PDA

View Full Version : Skifte av dekk....


N-3PB
24-03-2006, 10:22
Jeg sikrer alltid bilen når den står på jekk før jeg kryper under den.

Ser ikke ut som de har den samme praksisen her (http://www.planepictures.net/netshow.php?id=463014) :wow:

LN-RUV
24-03-2006, 17:08
Ligger nok sikring i jekken, hvis det er det du mener.
Når vi har fly inne på vedlikehold sikres det ikke noe mer enn på jekkene, men jekkene låses , slik at de ikke siger ned.

N-3PB
24-03-2006, 17:20
Ja det holder sikkert, men en sikring til hadde nok ikke gjort noe :D

I min bransje skal man ha minst to barrierer, for å være på den sikre siden.

LN-RUV
24-03-2006, 17:42
Jo, regner med at det er bil?
På fly er det fastsatte jekkepunkter, hvor det er forsterket, og her står jekkene, ikke mulighet for å sette noe mer. Bilmekanikere stoler jo på løftebukken, hvorfor skal ikke vi stole på jekkene, som låses?

Canopy
25-03-2006, 12:39
Ikke noe galt her.han har vel kanskje en støtte jekk i hale og.

LN-RUV
25-03-2006, 12:46
Faktisk ikke...
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=463012

Savipix
25-03-2006, 16:57
Helt off topic men har inte den här maskinen tidigare opererats av ett bolag i Sverige?

GFL
25-03-2006, 17:01
http://www.airliners.net/open.file/0600461/M/

Sånn er det på en 737..

Wingnut
25-03-2006, 17:54
Det kan jo nevnes at enkelte fly kun har to jekkefester.
Både Vampire og P-38 Lightning har kun jekkepunkter under vingene, og disse ligger bak CG, noe som gjør at halen må stroppes fast eller belastes med vekter for å holde nesa oppe.

Canopy
25-03-2006, 18:42
En 737 har faktisk 7 jekkepunkter. ett under hvert hjul for hurtig skifting av hjul og bremser.en i nesa og halen og en under hver ving. Litt morsomt når en md80 jekkes. da brukes hale og wingepunktene..Det ser pent ut:)