PDA

View Full Version : Business class hos Widerøe

Someone
21-03-2006, 21:11
Skal reise edi-bgo-osl den 5 juni og har i da business billetter (Måtte få brukt noen EB poeng før de gikk ut og var kun business igjen på returen)

Mitt spørsmål er da hva det vil si å fly business med WF? (booking klassen er I) Vil jeg få servering eller ekstra service ombord av noe slag eller er det kun i edinburgh jeg får nyte godt av det siden jeg da kan skjekke inn på business og bruke BMI loungen samt ha med 10 kg ekstra noe som kan komme godt med siden jeg skal over til edi og hente resten av flyttelasset.

Har også Business bgo-osl men de får jeg ikke en dritt igjen for bortsett fra de 10 ekstra kg. jeg skjekker inn i edi, men må tollklarere på bgo

CK
21-03-2006, 21:17
Business Class på WF til/fra UK betyr:
- lounge i EDI (bmi)
- egen innsjekk (bmi)
- seating foran i kabin
- stor matbrikke (husker i farten ikke om det er varmmat)

Til informasjon har faktisk WF fremdeles gratis mat og drikke til ALLE passasjerer på rutene til UK (BGO-ABZ/NCL/EDI + SVG-NCL/ABZ), men de som reiser på Business Class for bedre og mere mat enn da bak forhenget (som WF ikke har ombord). Nok en god grunn til å reise Widerøe!:nor

Someone
21-03-2006, 21:21
Så det er noe ala trf-cph i gamle dager?

Reise "foran" der engang og husker da jeg fikk bedre mat enn de "bak"

Takk for info:up:

Irriterende at dere begynner å fly på edi ETTER at jeg er ferdig! Spesielt siden DUO kun varte i 5 måneder:(

Someone
22-03-2006, 09:25
Forresten, hva av drikke har WF tilgjenglig i trillevogna for Business Class? Når jeg en sjelden gang flyr det skal dette benyttes fullt ut ;)

MD11
22-03-2006, 10:59
Til CK: ingen varm mat ombord i C klasse, men matbrettene er meget delikate og serveres med ferske rundstykker.

Til Someone: Drikketrallen er den samme i C og M klasse. Den inneholder diverse softdrinks, juice, vann, ringnes pils, munkholm, rød-og hvitvin, vodka, whisky, gin, cognac, baileys og drambuie. Så her skulle det være noe for enhver smak:cheers:

LN-KGL
22-03-2006, 12:10
Originally posted by MD11
Til Someone: Drikketrallen er den samme i C og M klasse. Den inneholder diverse softdrinks, juice, vann, ringnes pils, munkholm, rød-og hvitvin, vodka, whisky, gin, cognac, baileys og drambuie. Så her skulle det være noe for enhver smak:cheers:

Og ikke Glayva :wow:

Flyr ikke Widerøe til EDI da?

Og de som ikke vet hva Glayva er, prøv denne linken (http://www.glayva.com/about.asp)

Someone
22-03-2006, 16:24
Originally posted by LN-KGL

Og ikke Glayva :wow:

Flyr ikke Widerøe til EDI da?

Og de som ikke vet hva Glayva er, prøv denne linken (http://www.glayva.com/about.asp)

Pføy...Glayva'en kan du beholde for deg selv:baeh

Smaker en blanding av Whisky og Aquevit.....nei de er single malt som gjelder. Igjen blended som attpåtil er tilsatt krydder!

Jens W
22-03-2006, 18:58
Og når vi er inne på temaet.. Hva er WFs service på intraskand?

Les: må jeg frem med lommeboka for å få meg en kopp kaffe på søndag?

Jack
22-03-2006, 19:07
Og her lærte jeg no nytt…. Trodde c-klasse på WF betydde at man fikk en sjokoladebit mer en de andre…. :smokin :smokin

slowandsilly
22-03-2006, 21:25
Originally posted by CK Business Class på WF til/fra UK betyr: - lounge i EDI (bmi) - egen innsjekk (bmi) - seating foran i kabin - stor matbrikke (husker i farten ikke om det er varmmat) Til informasjon har faktisk WF fremdeles gratis mat og drikke til ALLE passasjerer på rutene til UK (BGO-ABZ/NCL/EDI + SVG-NCL/ABZ), men de som reiser på Business Class for bedre og mere mat enn da bak forhenget (som WF ikke har ombord). Nok en god grunn til å reise Widerøe!:nor

Spør du meg er seating foran i (Q!?)300 ikke akkurat en fordel. Støyen fra proppen er nemlig svært tilstedeværende! I Dashen sitter man best bakerst spør du meg. Men ellers så har WF et greit business konsept. Og økonomimaten er veldig fin å få i disse LCC-tider! BRA WF!

brgds

LN-REF
22-03-2006, 21:57
Du kan no lese litt om min opplevelse med Widerøe på en flight fra kølaholmen i ABZ-BGO-(OSL)-AES (http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=9630) posten.

Forøvrig fløy eg nylig BGO-ABZ i C-klasse i en -300, og tidligere samme opplegg men da i en -400. Forøvrig like glimrende som alltid!

Widerøe er så absolutt meget bra på ruter til fra Norge for tiden!

MD11
22-03-2006, 23:48
Originally posted by Cedlind

Og når vi er inne på temaet.. Hva er WFs service på intraskand?

Les: må jeg frem med lommeboka for å få meg en kopp kaffe på søndag?

Gratis frokost på morgenflighter, gratis kaffe/te resten av dagen! MEN til helgen når WF åpner sin rute TRD-ARN blir det bla champagne og sjokolade:cheers: GRATIS

Jens W
22-03-2006, 23:55
Originally posted by MD11

Gratis frokost på morgenflighter, gratis kaffe/te resten av dagen! MEN til helgen når WF åpner sin rute TRD-ARN blir det bla champagne og sjokolade:cheers: GRATIS

Ojojoj :cheers:

Someone
23-03-2006, 09:16
Ja kombinasjonen av gratis drikke og trøndere blir nok en suksess ;)

CK
23-03-2006, 11:41
DET SPØRS OM VI IKKE MÅ LASTE EKSTRA MED DRIKKE PÅ DET FLYET.....

Desk pilot
23-03-2006, 12:39
Støyen fra proppen er nemlig svært tilstedeværende! I Dashen sitter man best bakerst spør du meg.

Min erfaring er at dette gjelder alle propellfly. Jo lengre bak i kabinen jo bedre.

CK
23-03-2006, 13:19
mener å huske at SAS Commuter hadde EuroClass på F-27'ene bakerst i kabinen