PDA

View Full Version : OT: Norsk Skipsfarts Forum


LN-REF
26-09-2004, 19:46
Da har eg følgt etter CK og gjort det samme som han.. Nemleg oppretta et eget forum for Skipsfart!

Grunnen til at eg poster dette her, er at da Scanair var hos STP, så visste det seg at det var et par-tre medlemmer som også var int. i skip! Eg håper eg kan ha dei med på laget videre, samt alle andre som er int!

Adressen er:
Norsk Skipsfarts Forum (http://www.skipsfarts-forum.net/)

Og det er Richard som har vert så utruleg snill å sette opp forumet for meg!

N-3PB
26-09-2004, 19:56
Originally posted by LN-REF




Grunnen til at eg poster dette her, er at da Scanair var hos STP, så visste det seg at det var et par-tre medlemmer som også var int. i skip!

Gratulerer med nytt forum, jeg er på vei for å melde meg inn da jeg er en av dem som har interesse for begge deler!

LCH
26-09-2004, 20:27
Jeg stikker nok også innom en del!

LN-SEK
26-09-2004, 20:28
Me too!:)

LN-MEH
26-09-2004, 20:44
Me too!:sarc

LCH78
26-09-2004, 20:46
me three :p

SK384
27-09-2004, 00:48
And me four !

Savipix
27-09-2004, 00:51
Vive la liberté

CK
27-09-2004, 08:28
båt-spottere??!! Freaks!:D

Falcon
27-09-2004, 08:41
Originally posted by CK


båt-spottere??!! Freaks!:D

Ja, syyyke mennesker... :D :p :D

EB
27-09-2004, 08:42
Og jeg er gift med en "Train-spotter"...en sport han deler med dc-8-63, faren vår...men heldigvis er da far også innom dette forumet av og til!!! Verden er gal...

LN-MEH
27-09-2004, 10:20
Originally posted by Falcon


Originally posted by CK


båt-spottere??!! Freaks!:D

Ja, syyyke mennesker... :D :p :D
Ja sjøsyke mennesker...:p

Rusl
27-09-2004, 10:49
Blir å melde meg inn jeg også!:)

ENAL
27-09-2004, 12:24
Originally posted by EB


Og jeg er gift med en "Train-spotter"...en sport han deler med dc-8-63, faren vår...men heldigvis er da far også innom dette forumet av og til!!! Verden er gal...

Jernbane.net (http://www.jernbane.net/postvogna.htm) :zzz

Martin
27-09-2004, 12:47
Ja tenke seg til... Spotte noe annet enn langemetallrør som flyr gjennom luften fulle av mennesker :D :D

Faktisk, så er jeg nok litt skapinteressert i båter jeg og. Tilbragte ikke mindre enn et år ombord på en av de mange grå som patruljerer kysten og passer på fisken vår, KV Nordkapp. Med helikopter og greier....

WF841
27-09-2004, 12:53
Joda, jeg stikker nok innom der jeg også. Har ikke så veldig peiling på båter men er blitt litt fasinert av farkostene på havet pga. de store skipene som stikker innom havna her. Noen bilder har det jo også blitt må jeg bare innrømme :)

ENAL
27-09-2004, 13:03
Originally posted by WF841


Joda, jeg stikker nok innom der jeg også. Har ikke så veldig peiling på båter men er blitt litt fasinert av farkostene på havet pga. de store skipene som stikker innom havna her. Noen bilder har det jo også blitt må jeg bare innrømme :)

Du får poste noen bilder der da! :D

LN-REF
28-05-2010, 23:15
Da eg ikkje har eget forum å skrive i lenger, for eg ta det her. Er vel kanskje noen som frekventerer begge forum?

Saken er at i går ble Norsk Skipsfarts Forum tatt over av en inntrenger. Har fått igjen kontroll, men uten at vedkommende blir stansa er det ingen grunn i å åpne forumet igjen.

Det eg veit om vedkommende er følgende:
- Kaller seg Hans når han spiller Multiplayer i Virtual Sailor (VS)
- Er ikkje opprinneleg norsk
- Skriver dårlig norsk
- Har mest truleg ikkje norsk tastatur på PC han bruker
- Sitter muligens i Norge, men har noko med England å gjere også muligens
- Siste IP han brukte på forumet var 77.92.95.10 (server.uk2net.com) og 77.92.95.18
- og mail adresse weeman_rhys@hotmail.co.uk

Etter snart 6 års drift er det veldig trist å måtte gi opp pga en ****** idiot som ikkje bare øydelegger for meg, men for svært mange andre...

