PDA

View Full Version : En rask tur til Trysil...

Madman
25-02-2013, 00:18
Har hatt en flott flytur til Trysil i dag. Prøvde meg på en liten timelapse, og resultatet ble da ikke så verst. Kameraet er GoPro Hero 3 Black Edition, og det er første gang jeg har det med på tur, så jeg driver og lærer meg å bruke det. Neste gang blir det kanskje montert på utsiden av flyet... i sugekopp... hvis jeg tør... :drunk:

Snutten inneholder mesteparten av turen mellom Gardemoen og Trysil. I tillegg er det en liten runde rundt Trysilfjellet i solnedgang i det vi skal sette kursen hjemover. Kunne nok med fordel klipt vekk litt her og der, men som sagt; jeg lærer. Det eneste jeg har å utsette på kameraet så langt er batteritiden. Holdt i ca 1 time før det ikke orket mer. Ser ut til at et ekstra batteri eller tre er nødvendig.

Anyway...: Fullscreen og full HD anbefales.

http://www.youtube.com/watch?v=FKI6meRyc0o

prk
25-02-2013, 07:56
Hadde vært fint om du kunne gjort den tilgjengelig for visning på mobile enheter.

Bergern
25-02-2013, 16:50
Herlig!
Takk for turen :)

CFM
25-02-2013, 19:08
Neste gang blir det kanskje montert på utsiden av flyet... i sugekopp... hvis jeg tør... :drunk:

Det ville jeg ikke gjort i allefall ikke med sugekoppen. En annen ting er at det strengt tatt er heller tvilsomt utifra regelverket om det er et normalt sertifisert fly iallefall. Var en grei artikkel om bruk av kamera, saerlig GoPro i siste Sport Aviation fra EAA.
Saa ut som en nydelig tur i det vaeret i allefall :up:

Madman
25-02-2013, 20:11
Hadde vært fint om du kunne gjort den tilgjengelig for visning på mobile enheter.
Nå er jeg i grunn veldig usikker på om jeg har gjort noe jeg ikke burde...
Da jeg la musikk på denne videoen, så var den egentlig bare ment til privat bruk, og tenkte ikke på dette med opphavsrett da jeg lastet den opp på YouTube. Fikk beskjed om at jeg måtte godta betingelsene som innehaver av opphavsrett har satt. Det var blant annet deaktivering av avspilling på mobil, samt sperre i et par land. Godtok selvfølgelig dette, og antok at det var i orden med det. Men har nå begynt å bli litt usikker. Noen som kan svare på om jeg har gjort noe galt her, og om jeg bør fjerne musikken?

Det ville jeg ikke gjort i allefall ikke med sugekoppen. En annen ting er at det strengt tatt er heller tvilsomt utifra regelverket om det er et normalt sertifisert fly iallefall. Var en grei artikkel om bruk av kamera, saerlig GoPro i siste Sport Aviation fra EAA.
Saa ut som en nydelig tur i det vaeret i allefall :up:
Er det i det hele tatt noen mulighet for å feste et kamera lovlig på utsiden? Hva må eventuelt til?

raider66
26-02-2013, 20:20
Takk! Dette var flott :-)

Espen

inger
27-02-2013, 08:14
Fin video :) :)

:) Inger

Polaris
27-02-2013, 16:17
Fantastisk flotte naturbilder :)