View Full Version : EB innenriks i Norge! Mileage run?
Da ser det ut som vi endelig er oppe og går med EB-poeng via SASCredits innenriks i Norge!
Reaksjoner på dette?
Forslag til enkle mileage-runs?
Får man Norge Rundt med EB/CMP? :D
jameson82
26-02-2013, 12:17
Da ser det ut som vi endelig er oppe og går med EB-poeng via SASCredits innenriks i Norge!
Reaksjoner på dette?
Forslag til enkle mileage-runs?
Vanskelig å komme med forslag siden turene må være i arbeidsammenheng :D
Jeg vet, men de ringte meg fra SASCredits og sa at jeg burde registrere alt uansett - ettersom jeg var ansatt i bedriften.
Så sa jeg "men jeg skal jo ikke ut på arbeidsoppdrag nå..?", og fikk til svar "bare registrer!".
Så da gjør jeg det :-)
Dette er jo den store rosa elefanten i rommet - som vi selvfølgelig må snakke om, og som vil være svært avgjørende for mange her: Vil det kontrolleres at man bruker koden i jobbsammenheng?
Hvordan skulle det blir kontrollert...?
Hvordan skulle det blir kontrollert...?
My point exactly. Lurer på om SAS må være superstrenge på dette i tekst og avtaleverk, men at det i praksis ikke vil bli håndhevet. De vil jo at vi skal tjene poeng...
Vil det kontrolleres at man bruker koden i jobbsammenheng?
Det vil være bortimot umulig å kontrollere, da man fint kan reise gjennom jobben "privat". Forskjellen blir om man leverer reiseregning eller ikke
Hm kan man inngå en slik avtale som enkeltpersonsforetak også? Det ser jo ut som der er et veldig enkelt registreringsskjema på SAS sine hjemmesider, skjønt hvor mye reising med "jobben" det blir vet man jo ikke.
Utklipp fra avtalen:
Forutsetningene for opptjening av EuroBonus-poeng på norsk innenriks:
*at bedriften*) har en avtale med SAS som inneholder aksept for opptjening
*at de ansatte reiser på vegne av bedriften
*at flyreisen skjer med SAS og på utvalgte Widerøe-ruter
*at den reisende selv sørger for at personlig EuroBonus-nummer og bedriftskoden registreres når reisen bestilles
* Opptjening av EuroBonus-poeng på norsk innenriks som et tillegg i SAS bedriftsavtale, er kun mulig for bedrifter hvis reiser er knyttet til næringsvirksomhet. Foreninger, idrettslag, ideelle organisasjoner mv. har pr. i dag ikke anledning til å opptjene EuroBonus-poeng på norsk innenriks, og følgelig er det heller ikke anledning til å ta del i denne tilleggskomponent i bedriftsavtalen. Dette skyldes forbudet mot opptjening som del av bonusprogram på ruter i innenriks luftfart på privatreiser, og at blant foreninger, idrettslag mv. betales ofte flyreisene av privatpersoner. Vi gjør oppmerksom på at overtredelse av ovennevnte begrensning vil medføre at EuroBonus-tillegget i avtalen er ugyldig, og at eventuelle opptjente poeng blir slettet.
Jeg registrerte meg for SAS Credits på sas.no nå. Men det tar tydeligvis noen dager før man får creditskoden i posten.
Men hvis man får tak i en sas credits-kode fra hvor som helst, skulle man vel uansett bare kunne bruke denne? Fordel for firmaet er at de får credits-poeng og jeg får EB-poeng.
Ja, hvis noen behøver en CMP-kode er det bare å sende pm ;)
Edit: Ganske stor pågang her, så måtte til slutt trekke tilbudet.
Hvordan fungerer dette i praksis i store foretak da? Må det meldes inn av noen som er "travel manager" eller lignende?
S. Holberg
26-02-2013, 20:25
Har akkurat lagt til EB-opptjening på enkeltmannsforetakets credits kode. Travel manager går inn på registreringssiden, legger inn credits kode, navn og mail. Dett var dett. Burde være en smal sak for dere i større foretak å få de høye herrer til å benytte tilbudet ;)
Hva betyr "utvalgte Widerøe-ruter" tro? Er det alle utenom anbudsrutene?
