PDA

View Full Version : BAEC nekter ekstra Avios etter kampanje

NordicMaster
13-02-2013, 21:24
Jeg slo til på BAs superkampanje LHR-ICN i CW til £777 i desember. Dette var jo en drømmepris, men i tillegg hadde BAEC en point booster kampanje som ga 30 000 avios ekstra. BAEC bekreftet og på telefon at denne kampanjen var gyldig på denne reisen. I ettertid har det gått en del e-poster frem og tilbake etter at jeg ikke fikk avios som forventet. De mener at ruten var utelatt fra kampanjen uten å utdype det noe mer. Jeg mener at det ikke sto noe i vilkårene om at denne ruten var utelatt, men jeg får likefult følgende svar:

"I'm really sorry but there is nothing more I can add to this - if the campaign manager advises this route was not included then this is our final position"

BAEC tar åpenbart feil og velger samtidig ikke å ta ansvar. Kan jeg klage til noen andre eller er løpet kjørt?

Fant ingen annen link til kampanjen enn denne:
http://hktravelblog.com/2012/09/british-airways-avios-promotion-for-european-members/

Mulig at jeg er litt smålig, men jeg har bare benyttet meg av tilbud som BA har gitt meg.

Everest
13-02-2013, 22:44
Så lenge du ikke har det skriftlig tror jeg nok du sliter.

Martin
13-02-2013, 22:55
Når reiste du?
Hvilken bookingklasse var du booket i? (Ser ut som alle CW-klassene er med)

Ut i fra linken din, ser det ikke ut til at det kun gjaldt enkelte ruter heller.

NordicMaster
14-02-2013, 11:10
Reisen var DEC7 til DEC10 og i bookingklasse I.

NordicMaster
14-02-2013, 11:11
Her er forresten alle reglene:
https://www.britishairways.com/travel/boost-your-avios-tcs/execclub/_gf/en_gb (krever innlogging på BAEC)

Discus
14-02-2013, 19:30
Hadde du billett LHR-ICN som separat booking, i så fall så står det at det ikke gjelder:

A longhaul trip consists of 2 shorthaul sectors in Club Europe and 2 longhaul sectors in Club World or First for flights via London

NordicMaster
15-02-2013, 09:13
Hadde du billett LHR-ICN som separat booking, i så fall så står det at det ikke gjelder:

Jeg leser dette som om man ikke får 40 000 poeng, men heller 30 000 etter å ha lest dette
If the journey starts in London, corresponding bonus Avios for short haul sectors will be deducted from longhaul bonus for the missing feeder flights (ie: member traveling from London to New York will only be awarded with 30,000 Avios on the first return trip)

Discus
15-02-2013, 09:34
Jeg leser dette som om man ikke får 40 000 poeng, men heller 30 000 etter å ha lest dette
Enig, alt for mye liten skrift så jeg overså den der.

NordicMaster
15-02-2013, 13:27
Hvordan forstår dere følgende tekst?
4. A Qualifying Flight is a single sector flight (i) with a BA prefix on a BA operated service with AA or IB prefix
on flights operated by British Airways between the EU, Norway, Switzerland and North America, Mexico and
Puerto Rico