PDA

View Full Version : Økonomiklasse på Air China

ghostern
14-03-2013, 18:03
Eg skal ein tur til Sør-Korea/Japan i sommar, og prismessig er OSL - ARN - PEK - ICN med retur HND - PEK - ARN - OSL med CA det beste alternativet. Har derfor søkt litt på trip reports, og det er ganske mykje negativt å lese. Spørsmålet mitt er om CA anno 2013 er såpass ille som ein kan få inntrykk av, eller får dei deg relativt greit frå A til B?

Første delen av turen er forøvrig jobbrelatert, så eg er nødt til å ha med ein poster inn i flyet (i ein rull, som er ca 1m lang og diameter på kanskje 10 cm), så er greit med eit selskap som ikkje er veldig rigid på form på medbrakt bagasje. På SAS og Norwegian pleier dette å gå heilt fint :)

Peppep
14-03-2013, 18:27
Jeg har ingen erfaring med CA, men det blir vel en rimelig lang rute med mindre du er heldig med rutetidene? Hadde bl.a vurdert Finnair og Aeroflot hvis ikke prisforskjellen er stor, begge har ruter til SEL/TYO.

robertaas
14-03-2013, 18:48
Styr unna!

jefi99
14-03-2013, 19:31
Avoid. A330 er egentlig ok, men B777 skandaløst ringe. Hvis du sætter pris på alkohol ombord skal du også vælge noget andet end CA.

Hypern
14-03-2013, 19:33
Her ville jeg faktisk gått for Aeroflot om de ikke er mye dyrere. De har noen tørrlagte ruter (null alkohol i økonomiklasse), men jeg tror ikke SEL eller TYO er en av dem.

Basse-HAU
14-03-2013, 20:22
Her ville jeg faktisk gått for Aeroflot om de ikke er mye dyrere. De har noen tørrlagte ruter (null alkohol i økonomiklasse), men jeg tror ikke SEL eller TYO er en av dem.

Regner med det er CA du mener er tørrlagt :beer:

Hypern
14-03-2013, 20:31
Nei noen Aeroflot ruter er tørrlagte i eco
http://www.aeroflot.ru/cms/en/flight/dining_onboard
Starting from Feb 10, 2010, the sale of alcohol is suspended on flights to/from Havana, Bangkok, Shanghai, Petropavlovsk-Kamchatsky, Yuzhno-Sahalinsk, and Khabarovsk.

Verken SEL eller TYO er tørrlagte som du ser. Servicenivået ombord er så som så (typisk russisk), men reiste med dem til PEK i 2011 og det fungerte helt greit. De kunne engelsk og var heller ikke direkte uvennlige, men heller ikke vennlige. Uansett jeg er ikke tvil ut i fra det jeg har lest om Air China at jeg ville valgt Aeroflot fremfor Air China.

jefi99
14-03-2013, 20:32

SU serverer ikke alkohol på et antal ruter, bl.a. PVG, HAV og BKK. CA serverer kinesisk øl og kinesisk vin ad libitum.

Uanset pris ville jeg fravælge både SU og CA. Og ja, jeg har prøvet dem begge til Asien.

Hypern
14-03-2013, 20:37
For interesserte har jeg en tripreport fra Aeroflot til PEK i 2011.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=87942

Sondbjo
16-03-2013, 14:59
HOLD DEG UNNA CA!!! Det er VERDENS VÆRSTE selskap. Trust me ;)