Jepp. Bonusopptjening er eksplisitt forbudt i anbudsgrunnlaget.
Basse-HAU
26-02-2013, 22:07
Hva med å legge inn samme kortet på flere brukere?
S. Holberg
26-02-2013, 22:29
Ikke mulig. Kun dine egne som gjelder.
Chriscross
27-02-2013, 07:46
Hvordan fungerer dette i praksis i store foretak da? Må det meldes inn av noen som er "travel manager" eller lignende?
Travel manager må godkjenne, og er stygt redd for at "foretaket" jeg jobber i ikke vil godkjenne dette riktig enda.
no-backpacker
27-02-2013, 08:08
Jeg har vært medlem av SAS credits i mange år, men kan ikke huske at at jeg måtte godkjenne brukere? Mannen og sønnen, og hvis jeg har bestilt billetter for andre, har også brukt koden min. Jeg kan ikke huske at jeg har måttet godkjenne noen av disse på forhånd? (Heller ikke i KLM sitt Bluebiz program.)
Jeg har både AS og enkeltmannsforetak, men har SAS credits på ENK'et. For en som driver for seg selv kan stort sett alle reiser regnes som jobb, man kan jo alltid legge inn en messe, et besøk osv... Det gjør jeg stort sett alltid, selv om jeg ikke skriver reiseregning på det en gang.
Xxx.
nick5000
27-02-2013, 12:16
Hva med opptjening til andre programmer, UA MP feks, burde det gå?
S. Holberg
27-02-2013, 12:19
Hva med opptjening til andre programmer, UA MP feks, burde det gå?
Nope, kun EB med bedriftsavtale og EB-avtale.
Chriscross
27-02-2013, 14:55
Noen som fikk bekreftelsesmail da de sa at bedriften ønsket å motta Eurobonuspoeng i tilleggtil SAS Credits? Fyllte ut skjemaet i går, men ikk efått noe bekreftelse på at det er registrert.
Noen som fikk bekreftelsesmail da de sa at bedriften ønsket å motta Eurobonuspoeng i tilleggtil SAS Credits? Fyllte ut skjemaet i går, men ikk efått noe bekreftelse på at det er registrert.
Jeg fikk bekreftelsesmail med en gang, men koden kommer først om noen dager.
S. Holberg
27-02-2013, 15:29
Er jo ikke noe ekstra kode for å kunne tjene EB-poeng? Er vel kun å registrere seg? Jeg fikk ihvertfall verken bekreftelse eller en kode når skjemaet ble utfylt.
Jeg fikk bekreftelsesmail og ringte deretter SAS for å vite om jeg kunne sette igang umiddelbart. Da var svaret at jeg får beskjed om noen dager, og selskapet får da en CMP-kode. Om man trenger oppgi denne hver gang eller om profilen blir direkte knyttet til denne vet jeg ikke.
Jeg fikk bekreftelsesmail og ringte deretter SAS for å vite om jeg kunne sette igang umiddelbart. Da var svaret at jeg får beskjed om noen dager, og selskapet får da en CMP-kode. Om man trenger oppgi denne hver gang eller om profilen blir direkte knyttet til denne vet jeg ikke.
Du kan lagre den under min profil på 'mine sider', og den vil da automatisk legges inn ved fremtidige bestillinger på SAS.no såfremt du er logget inn (likt eb-nummeret).
nick5000
27-02-2013, 16:48
Nope, kun EB med bedriftsavtale og EB-avtale.
Står det noe sted at dette ikke gjelder andre * programmer?
Chriscross
27-02-2013, 17:50
Jeg har hatt Sas Credits i flere år, men jeg tenkte på når en fyllte ut det spesifikke skjemaet for å gi sas tillatelse til å gi bonuspoeng til ansatte når de registrerer både sas creditskoden og eb-nummer ved bestilling.