PDA

View Full Version : Er Patrouille Suisse snart historie?

AggTouchdown
14-02-2013, 16:46
Den sveitsiske Forsvarsministeren Ueli Maurer uttalte i dag at man ikke har råd til å holde Patrouille Suisse flygende lenger enn til 2015. Hvis dette går igjennom betyr det slutten på en 50 år lang tradisjon.

Patrouille Suisse har jo vært innom Norge flere ganger de siste årene, så jeg regner med at det er endel her inne som har et forhold til dem. Personlig syns jeg dette er veldig trist, og det kommer i tillegg til alle kuttene som har blitt gjort i USAF og RAF. Moralen må være at vi må gå på så mange airshows som vi kan mens vi ennå kan ;)

http://www.swissinfo.ch/eng/swiss_news/Air_Force_aerobatic_team_to_be_scrapped.html?cid=3 4976736

toftos
14-02-2013, 17:34
Ser ikke bra ut dette. De er jo en av de største teamene i Europa, så dette er en trist nyhet. Visst utviklingen fortsetter blir det nok færre store airshow de neste årene :(:(:(

myhrair
14-02-2013, 18:15
Vi får sattse på at de kommer på Værnes Airshow 2014 ;)

AggTouchdown
14-02-2013, 22:45
Ser ikke bra ut dette. De er jo en av de største teamene i Europa, så dette er en trist nyhet. Visst utviklingen fortsetter blir det nok færre store airshow de neste årene :(:(:(
Ja, jeg er litt redd for at dette bare er toppen av isfjellet. USAF har jo droppet alle displayteams med unntak av Thunderbirds og F-22,og RAF droppet Hawk displayet, King Air displayet og Tornado role demoen i år...