PDA

View Full Version : Svartelisten ....


LN-MOW
22-03-2006, 14:42
EU har idag svartelistet 92 flyselskaper fra EU's luftrom ...

http://europa.eu.int/comm/transport/air/safety/flywell_en.htm

Link til selve listen (http://europa.eu.int/comm/transport/air/safety/doc/flywell/2006_03_22_flywell_list_en.pdf)

Blubird
22-03-2006, 15:05
Rwabika Bushi Express faktisk.:thumbup

storg
22-03-2006, 15:08
Gjelder denne listen for Norge også? Og har disse selskapene lov til å fly over Eu-området, men ikke lande?

-stig

LN-FHU
22-03-2006, 15:09
Ser ut som det blir vanskelig å fly fra Kongo eller Sierra Leone......... :spin:

bongo fra kongo :lol

HVI
22-03-2006, 15:16
SCAN AIR CHARTER fra Swaziland :skep

Jens W
22-03-2006, 18:15
Originally posted by storg
Og har disse selskapene lov til å fly over Eu-området, men ikke lande?


not permitted to fly passengers or cargo in the EU or operate within European airspace.

FBU
22-03-2006, 18:19
Ser at Ariana Afghan Airlines er på listen. De flyr jo på FRA med mindre det dreier seg om codeshare.

Days
Flight Sector Aircraft Departs Arrives Stop Over
Wednesday
FG 705 Kabul - Frankfurt A310 10:00 13:30 -
Sunday
FG 705 Kabul - Frankfurt A310 10:00 13:30 -

Someone
22-03-2006, 18:23
Hvis du leser listen har de gjort ett unntak for Ariana. De har kun lov til å fly en Airbus 310 (husker ikke reg nummer men det står der) til Europa, mens resten av flåten er svartelistet.

Guest
22-03-2006, 18:29
Ariana må flyve med F-GYYY men ikke disse længere:
A310 på F register (http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=85415), 310 på JY register (http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=85333), 300 på YA register (http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=84808)

TOS
22-03-2006, 20:26
Hva er det spesielle med Kongo..?

jy

Blubird
22-03-2006, 21:54
Hewa Bora har også et slikt unntak - de får lov til å fly til Brussel med sin single 1011, mens resten av flåten er svartelistet.

Kongos ulykkesstatistikk er mindre pen, fra og med år 2000 til og med idag har det vært intet mindre enn 47 rapporterte ulykker og hendelser, derav 5 hittil i år og 10 i 2005. :wow:

Isbamse
23-03-2006, 09:57
Flere av disse landene er jo land som enten er herjet av borgerkriger eller diktatorer som gir jamt eff i landet - og kobinasjonen fattigdom, kaos og null fungerende autoriteter gjør vel at det ikke alltid skiftes deler når det trengs, for å si det sånn.

Concorde
23-03-2006, 14:38
Originally posted by Blubird


Hewa Bora har også et slikt unntak - de får lov til å fly til Brussel med sin single 1011, mens resten av flåten er svartelistet.

Kongos ulykkesstatistikk er mindre pen, fra og med år 2000 til og med idag har det vært intet mindre enn 47 rapporterte ulykker og hendelser, derav 5 hittil i år og 10 i 2005. :wow:

http://www.airliners.net/open.file/1021369/L/

SK1399
23-03-2006, 16:11
Originally posted by Concorde



http://www.airliners.net/open.file/1021369/L/

Er det virkligen en GPS vi ser på dette bildet, rett ovenfor autopiloten mot kapteinen?

Sikkert en kurrant nok GPS, men ville ikke stolt på en slik i IMC. Kan heller aldri tenke me dette er orignal tilbehør fra McDonnel douglas.. :wow:

Blubird
23-03-2006, 16:37
Ikke bare i DC9'ern at de har GPS. Ta en titt i 1011-maskinen som går til BRU:

http://www.airliners.net/open.file/1016468/L/

nutcase
23-03-2006, 17:24
GPS er vel viktig for dem i Afrika. det er vel glissent med VOR's og NDB's å navigere etter i store deler av Afrika.

Jan Roar Rød

ANX
23-03-2006, 17:27
GPS er dermed bedre enn ingenting.

:sarc


Edit: Alltid like morsomt når noen poster mens man selv skriver.

Concorde
23-03-2006, 17:40
Hvor elendig selskapet sikkert er og fungerer saa hadde det sett verre ut om de hadde hatt 777 og 737NG..