PDA

View Full Version : SAS renoverer CPH/OSL/ARN-loungene

Everest
11-02-2013, 17:52
Dette er nok en nyhet som vil glede mange!

Vi skal gjøre loungene våre bedre!
I perioden 18. februar - 1. mars renoverer vi loungene våre på Oslo Lufthavn Gardermoen og Kastrup, København.
I perioden 4-15. mars renoverer vi loungen på Arlanda, Stockholm.
Velkommen!

http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Pa-flyplassen/Lounger/

(Soekte uten aa finne noe om dette, saa ber om tilgivelse paa forhaand i tilfelle det finnes en duplikattraad der ute.)

pgaa
11-02-2013, 17:54
Endelig, var ikke akkurat en dag for tidlig. :) Blir spennede å se resultatet da en stikker innom 21. feb.

Bergern
11-02-2013, 17:58
Dette er nok en nyhet som vil glede mange!

Juhuu! Endelig!
SAS-loungen på OSL har lignet på lekestue med Vibeke Sæter. Hyggelige minner, men fra et annet årtusen :)

Dag Viking
11-02-2013, 18:03
Får prøve og komme med litt oppdateringer, skal innom OSL og CPH mange ganger de neste 3 ukene.

Da blir vel gullstuen og bizloungen stengt en uke hver, med tilhørende stinn brakke i den som er åpen?

Fly med oss
11-02-2013, 18:48
KULT! Veldig gode nyheter, jeg var sikker på at dette stod nederst på to do-listen til SAS. Gleder meg til å se resultatet :colgate:

Fnate
11-02-2013, 18:55
Veldig kult. Nå syns jeg egentlig ikke de har virket så slitt jeg da. Men alle forbedringer er av det gode.

Elefanten og jeg ønsker oss først og fremst en gummibjørndispenser, Japp og muligens en ørliten sjokoladefontene.

robertaas
11-02-2013, 19:04
Da blir vel gullstuen og bizloungen stengt en uke hver, med tilhørende stinn brakke i den som er åpen?
Skal begge pusses opp?

Fint at SAS forbereder seg på at jeg snart kommer på besøk. ;)

Someone
11-02-2013, 20:04
Noen som vet hva denne renoveringen består i? Renovering kan jo bety så mangt

view
11-02-2013, 20:25
Håper dette innebærer litt mer enn boning av gulv..

bardf
11-02-2013, 21:27
Biz-loungen på OSL ble da vel pusset opp ganske nylig? Sommeren i fjor?

Bergern
11-02-2013, 21:44
Biz-loungen på OSL ble da vel pusset opp ganske nylig? Sommeren i fjor?

Du kø****?
Får Lillehammer-OL på hjernen straks jeg kommer inn i den loungen...

robertaas
11-02-2013, 22:12
Målet er vel å ha "scandinavian design", men jeg er ikke helt enig med asosieringen med OL på Lillehammer for dette designet blir vel mere sent 80-tall enn tidlig 90-tall som OL-designet står for. Man fikk da inn litt friskere farger sammen med alt det lyse treverket.
http://www.sas.no/upload/Denmark/Alt%20om%20rejsen/Under%20rejsen/Welcome-to-SAS-Lounges.jpg

FlightDeck
12-02-2013, 00:32
Loungedesignet stammer fra It's Scandinavian-konseptet, men har blitt utviklet siden. Møblement, setetrekk og servise har dessuten blitt byttet ut, og for oss som besøker SAS-loungene ofte er det lett å se at det gjøres oppdateringer med jevne mellomrom selv om hovedkonseptet er det samme. Synes loungene er veldig hyggelige, jeg, men en oppgradering er selvsagt velkommen!

Scanflyer
12-02-2013, 02:03
Enig med Flightdeck. Jeg er ofte innom OSL loungen (3-4 ganger i måneden) og jevnlig innom de andre, og jeg oppdager stadig nye småting som er endret/forbedret.

Når det gjelder denne renoveringen de nå varsler stiller jeg egentlig samme spørsmål som Someone. Renovering kan jo bety alt i fra full overhaling med nye farger og møbler til boning av gulv og bytte av sofatrekk.

Spent!

Tommy777
12-02-2013, 06:28
Gode nyheter. Kanskje de burde investere i en dørvakt for Scandinavian Lounge også??

pgaa
12-02-2013, 12:37
Ifølge ett svar på Facebook der en har spurt angående dette med renovering av loungene, så er det litt nye møbler og farger den består av.

Chriscross
12-02-2013, 21:49
Gode nyheter. Kanskje de burde investere i en dørvakt for Scandinavian Lounge også??