OSL-MRU
28-05-2010, 23:29
Da eg ikkje har eget forum å skrive i lenger, for eg ta det her. Er vel kanskje noen som frekventerer begge forum?

Saken er at i går ble Norsk Skipsfarts Forum tatt over av en inntrenger. Har fått igjen kontroll, men uten at vedkommende blir stansa er det ingen grunn i å åpne forumet igjen.

Det eg veit om vedkommende er følgende:
- Kaller seg Hans når han spiller Multiplayer i Virtual Sailor (VS)
- Er ikkje opprinneleg norsk
- Skriver dårlig norsk
- Har mest truleg ikkje norsk tastatur på PC han bruker
- Sitter muligens i Norge, men har noko med England å gjere også muligens
- Siste IP han brukte på forumet var 77.92.95.10 (server.uk2net.com) og 77.92.95.18
- og mail adresse weeman_rhys@hotmail.co.uk

Etter snart 6 års drift er det veldig trist å måtte gi opp pga en ****** idiot som ikkje bare øydelegger for meg, men for svært mange andre...

Herregud for en tulling. Drifta selv en nettside frem til jul, men den ble tatt over av en eller annen j**** tulling, så jeg gikk til politiet, og jaggu meg tok det 3 dager, før vedkommende satt på tiltalebenken i Oslo Tingrett! Så gå til politiet med en gang, det vil hjelpe!!

Bizflyer
29-05-2010, 00:54
Man har jo også www.shipsforum.dk med mange norske medlemmer.

BF:cool2

MountainDew
30-05-2010, 01:34
Forstår ikke hvordan noen bare kan ta over et forum?
Noe som kan skje her også?

Utflyttet
30-05-2010, 04:45
Forstår ikke hvordan noen bare kan ta over et forum?
Noe som kan skje her også?

Det er forskjellige vis å "ta over" dataprogrammer (som forum til syvende og sist er), men alle koker i hovdsak ned til enkle prinsipper, om at programvaren som styrer butikken ikke er forsiktig nok med å filtrere og å sjekke den inputen den blir gitt.

For et forum er input'en i form av hva vi skriver i postene her, og ymse andre veier, og om programvaren ikke sjekker det nok kan man feks lure kommandoer inn i systemet, som feks kan gjøre at en bruker får rettigheter de ikke skulle hatt.

Alle programmer har feil, forskjellen er bare om de er oppdaget enda. Du har sikkert i løpet av årene her funnet forumet stengt en eller annen halvtime her og der med beskjd om at vi holder på med noe teknisk arbeide. Dette er ofte levrandøren av programvaren som har kommet ut med en ny versjon som fikser slike sikkerhetshull.

Om du bruker Windows vil du og få oppdateringer der, som er viktig å holde seg ajour med. Microsoft slipper størsteparten av sine oppdateringer på en gitt tirsdag i måneden (kallt "patch tuesday"), og da gjelder det å følge med. :)

Det du vil oppleve også er at ymse programvare har forskjellig rykte med tanke på sikkerhet; Windows har mye problemer fordi det er så veldig utbredt, Mac-folk skryter at de ikke har virus (fordi det er så lite utbredt) og f.eks. programvaren som både dette forumet og båtfolkene sitt forum er skrevet i noe som heter "PHP", som generelt har et rykte for å være grobunn for sikkerhetsproblemer. Om det er slik fordi folk benytter teknologien feil eller fordi teknologien i seg selv er problematisk er så nærmt som du kommer å diskutere religion med folk som jobber med å utvikle og å vedlikeholde slike systemer. :)

-A

hurvert
30-05-2010, 13:06
Finnes det ikke en OT sone hvor denne tråden burde ligge ? ;)

OJB
30-05-2010, 14:43
Og jeg er gift med en "Train-spotter"...en sport han deler med dc-8-63, faren vår...men heldigvis er da far også innom dette forumet av og til!!! Verden er gal...

Jeg må bare krype til korset her og innrømme jeg har en svak side for jernbaner og.
Medlem av NJK med medlemsnummer 112 som tilsier innmeldelse i 1969!

Tom McNikon
30-05-2010, 15:23
Gleder meg til NSF er oppe og går igjen :)

Satt nede ved TV2 i dag og så nybygget Island Enforcer ble slept ut av tørrdokken.
STP har blitt en barnehage (gremmes over å ha vært admin der noen år) og danskepølseforumet
er et ganske kjedelig forum, så blir godt om det går an å entre NSF igjen etter denne taperen ødela for oss her forleden :)

Keep it up Reffy

ENGM 911
28-08-2010, 22:00
Umulig å registrere seg i NSF-forumet. Hvorfor?

ENGM 911
28-08-2010, 22:54
Nå er jeg inne i varmen