PDA

View Full Version : Lounge på CDG

kosvines
19-02-2013, 17:35
Hei

Reiser business med SAS til Paris denne uka. Reiser hjem fra terminal 1 på CDG søndag morgen. Noen som vet hvilke lounger jeg får tilgang til og om noen er verdt et lite besøk?

Er forresten en EB-reise

jameson82
19-02-2013, 17:37
http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/lounge-finder/

Dag Viking
19-02-2013, 17:40
Hei

Reiser business med SAS til Paris denne uka. Reiser hjem fra terminal 1 på CDG søndag morgen. Noen som vet hvilke lounger jeg får tilgang til og om noen er verdt et lite besøk?

Er forresten en EB-reise

Denne siden pleier å gi gode svar på lounge-tilgang for *A
http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/lounge-finder/

Kan ikke huske å ha besøkt noen av de, så kan ikke komme med noe mer info enn at det finnes 3 business lounger i terminal 1 som du kan besøke.

Peppep
19-02-2013, 18:03
Jeg skal fly CDG-BKK med TG F, og da vises det fem lounger.

- Air Canada Maple Leaf Lounge
- Lufthansa Business Lounge
- Lufthansa Senator Lounge
- SAS Business Lounge
- Star Alliance Lounge Paris Star Alliance Lounge (First Class)

AC-loungen er i feil terminal, mens de andre er i T1. Hvilken bør jeg velge?

kimmam
19-02-2013, 18:38
Hei

Er forresten en EB-reise

Sas loungen i T1 er knøttliten. Var der selv for ikke lenge siden og ble overrasket over hvor liten den var. Ikke noe stort matutvalg. Litt rundstykker/brød og pålegg + litt kjeks/muffins. Så det var noen som tok litt vin der, men vet ikke hva ellers av alkohol det var tilgjengelig. Ikke noen høydare, men tross alt bedre enn å vente i terminalen. :) ps: jeg syns det var kaldt der og ble sittende med ytterjakken på, så jeg ville tatt med meg en genser eller liknende.

FlightDeck
19-02-2013, 18:45
Lufthansa-loungen er nede i kjelleren på en annen pir enn SAS-piren. Den er en del større enn SAS Business Lounge, men ikke spesielt hyggelig dessverre. Ingen vinduer.

Chriscross
20-02-2013, 08:27
Litt OT, men for noen år siden da SK bygget om sin lounge på CDG hadde man tilgang til en stusselig sak bak en securitykontroll. Imildertid leste jeg senere at de faktisk hadde Dom Perignon champis der "by request". Noen som vet om denne loungen og ordningen fortsatt eksisterer? Det var to lounger ved siden av hverandre som ble benyttet av bl.a Thai tror jeg. Dette må ha vært rundt 2007-2008.

litt-amatør
20-02-2013, 13:25
På bakgrunn av det som her sies om SAS-loungen på CDG, og mine egne (og andre her på forumet) erfaringer med AFs sin lounge på terminal 2 G (der flyene til Oslo går, den er liten med slett utvalg og ingen vinduer), må dte ut fra riktignok et tynt grunnlag være lov å spørre; er franske flyplasslounger generelt dårlige...:rolleyes:

Dag Viking
20-02-2013, 19:05
er franske flyplasslounger generelt dårlige...:rolleyes:

Ikke alle nei

LNv22
01-11-2015, 19:50
Sitter i skrivende stund i SAS sin lounge på CDG.

Her er hvert eneste sete tatt og det svermer folk rundt og rundt (inkl. meg selv for 20 minutter siden) for å finne et sted å slå seg ned på noen av disse 35 kvadratmeterne. Ingen toaletter heller - rett og slett en stusselig plass. Mat og drikke er imidlertid helt OK; man må være fair, særlig sett opp mot alle de begredelige stuene i USA.

Jeg synes imidlertid det jevnt over blir fullere og fullere rundt forbi i *A sine lounger. Er det en stor økning i antall gullkortholdere eller folk som reiser i business for tiden?

FBU
01-11-2015, 22:10
Jeg ville testet Star alliance loungen. Den ligger i Non Shengen området, men du har tilgang dit. Brukte ca 10 min fra loungen tilbake til gaten. Jeg besøkte den i September. Hadde ett godt utvalg av mat,drikkke. Diverse oster og forskjellige vintyper. Har også ett uteområde som kan benyttes på fine dager eller om du røyker:)

SBT
01-11-2015, 23:20
Det der bør du forklare litt bedre; det er jo begrenset hvor man kan bevege seg etter å ha sjekket inn med SAS på CDG? hvor finner man * loungen ? Vi får jo bare beskjed om å gå til verdens minste lounge med ledige sitteplasser, kun etterat flere andre SAS avganger enn Oslo er blitt annonsert. Sist jeg var der, sa hun som var lounge manager; det er ikke så værst idag, men tenkte hva kan være værre enn dette. Hun nevnte andre ukedager med fler clients.

FBU
01-11-2015, 23:46
Jeg spurte da jeg sjekket inn om jeg hadde mulighet til og gå i Star lounge istedenfor. Ingen problem sa hun. I passkontrollen sjekket dem bare passet. Gikk rett til lounge etterpå.

http://www.staralliance.com/assets/doc/en/benefits/CDG/sa_lounges_CDG_walking_directions_EN.pdf

SAS_flyer
02-11-2015, 22:23
Jeg spurte da jeg sjekket inn om jeg hadde mulighet til og gå i Star lounge istedenfor. Ingen problem sa hun. I passkontrollen sjekket dem bare passet. Gikk rett til lounge etterpå.

http://www.staralliance.com/assets/doc/en/benefits/CDG/sa_lounges_CDG_walking_directions_EN.pdf
Kan bekrefte dette, men du må ha pass.

jb1
11-10-2016, 10:14
Kan man betale seg inn i SAS-lounge på CDG med penger eller poeng?

Jeg tenkte å bruke Star lounge først da jeg har noen timer mellom to fly på T1. Priority pass gir nå adgang til Star-loungen (businessdelen). Tidligere gav PP kun adgang til Icare lounge, som er skandaløst dårlig.

Upsaker
11-10-2016, 12:16
Kan man betale seg inn i SAS-lounge på CDG med penger eller poeng?

Jeg tenkte å bruke Star lounge først da jeg har noen timer mellom to fly på T1. Priority pass gir nå adgang til Star-loungen (businessdelen). Tidligere gav PP kun adgang til Icare lounge, som er skandaløst dårlig.

SAS sier at du skal få tilbud om det under online check-in til 179,-

https://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/spesialtilbud/

jb1
11-10-2016, 13:05
SAS sier at du skal få tilbud om det under online check-in til 179,-

https://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/spesialtilbud/

Takk, det blir vel værre å få til siden jeg regner med at jeg gjør gjennomgående check-in, bøtt bøtt. Star-loungen er jo bedre. Det ser ikke ut som man kan kan betale seg inn ved inngangen i Paris, kun i OSL,CPH og ARN.

Sundet81
11-10-2016, 13:14
Takk, det blir vel værre å få til siden jeg regner med at jeg gjør gjennomgående check-in, bøtt bøtt. Star-loungen er jo bedre. Det ser ikke ut som man kan kan betale seg inn ved inngangen i Paris, kun i OSL,CPH og ARN.

Jeg tror man kan betale seg inn i SAS-loungen ved EWR - har sett flere gjøre det. Men usikker på om man kan gjøre det ved check-in eller om man må gjøre det ved ankomst loungen.

Når det gjelder CDG, så ville det imidlertid overraske meg om de lar noen betale seg inn i det stappfulle minirommet der.