PDA

View Full Version : Intensiv Asia-helg, noen forslag?

SudCaravelle
13-03-2013, 12:22
Det har vært noen intensive langhelger de siste årene og vi tar en skikkelig igjen nå i Juli… Dragen blir selvfølgelig ikke med – men er meget åpen for sin dårligere halvdels reise fetisjer..:drunk:

Slik ble reiseruten som ble bestilt i dag:

DXB - CMB Business A330 – Sri Lankan Airlines
CMB - BKK Business A330 – Sri Lankan Airlines
BKK - HKG First A380 - Emirates
HKG - PVG Business A320 – China Eastern
PVG - KMG Business B767 – China Eastern
KMG - DXB Business B767 – China Eastern

Det blir en natt i Bangkok, to netter i Hong Kong og en Shanghai.

Det er fra Torsdag til Tirsdag som jeg mener er langhelg ;)

Tar gjerne i mot tips og innspill.

Bizflyer
13-03-2013, 12:36
Og hvor meget koster en slik billett da?

Mitt beste tips: Sørg for å ha væskebalansen i orden til enhver tid! :cheers:

BF:cool2

SudCaravelle
13-03-2013, 13:45
Og hvor meget koster en slik billett da?

Mitt beste tips: Sørg for å ha væskebalansen i orden til enhver tid! :cheers:

BF:cool2

Det sykeste er at alle flightene kommer (inkludert Emirates First - hvor meste parten skal drekkes inn) paa kroner 10.600 NOK.

De fra Oslo faar en ekstra utgift paa ca 13.000 med Swiss Biz og kompisen i Hong Kong slipper unna med 1700 NOK for HKG-BKK.

Ser ut som det blir Jumeirah i Shanghai - og Hangover II hotellet i Bangkok.

I Hong Kong bor vi hos kompisen/kollegaen som ogsa har sendt hjem kone og unger for sommeren. :colgate:

jalig
13-03-2013, 13:48
Hvordan får du til det til den prisen?

SudCaravelle
13-03-2013, 14:02
Hvordan får du til det til den prisen?

Emirates - emirates.com - 4000 NOK

Sri Lankan og China Eastern - Ebookers - multiple city. - 6600 NOK

Men jeg tror China Eastern er ganske slitent.

Fnate
13-03-2013, 14:15
Emirates - emirates.com - 4000 NOK

Fløy samme på lørdag som var. STRÅLENDE. Møt opp tørste og sultne, er det eneste rådet jeg kan gi. Betalte forøvrig omtrent akkurat det samme.

Anders

SudCaravelle
13-03-2013, 14:25
Fløy samme på lørdag som var. STRÅLENDE. Møt opp tørste og sultne, er det eneste rådet jeg kan gi. Betalte forøvrig omtrent akkurat det samme.

Anders

Gleder meg - lager du en liten rapport?

Bizflyer
13-03-2013, 14:29
4000 en vei?

T/r koster bare en flaske DP ekstra jo!

Dag Viking
13-03-2013, 14:31
Hangover II hotellet er slitt, overpriset og harry, men hvis målet kun er en fyllahelg så duger det jo. God utsikt fra baren på toppen er det i alle fall.

Fnate
13-03-2013, 14:37
Gleder meg - lager du en liten rapport?

Det kan du trygt gjøre. Hadde ikke planlagt eller preparert for rapport, men så at jeg har et par bilder som jeg kan lage en ørliten rapport av.

T/r koster bare en flaske DP ekstra jo!

Om du gir gass er de ikke redde for å servere hele flaska som pre-departure champagne. Jeg måtte stoppe dem fra å fylle opp tredje glasset.

SudCaravelle
13-03-2013, 14:55
Hangover II hotellet er slitt, overpriset og harry, men hvis målet kun er en fyllahelg så duger det jo. God utsikt fra baren på toppen er det i alle fall.

Harry er vi meget komfortable med ;-) og 950 NOK per rom per natt er levelig.

Jumeirah tok hyggelige 1200.

Bizflyer
13-03-2013, 14:58
Om du gir gass er de ikke redde for å servere hele flaska som pre-departure champagne. Jeg måtte stoppe dem fra å fylle opp tredje glasset.

Huh? Hva pochcher gikk det av deg? Syk? Psyk? Fyllesyk? Beskjeden?

Tør vi be om skjerpings her ved neste anledning, ellers kan du bare pakke deg bak på toiletclass! Du skjemmer jo ut oss andre F reisende på det der viset!!:old

BF:stir

janarne101
13-03-2013, 20:38
Koster knappe 1000 baht mer enn TG i biz BKK-MNL t/r.

Kunne vært artig med en slik utskeielse på en tur. Ta en dagstur. Trenger jo ikke sjekke ut av hotellet i BKK engang.

Hva gjør man i en HKG lounge i fire timer? Drikker sjampis??

petru26
16-03-2013, 06:12

enda bedre utsikt fra baren på toppen et par hoteller bortenfor, bayoke sky hotel ;-)

Tommy777
16-03-2013, 13:48
Floey med Sri Lankan for litt under ett aar siden, helt kurrant, hadde en trivelig flight med en litt tilaarskommen 340. Ikke lieflat paa den maskinen vi hadde (CMB-BKK, saa samme ruten du skal fly), men de har en del som har blitt reconfiget med lie flat. Grusom redeye som lander i 5-6 tiden paa morran. Spiste ikke mat, men de hadde Carlsberg husker jeg.

Bra lounge i CMB. Gammel, men masse alkohol fra midterste hylle, mer enn jeg hadde forventet.

Ser ut som du allerede har booket hotell. Jeg liker St. Regis i Bangkok, best i byen tll rundt 180-220 dollar natten. Bodde i dag/gaar/whatever paa GH som ligger ett par hoteller bortenfor siden St. Regis var fulle for 112 dollar natten. Meget bra eiendom med flott lobbybar som var skikkelig livat.

I Shanghai er det Park Hyatt som gjelder. Byens hoeyeste bygning, herlig bar med utsikt over all smogen (og bundten ;)). Betalte 1499 Yuan som er ett par hundre daler. Send meg en PM dersom du vil ha en privat, rabattert bookinglink.

Floey med China Eastern ett lite hopp med en 320, kjipklasse fra PVG-HRB. Helt OK servering ogsaa bak gardina. Paa Longhaul er de garantert litt mindre stoedig, men saa lenge de har dugelig drikke og man sitter behagelig, er de garantert kurrante paa en slik tur.

Peppep
16-03-2013, 16:12
En annen litt kul mulighet er å fly EK fra BKK-DXB og så DXB-HKG. Det blir en flytid på 6 timer fra BKK og 7 timer til HKG, da får du testet ut First produktet til Emirates skikkelig for en rimelig penge, 6000,-
Jeg er veldig interessert i hvor du finner de prisene, med mindre du blander med BKK-HKG-BKK (som trådstarter allerede har den ene veien). BKK-DXB-HKG koster 25 000.

Fredrik KH
16-03-2013, 16:15
Jeg er veldig interessert i hvor du finner de prisene, med mindre du blander med BKK-HKG-BKK (som trådstarter allerede har den ene veien). BKK-DXB-HKG koster 25 000.

Stemmer, skjedde noe rart når det gikk fra baht til NOK ser jeg nå...