Det skal vel "stjeles" ganske mye sprit av businesspassasjerer før det lønner seg med en drage der inne. Dessuten blir jo C-loungen en stille og fredelig lekeplass for toåringen når alle forsvinner inn i Scand. Loungen. ;)

Tommy777
12-02-2013, 22:52
Det skal vel "stjeles" ganske mye sprit av businesspassasjerer før det lønner seg med en drage der inne. Dessuten blir jo C-loungen en stille og fredelig lekeplass for toåringen når alle forsvinner inn i Scand. Loungen. ;)

Det er vel heller tilgjengeligheten av seter man ser paa som interessant..

Ikke det at det bryr meg saerlig siden jeg er innom loungene i skandinavia rundt 5 ganger i aaret ;)

Dash
12-02-2013, 23:20
Har det ikke vært snakk om å gå for samme løsning på OSL som på CPH der loungene blir adskilt ved inngangen?

Tommy777
12-02-2013, 23:27
Slik var det tidligere da inngangen var paa andre siden. God ide

Someone
13-02-2013, 00:28
Har det ikke vært snakk om å gå for samme løsning på OSL som på CPH der loungene blir adskilt ved inngangen?

Da må man flytte inngangen og bygge om for noe som fort blir noen millioner. Det et mange som kan snike seg inn før den kostnaden er tjent inn. Dessuten tror jeg problemet er minimalt og vi her på forumet laget en liten storm i et vannglass

Selv om det kan bli godt belegg, så skyldtes det neppe fordi mange sniker seg inn da jeg har opplevd det i CPH og ARN også. Har heller aldri opplevd at samtlige sitteplasser er tatt

The Ticketor
13-02-2013, 21:07
Sist jeg var på SK-loungen på OSL var under OL, men å få sett på det på tv var ikke enkelt. Når sendingen byttet kanal på NRK, så måtte vi bytte rom også.

Dag Viking
18-02-2013, 05:43
I dag var C loungen på osl stengt, og gullstua full før kl6.

sk931
18-02-2013, 09:25
Udmærket at bruge penge på renovering af lounges, men efter min mening burde der bruges der bruges penge på at renovere Business Class på A330 og A340 flyene..WIFI og nye stole samt et udbud der kan måle sig med andre.
Crew ombord gør en kæmpe indsats, kan ikke rose dem nok, men de er bundet på hænder og fødder..
Hilsen Ole

kimpe
20-02-2013, 08:53
Heisann!

Prøvde nettopp å få plass inne på Loungen, men fullstendig overbwfolket og et svare kaos! Ryddepersonalet smilte oppgitt og prøvde så godt de kunne å hjelpe folk med seter.

Den litt eldre herren i inngangen trenger et smilekurs, dritsur (som vanlig) den karen der, ikke antydning til en beklagelse eller hilsen når mange gjester forlot plassen pga kaoset!

Hva med å leie plass i annen lounge under den lille ombyggingen?? Håpløs slik det er nå i hvertfall!!

Frustrasjon borte, mat i kropp, vinterferie..

Kim

sk931
20-02-2013, 08:59
Er der ikke en ombygning igang, som har nedsat kapasiteten ??
Hvis ja, så er det vel naturligt at der ikke er plads til alle
Hilsen Ole

kimpe
20-02-2013, 09:06
Ja, de holder på å bygge om Ole, riktig det. Men som jeg skrev kunne de da ordnet så man kanskje kunne benyttet naboloungen når det var fullt? Så kunne SAS gjort det samme når de andre pusset opp neste gang..

Greit å se løsninger og ikke problemer! Fruen fikk sushi til frokost så hun overlever.. Hehe.

Kim

bardf
20-02-2013, 10:43
Hvor lenge pusser de opp biz-stua?

Skal ut å fly fredag ettermiddag, blir vel reine minglefesten og stående buffet.

TOS
20-02-2013, 11:13
250,- så får man plass i OSL-loungen... ;)

Fly med oss
20-02-2013, 11:51
Hvor lenge pusser de opp biz-stua?

I følge en annen tråd http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=114562

I perioden 18. februar - 1. mars renoverer vi loungene våre på Oslo Lufthavn Gardermoen og Kastrup, København.

Moderator: Kanskje de to trådene bør slås sammen?

