PDA

View Full Version : Air Canada med premium economy og high density 77W


Someone
07-02-2013, 14:29
Ser ut som Air Canada innfører premium economy, og high density utgave, på de 5 777-300ER de vil få levert i år. Mens dagens maskiner har 42/307 seter med herringbone foran og 3-3-3 bak, vil disse få 36/24/389, med en ny business class med tilsynelatene staggered seating 2-2-2/1-2-1 og 2-4-2 og 2-4-3 i de bakre klassen

http://airlineroute.net/2013/02/07/ac-77w-jul13/

http://www.aircanada.com/en/about/fleet/77W.html

Setene ligner litt på Swiss sine?
http://www.aircanada.com/en/travelinfo/onboard/comfort_intexec.html

LCCen deres Rouge skal vel også få premium economy ombord i deres 767

Utflyttet
07-02-2013, 14:32
Setene ligner litt på Swiss sine?
http://www.aircanada.com/en/travelinfo/onboard/comfort_intexec.html


Ja, det er noe skikkelige tulleseter. De selger det som at du har masse plass rundt deg (men et relativt lite sete), slik at de får personen bak trøkt lengst mulig inn under deg.

Denne setemodellen er ikke et skritt frem for plass i biz. SQ sine enorme seter er heller ikke nødvendigvis svaret, mens setene til ANA og QR sine 77W er gode eksempler på mer brukbar plass pr pax.

-A

Mjolnir
07-02-2013, 17:06
Uffda! Enda et selskap som hiver seg på trenden med 3-4-3 baki 777. Liker ikke utviklingen :(

Da er EK, AF, KL, OS, SU, AA og AC medlemmer av denne tvilsomme klubben. Noen glemt?

jefi99
07-02-2013, 19:42
Da er EK, AF, KL, OS, SU, AA og AC medlemmer av denne tvilsomme klubben. Noen glemt?
CZ .

FlyCarl
08-02-2013, 19:57
Er 3-4-3 på 777 omtrent som 3-3-3mpå A330? Fløy med Thomas Cook 330 med den configen foran i fjor, og det synes jeg var merkelig trangt. Måtte gå sidelengs i midtgangen.

Henshaw
08-02-2013, 20:12
Aldri reagert på at det er trangt i bredden hos EK/KL i forhold til f.eks QR.

C-klasse
08-02-2013, 20:22
Aldri reagert på at det er trangt i bredden hos EK/KL i forhold til f.eks QR.

Fløy KL777-300ER i fjor vår. 3-4-3. Siste seterad. Synes det av helt greit jeg.

L-1011
09-02-2013, 09:29
NZ, EY och TAM Brazil har också 3+4+3 i economy på Boeing 777-300ER.
Jag har åkt EK 773 i monkey och det var helt okej.
Den här High Density config AC 77W blir iaf väldigt miljövänlig ;)
Har inte både ANA och JAL +500 seats i sina domestic 777-300?

petter380
01-12-2014, 19:20
NZ, EY och TAM Brazil har också 3+4+3 i economy på Boeing 777-300ER.
Jag har åkt EK 773 i monkey och det var helt okej.
Den här High Density config AC 77W blir iaf väldigt miljövänlig ;)
Har inte både ANA och JAL +500 seats i sina domestic 777-300?


Litt sent svar; ja, de har det på sine domestic 777. Skal forøvrig teste C på high-density hos AC LHR-YVR 21. januar. Ganske spent, bare lest og hørt negative ting om flyet. Forstatt fly folk så klart, pga. pris [emoji17]

3cseat
04-12-2014, 18:09
Synes configen på LX i biz fungerer helt fint jeg. Sov godt i alle fall og tilstrekkelig plass når man sitter.