PDA

View Full Version : Milliardoverskudd for Lufthansa

Someone
23-03-2006, 19:58
http://www.boarding.no/art.asp?id=20873

Tyske Lufthansa fikk et overskudd på 577 millioner Euro - nesten 4.6 milliarder norske kroner i 2005. Det gir en økning 50 prosent i forhold til året før. -Vi satte høye mål for 2005 og har oppnådd mer en forventet – dette til tross for rekordhøye oljepriser, sa styreformann og CEO Wolfgang Mayrhuber da han presenterte resultatene for gruppen i Frankfurt torsdag.

Lufthansa`s inntekter økte med 6.5 prosent i 2005 til 18,065 millioner Euro - 143,36 milliarder norske kroner - mot 16,965 millioner i 2004. Driftsoverskuddet økte med 50 prosent, til 577 millioner euro.

Dessuten ser det ut som integreringen med Swiss går meget bra:

Wolfgang Mayrhuber er meget tilfreds med integreringen av SWISS i selskapet.

- Synergien kommer hurtigere og har større effekt enn vi hadde som mål. Kundene i begge selskapene har fordeler av integreringen, og responsen fra dem er utelukkende positiv, sa Mayrhuber.

- SWISS forventes å gå i balanse i år og presentere et overskudd neste år, sa han.

Blubird
23-03-2006, 20:18
LH uttalte tidligere i vinter at de vil fortsette oppkjøpsstrategien i Europa, men nevnte ingen spesifikke kandidater. Dette resultatet gir dem jo et rimelig bra utgangspunkt til å gjennomføre videre oppkjøp...

Farmer
23-03-2006, 20:32
Ikke uventet det der. De flyr med godt belegg og fyller opp flyene med "high yield" passasjerer.
Jeg fløy med LH i går ettermiddag fra Frankfurt til JFK, hvor første klasse var full, Business hadde 3 ledige seter og økonomi var full. Og det på en onsdag ettermiddag med 747-400.
Det som er så bra med LH er at de har en jevn og god kvalitet i alle ledd. Jeg har aldri opplevd en dårlig flight hvor crewet har hatt en dårlig dag, slik jeg dessverre har opplevd med andre selskap.

amatør
24-03-2006, 00:06
Kanskje de kommer til å bruke litt av pengene på å oppgradere IFE på økonomiklasse???:p

brendas
24-03-2006, 03:40
Originally posted by amatør
Kanskje de kommer til å bruke litt av pengene på å oppgradere IFE på økonomiklasse???:p

A380en skal få IFE i eco. Men, er jo tross alt en hel del år til LH kommer til å ta imot A380...