PDA

View Full Version : Med Hansens helt flate over dammen - Live!

LNv22
16-02-2013, 20:05
God lørdag kveld!

Vel vel, da bestemte man seg i farten for å bidra litt på vårt fantastiske forum. Tanken er å dokumentere de neste 30 timene mer eller mindre live.

Jeg har aldri gjort en live rapport før, så dette kan jo bli interessant. Type rapport ble live da jeg for tiden er i en flytteprosess og ikke har noen egnet PC eller Mac tilgjengelig for import og redigering av bilder.
Videre har en del live rapporter her inne vist seg å være ganske så vellykkede. Går alt som planlagt med Hansen blir det også FlyNet ombord, noe som vil sikre en temmelig direkte dekning av overfarten.

Nærstående seanse vil dokumenteres løpende med en iPhone og en iPad.

Vel vel, over til planen, den er som følger:

16.feb.2013
HOMANSBYEN - VIKA
Til fots
Avg. 21:00

17.feb.2013
VIKA - OSLO S
Motorvogn
Sete 0B og 1B
Avg. 05:20

17.feb.2013
OSLO S - OSL
Flytoget
Uspesifisert klasse
Ukjent sete
Avg. 05:40

17.feb.2013
LH2457
OSL - MUC
C klasse
Sete 2A og C
A321
Avg. 07:40

17.feb.2013
LH410
MUC - JFK
C klasse
Sete 4H og K
A333 (forhåpentlig vis D-AIKQ som er en 33Q, det betyr ny C, altså fullstendig flat!)
Avg. 11:45

17.feb.2013
JFK - Double Tree by Hilton, Times Square
Yellow Cab
Motorvogn
Sete 1A og C

Da var planen presentert. Tilbake til kveldens krabbemiddag.
33817

LNv22
16-02-2013, 22:37
HOMANSBYEN - VIKA

Da var det på tide å forlate mitt nyervervede par og hundre kvm krypinn bak slottet og sette kursen mot Vika.

Alt er pakket og klart:
33820

Med planlagt avreise kl 21 er det altså en kraftig forsinkelse allerede på leg 1. Ikke bra.

Vel vel, ruten er i alle fall som følger:
33819

Det er ikke mulig å flytte på ruten til google på iPhone, så ovenstående illustrasjon er noe misvisende. Ruten går rett over slottsparken, og ikke på baksiden (som egentlig er hyggeligere) ;). Likevel, fin og rolig kveldstur uten at byen hadde rukket å fylle seg opp av alle de feststemte sjelene.

Gangvei i parken, nord for Grotten.
33821

Kjent bygning.
33822

Og med det var man fremme i Vika. Da er det på tide å slå ihjel seks timer i horisontalen, før neste leg mot Oslo S står for tur!

SudCaravelle
17-02-2013, 05:04
Dette blir spennende - artige detaljer.

God tur..

LNv22
17-02-2013, 05:29
VIKA - OSLO S

Avreise på tid denne gangen. Ruten var som følger:
33823

Naturligvis lite folk ute, foruten enkelte på vei hjem fra fuktige byturer.

OSLO S - OSL

Absolutt i rute nå! Ute før tiden og greier. Rekker et flytog før det planlagte.

Kort inn billetter ut:
33824

Seks minutter til avgang
33825

Lite folk på platformen
33826

Lite folk ombord
33827

Og med det rullet vi inn på Lillestrøm...

LNv22
17-02-2013, 06:14
Ankomst OSL på tid med flytoget.

33828

En del flere mennesker i avgangshallen og man satte snuten mot SK sin innsjekk på område E.

Morgenens avganger:

33829

Ingen kø i business innsjekk:
33830

Et kjapt uttak av kontanter til taxi JFK - Manhattan
33831

Samt et kvarter i book store for å sikre litt ekstra litteratur til de neste 15 timene!
33832

Kan ellers melde om sedvanlig sus og driv på shoppingsenteret på Jessheim. At klokken er 06:10 ser ikke ut til å gjøre noe med folks iver til å handle brennevin.33834

Og med det settes kursen mot loungen...
33833

LNv22
17-02-2013, 07:12
På plass i gullstuen!