Dag Viking
20-02-2013, 20:29
Snappet opp litt info i dag. Det skal komme en buffet for varmmat der det firkanta bar-bordet står i dag, og dessertbuffet der det runde kaffebordet med røde trekk står i dag. Dette i følge en drage.
Omtrent alt skal byttes ut i loungen, de handlet nytt helt til det var tomt for penger. Slik så det ut i business loungen forrige uke:

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/EUV2013/IMAG0421.jpg

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/EUV2013/IMAG0420.jpg

Og slik så det ut i dag:

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/EUV2013/IMAG0447.jpg

Så får vi se hvordan det ser ut neste uke

TG923
20-02-2013, 21:45
Jeg fikk klar beskjed i loungen i ettermiddag at det var bare å komme tilbake hvis det ikke var ledige sitteplasser - da kunne jeg få voucher til OSL-loungen.

Mulig det var fordi jeg var EBG og spurte pent om det var fullt når jeg kom inn.
Var uansett ikke aktuelt da det var ledig plass, men igjen god service fra den hyggelige "dragen" som passet inngangen.

Er man hyggelig mot de som er på jobb får man stort sett god service tilbake.

Fly med oss
21-02-2013, 11:08
Godt med plass i gullstuen i dag - jeg kom hit litt før kl 11. Antar det kommer av at det verste EWR-trykket har gitt seg.

Chriscross
21-02-2013, 18:18
Dette blir jo en kraftig oppgradering om det stemmer at det blir mer dessert og varmmat:-). Kanskje pølsefest hver dag?

kimpe
21-02-2013, 20:40
Bra å se at man kan få voucher til den andre loungen nå, det tilbudet fikk vi ikke i går.. Var mange som tuslet ut pga plassmangel da.. Hadde ikke noe med å være frekk eller ufin bare så det er sagt. Hadde med familien så 250 x 3 var vel mye for en liten time ayntes jeg. Skulle jobbe litt der inne var planen men fikk ta igjen det tapte på hotellet på Island.

Gleder meg til å se sluttresultatet neste uke når Malta igen skal besøkes.. Blue lagoon på Island i dag, anbefales!!! Avstressende og kanskje en varm kilde (ikke kaffeautomat) i loungen hadde vært noe?? Hehe

Kim

Cecilie
21-02-2013, 21:57
Har de tjuvstartet i CPH? Da jeg var der på søndag så var deler av businessdelen ny (virket det som, for meg)

Fra inngangen og inn mot matbuffeten, den veggen mot sikkerhetskontrollen var nyoppusset i mørkbrun interiør. Tok ikke så nær titt på den, men.

FlightDeck
22-02-2013, 07:49
Har de tjuvstartet i CPH? Da jeg var der på søndag så var deler av businessdelen ny (virket det som, for meg)

Fra inngangen og inn mot matbuffeten, den veggen mot sikkerhetskontrollen var nyoppusset i mørkbrun interiør. Tok ikke så nær titt på den, men.

Tenkte på det samme, men det er nesten tre måneder siden denne nye delen av SAS Business Lounge stod ferdig. Det var i forbindelse med utvidelsen av fast track. Ifølge denne artikkelen vil loungene oppdateres med elementer fra det lyseblå designet:

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=73491

Cecilie
22-02-2013, 07:53
Tenkte på det samme, men det er nesten tre måneder siden denne nye delen av SAS Business Lounge stod ferdig. Det var i forbindelse med utvidelsen av fast track. Ifølge denne artikkelen vil loungene oppdateres med elementer fra det lyseblå designet:

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=73491

Det kan nok stemme ja, sist gang jeg var gjennom CPH var i november og da kan jeg ikke huske det var slik.

FlightDeck
22-02-2013, 07:58
Det er bilde av den nye veggen i artikkelen (større på forsiden). Det var også nye hyller med blant annet vannflasker og te fra Kusmi, samt noen litt håpløse slagord.

bardf
22-02-2013, 16:36
Sitter på gullstua nå. Godt med folk, men ser ut som alle har sitteplass.

De har kommet godt i gang med opppussing i Biz-delen. Ser ut som det blir mange nye høye bord og barkrakker. Dvs mer plass, men kanskje mindre av sittegrupper med store stoler.

Ser fresht og stilig ut!

TOS_EBG
22-02-2013, 19:15
Fra ikveld 19:00, rolig i gullstua på OSL.

FlightDeck
22-02-2013, 21:46
Da er der samme design som i Købenavn. Her er noen (dårlige) bilder derfra.

33920

33921

33922

33923

Dag Viking
26-02-2013, 22:41
I dag var biz-loungen åpen, og gullstua stengt. Forandringene var ikke så veldig store, men det så helt fint ut.
Beklager mobilkamerakvaliteten.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/EUV2013/IMAG0470.jpg

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/EUV2013/IMAG0468.jpg

http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/EUV2013/IMAG0469.jpg

I København har de fått ny inngang, med tema i tre.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/EUV2013/IMAG0475.jpg

Fly med oss
27-02-2013, 17:59
Er det de samme, gamle stolene i OSL? Håper i så fall de har renset trekkene.

