PDA

View Full Version : India forbyr A380 for å hindre konkurranse!


Farmer
13-03-2013, 05:32
Denne var litt sær!
Har jo hørt om at enkelte land ikke tillater flere avganger pr dag/uke/selskap, men ikke at de setter begrensinger på flytype på denne måten.

"The Indian Government persists with its ban, disallowing Emirates Airbus A380 aircraft to serve in India.
Overseas carriers flying aircraft bigger than the Boeing 747 are not permitted to service the country.
India’s concerns that travellerates’ A380 fleet, remain prevalent since the ban was enforced in May 2008, Air Tras will desert local carriers in favour of larger aircraft operators, such as Emirates, Air Transport World reported"



http://www.etravelblackboardasia.com/article/89873

Someone
13-03-2013, 08:15
Dette er vel først og fremst for å beskytte Air India

ThomAAs
13-03-2013, 09:52
Noen land liker å passe godt på sine egne. Hadde ikke kingfisher på et tidspunkt bestilt A380?

sk931
13-03-2013, 10:26
Det er protektionisme af værste karat, det inderne foretager sig...
Men er faktisk ikke forbavset....
alt iIndien foregår jo i kopi x 4
Hilsen Ole

Bizflyer
13-03-2013, 10:51
Noen land liker å passe godt på sine egne. Hadde ikke kingfisher på et tidspunkt bestilt A380?

Jo, jeg har til og med en 1:400 modell av den her på kontoret!

Dette er jo tåpeligheter fra India sin side. Husker vel også at noen republikanske senatorer i USA mente at de ikke ville tilpasse amerikanske flyplasser til den nye A380 da de kun ville ta imot fly fra Boeing.

Noen burde ikke hatt lov til å være politkere!!

BF:old

LN-MOW
13-03-2013, 10:54
Helt nomalt. Det er bare noen som ikke har fått bestikkelsene sine.

TOS
13-03-2013, 11:53
Ja til den frie konkurransen her. Nei i andre sammenhenger? ;)

Frequent Traveller
13-03-2013, 12:22
... har hørt at enkelte land ikke tillater flere avganger pr dag/uke/selskap, men ikke at de setter begrensinger på flytype på denne måten ... Autoriteten som forbyr pleier ä pynte forbudet med litt kosmetikk, f.eks. pga tekniske, safety, eller miljö-vennlige betraktninger; eksempelsvis Concorde ble radert fra Washington-Dulles og andre flyplasser pä den amerikansk östkysten, begrunnet av STÖY.

Fnate
13-03-2013, 12:49
Har ikke EU og spes Tyskland restriksjoner på Sandkassroperasjonene også da? Eller har jeg misforstått?

TOS
13-03-2013, 12:58
Har ikke EU og spes Tyskland restriksjoner på Sandkassroperasjonene også da? Eller har jeg misforstått?

De fleste land har vel (i varierende grad) restriksjoner på hvilke selskaper fra hvilke land som kan operere trafikk mellom A og B. Nå er det vel en utvikling i retning av introduksjon av flere friheter (økt liberalisering), men det korte svaret er vel ja. Man har vel imidlertid sjelden lagt ned restriksjoner i forhold til flytype, annet enn kanskje for Concorde (hvor man vel måtte overbevise NYCs beboere om at det ikke ble så støyende før tillatelse ble gitt).

jalig
13-03-2013, 13:05
Det er jo ikke så forskjellig fra eks. Canada og noen europeiske land som setter begrensninger på avganger.

På den andre siden så er jo de fleste Indiske selskap med unntak av noen få LCC drevet av amatører.

Epilef
13-03-2013, 14:37
i Argentina får ikke LAN argentina kjøpe eller låne fly fra andre Hubs fra LAN i søramerika. sånn at de ikke kan vokse mer og er en klar proteksjonisme for sin flaggselskap Aerolineas argentinas