Synes SK sine lounger her på OSL er svært hyggelige, og når det i tillegg er så lite mennesker som nå er det intet annet enn meget behagelig å innta en liten frokost her:
33835

Rolig søndags morgen
33836

Registrerer også at LH411, D-AIKQ, snart er nede i MUC, på vei hjem fra JFK.
33837

Snart tid for boarding...

Someone
17-02-2013, 07:55
Herlig stat og ser frem til fortsettelsen. :)

Bergern
17-02-2013, 08:27
Poesi for oss som ikke skal ut på tur før om opptil flere uker!

Ph34r
17-02-2013, 08:40
Liker disse LIVE-rapportene! Bra start! Ser stort frem til fortsettelsen!

C-klasse
17-02-2013, 09:03
Liker disse LIVE-rapportene! Bra start! Ser stort frem til fortsettelsen!

Keep it coming. Blir det pølse i MUC er det store spørsmålet nå.

Robbiedeluxe
17-02-2013, 10:18
Holder du tradisjonen ved like? Tysk landsidepølse?

LNv22
17-02-2013, 10:58
Akk! Beklager, men det blir ikke tid til noen pølse på landsiden - noterer at jeg skal legge inn en enda drøyere connection neste gang!

LH2457
A321 - Garmisch-Partenkirchen
Sete 2A og C
C klasse
Rutetid 07:40
Avreist 08:10

33840

Vi ble ønsket velkommen ombord av noe som så ut til å være et hyggelig og opplagt crew.

33841

Straks boarding var fullført kom kabinpersonalet rundt med et tilbud av diverse magasiner.

Kun fire passasjerer i C klasse på denne flighten, av totalt 10 seter i C. Ellers ble det meldt om en helt full Y kabin ved boarding, selv om jeg tror jeg kunne skimte noen ledige seter mellom gardinene.

De-ice og take off som normalt.

Serveringen kom forholdsvis raskt i gang og et brett med frokost og kaffe kom på bordet.

Tiltalt med etternavn, en hyggelig oppmerksomhet.

33839

Gikk også denne gangen for et glass appelsinjuice ved siden av. Absolutt velsmakende varm omelett, god leverpostei og ost. Rundstykket kunne absolutt vært bedre. Reisefølget valgte en croasint i steden for rudstykke, hvilket etter det opplyste var særdeles velsmakende.

Ellers god plass til mat og drikke.

33843

Etter måltidet ble det tid for gjennomlesing av dagens aviser før man blundet av en halv times tid.

Vel våken igjen og fant ut at det var på tide med noe godt i glasset. Bestilte to glass musserende som av vertinnen ble opplyst å være en Prosecco.

*POPP* sa det høylytt fr gally og på bordet kom to glass etter kun 45 sekunder. Pent!

33842

Ellers gikk turen smidig på vei ned til MUC og det føltes ikke som lange stunden før hjulene tok bakken.

Oppsummert:
+Supert og opplagt crew
+Eco passasjerer som forsøkte toalettet foranble sendt tilbake
+Generelt god mat

-Dårlige rundstykker

Rusler nå på vei til LH business lounge...

SQ 777
17-02-2013, 12:21
Topp, venter på fortsettelsen. LH til MUC sist onsdag i C var excellent . Mat, service og opplagt crew som fylte opp glasset for å motvirke "tørr luft i flyet"

Glean EBG
17-02-2013, 13:23
Jeg fløy lufthansa c for en ukes tid siden og må si det er dårlig valuta å sitte på disse harde benkene til MUC, jeg savner egene seter i c i europa som andre steder. Fløy for kort tid siden UA domestic F og må si det er mere behagelig.

Eneste grunn til å fly C i europa er flere bonuspoeng når jobben betaler.dårlig mat er det stort sett å.

TriStar
17-02-2013, 15:48
Morsomt med "live", keep up the good work!

krølle
17-02-2013, 17:03
Hvor ble du av? Har de ikke WIFI på LH? Må vi vente til arr JFK for neste "live":(

Tommy777
17-02-2013, 19:09
Flott rapport, her skal det følges med.;)

Jeg fløy lufthansa c for en ukes tid siden og må si det er dårlig valuta å sitte på disse harde benkene til MUC, jeg savner egene seter i c i europa som andre steder. Fløy for kort tid siden UA domestic F og må si det er mere behagelig.

