View Full Version : AF, opptjening i klasse A og W?
robertaas
17-03-2013, 00:30
Er det noen som vet hva opptjeningen for Flying Blue er om man flyr klasse A og W med Air France?
Trodde dette skulle være lett å finne, men finner det hverken ved gjennomgang av websitene de har eller ved å lete gjennom haugevis av sider google lister opp.
joffus_87
17-03-2013, 01:36
http://www.flyingblue.com/earn-miles/airlines/partner/14/air-france.html
robertaas
17-03-2013, 02:48
Takk, merkelig at jeg ikke fant den.
Med 200% opptjening kan de ikke ha bestilt billigste økonomi til meg.
Chriscross
17-03-2013, 06:55
Er ikke A premium eco?
Dag Viking
17-03-2013, 07:19
Er ikke A premium eco?
Jo, det var i alle fall det da jeg fløy OSL-CDG i fjor.
robertaas
17-03-2013, 09:31
Det spesielle er at Biz ser ut til å gi mindre poeng
Business Class – Caribbean/Indian Ocean:
175% - J, C
150% - D, I
125% - Z
Premium Voyageur – domestic flights:
200% - A*, J, W, S
Premium Voyageur – Caribbean/Indian Ocean:
125% - W, A*, S
De sier ikke noe om Biz for domestic flights og de regner vanligvis flighter til franske oversjøiske områder som innenlands flygninger.
Det spesielle er at Biz ser ut til å gi mindre poeng
Det skal sies at AF gjør livet spesielt vanskelig for sine kunder (og seg selv?) med å ha så kompliserte regler hva poengopptjening angår. Når det er sagt, så lever de også med tommelfingerregelen: poeng i økonomi <= poeng i økonomi+ <= poeng i business <= poeng i først klasse.
De sier ikke noe om Biz for domestic flights og de regner vanligvis flighter til franske oversjøiske områder som innenlands flygninger.
Med min forståelse av poengreglene til AF så er ikke dette helt riktig; innenlands er biten av Frankrike som er i Europa, og fly mellom Paris og oversjøiske områder har et eget avsnitt i poengopptjeningstabellen. Antar jeg rett utifra signaturen din, så skal din OSL-CDG/ORY-PTP-ORY/CDG-OSL gi følgende opptjening:
- OSL-CDG i A: 200%
- ORY-PTP i A: 125%
Forøvrig, hvis du er FB E+ medlem, så er busstransport med AFs busser mellom CDG og ORY gratis.
robertaas
17-03-2013, 13:38
Med min forståelse av poengreglene til AF så er ikke dette helt riktig; innenlands er biten av Frankrike som er i Europa, og fly mellom Paris og oversjøiske områder har et eget avsnitt i poengopptjeningstabellen.Dette er ikke sagt eksplisitt. De har en liste for innenlands og en liste for oversjøisk, men franskmenn er veldig oppmerksomme på at det er en innenlands reise om man flyr til franske områder utenfor Europa. Min tur til Reunion sist sommer ble i alle fall regnet som en innenlands flight.
Forøvrig, hvis du er FB E+ medlem, så er busstransport med AFs busser mellom CDG og ORY gratis.
Jeg fikk det gratis sist sommer uten å ha noen status. Er de reglene endret?