre enn vindu og mye bedre enn der jeg opprinnelig had plass.

Altitude
28-03-2013, 21:29
I morgen skal jeg forøvrig fly LHR-IAH og fikk nettopp mail om at jeg er oppgradert. Riktignok til 2b, men det er bedre enn vindu og mye bedre enn der jeg opprinnelig had plass.

Nice - med hvem? UA? BA? Høre gjerne mer om turen dersom det er UA, som om sommeren har noen skikkelig gode tilbud i business. Ikke prøvd.

sentry
31-03-2013, 21:09
Holder meg til UA - ganske enkelt fordi jeg bor i Houston og dermed konsentrerer opptjening av bonuspoeng til ett selskap der jeg kan få tatt ut bonusreiser stort sett slik jeg ønsker. Jeg liker setene fra gamle CO bedre enn UA. På 777 betyr det 2-2-2 i stedet for 2-4-2. CO-setene er litt bredere og har en liten ved skulderen, som har plass til litt småtteri. Setene passer meg bra - særlig de lengst fremme, som har litt bredere ottoman. Ellers er det lite spesielt med biz på UA. Helt grei mat, og kabinpersonale som jevnt over burde vært plassert på adskillig kortere ruter. Det er veldig sjelden jeg betaler for biz - vanligvis klarer jeg å finne en måte å bli oppgradert på, ofte ved å sjonglere litt med reiseruten, kombinert med at jeg som regel er blant de øverste på venteliste fordi jeg har GS..

Utenbys
25-09-2014, 07:58
Pratet med en KL/AF junior account manager i går. Hun kunne berette at retrofit til ny WBC i 777-flåten kommer i gang i 2016.

Roxman
25-09-2014, 08:24
Pratet med en KL/AF junior account manager i går. Hun kunne berette at retrofit til ny WBC i 777-flåten kommer i gang i 2016.

Helt feil. PH-BQB er allerede inne. Gikk inn 10 September, og skal være inne til begynnelsen av Oktober. Deretter skal den sertifiseres, og resten skal inn løpende fra Januar 15.

Utenbys
25-09-2014, 09:30
Ah, ok. Helt OK at det skjer tidligere :)

Roxman
14-11-2014, 09:38
Første B777-200 er da klar og flyr idag til FUK. (BQB)
Dessverre ingen bilder publisert av KLM. Er også oppgradert Econemy på denne.

Someone
14-11-2014, 22:46
. Er også oppgradert Econemy på denne.

Dvs nye slimline seter så sikkert flere rader og kanskje litt bedre bedplass, samtisig som de går fra 9 til 10 i bredden....så hvor mye oppgradering det er kan diskuteres

Bergern
13-06-2015, 02:50
Noen som har peiling på hvor langt de er kommet med oppgraderingen?
747 er ferdig har jeg forstått. 772 tror jeg skulle starte ifjor sommer.
Kunne meget vel tenke meg nye seter til høstens og vinterens reiser...

Roxman
13-06-2015, 10:49
Følgende -200ER flyr med ny kabin.
PH-BQA
PH-BQB
PH-BQC
PH-BQE
PH-BQF
PH-BQG
PH-BQN

Og av -300ER er det kun -BVN og BVO, da disse ble levert nye i vår.

Bergern
13-06-2015, 16:32
Tusen takk!
Da er det bare å krysse fingrene til høstens tur til Panama.
Er det noen planer for 330?