FlightDeck
19-05-2013, 17:24
Loungen i Brüssel har nå blitt pusset opp med det nye interiøret (ferdig på fredag), mens den tredje loungen på Arlanda (innenriks) skal være ferdig til 25. mai og Paris-loungen skal være ferdig til 23. mai.

Discus
21-05-2013, 18:02
Var innom CPH i helga, og som på OSL har gullstuen blitt en blanding av litt nytt og gammelt. Fra utsiden ser business-loungen freshere ut. Bortsett fra det merket jeg også at fast-track i CPH laget en del støy opp i loungen, skramling med plasttrau, piping o.l.

KLM 1200
21-05-2013, 19:37
Var innom CPH i helga, og som på OSL har gullstuen blitt en blanding av litt nytt og gammelt. Fra utsiden ser business-loungen freshere ut. Bortsett fra det merket jeg også at fast-track i CPH laget en del støy opp i loungen, skramling med plasttrau, piping o.l.

Er det mye bråk i loungen? første gang jeg skal bruke loungen i CPH er på Lørdag, er den ferdig ? skal en dagstur til Roma. :)

Mvh
KLM 1200

FlightDeck
21-05-2013, 20:24

Ja, slik var det før også. Men kanskje blitt mer nå som antall sluser er utvidet.

Discus
21-05-2013, 20:36
Er det mye bråk i loungen? første gang jeg skal bruke loungen i CPH er på Lørdag, er den ferdig ? skal en dagstur til Roma.

Begge etasjer er åpne, og ser ferdige ut.

Ja, slik var det før også. Men kanskje blitt mer nå som antall sluser er utvidet.

Ja, evt. bare det at jeg satt nærme nok og irriterte meg over dårlig løsning denne gangen.

robertaas
21-05-2013, 22:56
Var innom CPH i helga, og som på OSL har gullstuen blitt en blanding av litt nytt og gammelt. Fra utsiden ser business-loungen freshere ut. Bortsett fra det merket jeg også at fast-track i CPH laget en del støy opp i loungen, skramling med plasttrau, piping o.l.Det ble nok bare litt lyd når jeg føyk forbi fast-tracken i helgen. ;)

Hadde ikke tid til å se loungen, men så at etter fast-tracken var det en snarvei forbi taxfree-shoppen som man eller ledes gjennom og rett ut i terminalen.

Dash
23-05-2013, 13:18
Fjerner de skille mellom Business loungen og Scandinavian Lounge? Ser på SAS sales at SAS Plus PAX har tilgang til begge to, og da er det vel ikke noe poeng å skille de lengre?

Eller er det feil opplysning som er lastet opp på SAS-sales?

TriStar
26-05-2013, 18:59
Forøvrig synes jeg Business Loungene på både OSL og ARN ser bedre ut enn gullstuene... Bedre plass er det som regel også, så foretrekker faktisk de om man ikke skal ha seg en drink da;)

Someone
06-11-2024, 13:14
Ser nå ut som det på sikt er snakk om ny lounge på CPH, i området hvor det bygges mellom B og C piren. Tolker jeg det rett så blir det snakk om flytting av dagens lounge?

Og på ARN er planen en ny lounge på F-piren, siden det er ganske langt til dagens lounge derfra?

chrisljo
06-11-2024, 13:29
Ser nå ut som det på sikt er snakk om ny lounge på CPH, i området hvor det bygges mellom B og C piren. Tolker jeg det rett så blir det snakk om flytting av dagens lounge?

Og på ARN er planen en ny lounge på F-piren, siden det er ganske langt til dagens lounge derfra?

En ti år gammel tråd, men ting skjer sikkert nå.

Burde ikke SK få seg en non-Schengen lounge på CPH?

Someone
07-02-2025, 08:58

Planlagt åpnet 14 februar, ligger ved F26 der hvor Amex/Pontus holdt til før

jb1
08-02-2025, 19:13
Planlagt åpnet 14 februar, ligger ved F26 der hvor Amex/Pontus holdt til før

Og der en Menzies lounge lå før Amex/pontus popup

Sent from my iPhone using Tapatalk

jb1
14-02-2025, 15:15
Loungen åpnet idag i samarbeid med Mastercard

https://www.sasgroup.net/newsroom/press-releases/2025/sas-opens-additional-lounge-at-arlanda/

Sent from my iPhone using Tapatalk