Eneste grunn til å fly C i europa er flere bonuspoeng når jobben betaler.dårlig mat er det stort sett å.

UA domestic F?? Makan til drittmat skal du lete lenge etter. Den maten jeg ser på bildet over er bedre enn noe av den frokosten som blir servert ombord her

Setene til LH er helt ok for kortere flighter i min bok. Husk at UA sine F seter kan brukes på flighter opp til 7 timer og da er både recline og benplass rimelig elendig

Glean EBG
17-02-2013, 19:46
Ja men jeg syns det er skipt av europeiske selskaper å ikke ha bedere seter på c klasse når det ikke er billigere å fly c intra eu enn noe annet sted med ekte c. Maten gidder jeg stort sett ikke spise på shorthaul uansett (stort sett helt ræva på alle short houl jeg har flydd).

pgaa
17-02-2013, 20:01
Nydelig rapport så langt, live-rapporter er fine greier :)

LNv22
17-02-2013, 23:27
Takker for tilbakemeldinger folkens!

Det ble D-AIKR, hvilket betyr en ny 333(33Q) levert LH i 2012 med ny C og F!

Baksiden var at R, i motsetning til Q og P, har inop WiFi og da forsvant muligheten til en sømløs livedekning.

Likevel, en drøss med bilder og notater er tatt fra dette nye produktet, og jeg legger ut alt i løpet av kvelden - må bare en tur ut for middag først;)

Dersom bilder fra destinasjonene er av interesse, kan jeg vel ta med dette fremover også!

So long - tilbake om noen timer.

Rom 1203, Hilton Double Tree Times Square:

33853

33854

33855

RWY 24
18-02-2013, 07:53
Glimrende rapport så langt! Gleder meg til fortsettelsen :)

LNv22
18-02-2013, 14:16
LH Business lounge, gates H, MUC

33857

Jeg har aldri vært noe spesielt imponert over LH sine business lounger, og jeg ble heller ikke noe mer positivt overrasket denne gangen.

Ser man bort i fra at de har et enkelt utvalg av brennevin og en del forakjellig flaskeøl samt dusjmuligheter, er min ærlige mening at loungen interiørmessig og trivselsmessig står godt tilbake for SK sin business lounge (som ikke har brennevin og dusj) på OSL. Det et forholdsvis trangt, og for det meste kantinebord tett i tett foruten et mindre område med lenestoler. Likevel, design og atmosfære er forholdsvis subjektive tema, så her er nok smaken som baken!

Likevel, ryddig og rent.

33858

Jeg ser på bildet at det faktisk ikke var så fullt, men noe er galt med designen når jeg gikk derfra med en følelse at det VAR stappfullt.

33859

Det ble imidlertid tid til en øl og en youghurtbasert urtedressing med rundstykke på siden.

33860

Så satte man kursen mot gate H02.

Underveis på en straightalator
33861

Nok av mennesker i klynge på gate H02, men med dedikert skranke for C og F - uten noen som helst kø - var man igjennom omtrent uten å stoppe opp.

33862

Rulletrapp ned til broen, hvor det alltid så hyggelige veiskillet Y og C F møter deg.
33863

Og vips var man inne i D-AIKR!

...

Welcome to the new seat:

33864

Bluetail
18-02-2013, 14:43
Artig med Live-report!

Rundstykker... vet ikke hvordan dine var servert, men mikrobølging som jeg tror er ganske vanlig er en finfin måte å ruinere et rundstykke på. Det er kanskje fortsatt varme igjen når du får det servert, men raskt blir det en tørr historie. Bølgekokte rundstykker, nam nam...

Someone
18-02-2013, 14:48
Artig med Live-report!

Rundstykker... vet ikke hvordan dine var servert, men mikrobølging som jeg tror er ganske vanlig er en finfin måte å ruinere et rundstykke på. Det er kanskje fortsatt varme igjen når du får det servert, men raskt blir det en tørr historie. Bølgekokte rundstykker, nam nam...

Nå er det vel induksjon, og ikke mikrobølgeovner ombord i fly? Og at de veldig fort blir tørre har nok også litt med luften ombord å gjøre