PDA

View Full Version : Alta-Lisboa med SAS og TAP (Gotogate)

Skipskatta
06-02-2013, 16:37
Har noen spørsmål:

Planlegger en tur til Lisboa og har funnet følgende reiserute hos Gotogate:

Tur:
Alta-Oslo (SAS) 11:50-13:50
Oslo-Lisboa (TAP) 15:00-18:10

Retur:
Lisboa-Oslo (TAP) 09:05-14:15
Oslo-Alta (SAS) 19.55-22:35

Får man sendt bagasjen fra Alta og hele veien til Lisboa? (Blir vel nærmest en forutsetning når man ser den korte tiden fra ankomst Oslo til avgang Lisboa?) [Ser nå at TAP er medlem av Star Alliance, så da går det vel greit med gjennomgående bagasje..?]

På returen må man vel hente bagasjen i Oslo og sende den gjennom tollen?

Er en slik billett kjøpt gjennom Gotogate å regne som en gjennomgående billett? Hva skjer hvis f.eks. flyet fra Alta til Oslo er forsinket? Har SAS noe ansvar, eller er det Gotogate man må kontakte?

Til sist: noen som har erfaring med Gotogate?

Discus
06-02-2013, 18:11
Se denne tråden for TAP-bagasje: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=110844

Desk pilot
09-02-2013, 01:10
Vi har reist noen turer TRD-OSL-LIS. Har opplevd litt ulik praksis ved innsjekk.

Det går greit å få sjekket bagasjen helt frem til Lisboa. 1t 10 min på flybytte er kanskje litt knapp tid men jeg har gode erfaringer med arbeidet gjort av stuerne på Gardermoen, de pleier å få med bagasjen. :)

Etter hva jeg forstår er det Menzies som handler TAP på OSL. Som regel, men ikke alltid, klarer SAS å skrive ut boardingkort helt til Lisboa. I slike unntakstilfeller har vi måtte sjekke inn på nytt i avgangshallen på OSL. Dette er ikke noe stort problem, men vær obs på at TAPs innsjekkingsskranke kan være litt bortgjemt.

På returen må du nok ta ut bagasjen i Oslo og ta den gjennom tollen.

Skipskatta
11-02-2013, 11:18
I slike unntakstilfeller har vi måtte sjekke inn på nytt i avgangshallen på OSL. Dette er ikke noe stort problem, men vær obs på at TAPs innsjekkingsskranke kan være litt bortgjemt.

Så man risikerer å måtte gå ut av sikkert område, stille seg i innsjekkingskø, få boardingkort, så gå gjennom sikkerhetskontroll igjen... Og i løpet av en drøy time. Argh..!

TOS_EBG
11-02-2013, 11:34
Så man risikerer å måtte gå ut av sikkert område, stille seg i innsjekkingskø, få boardingkort, så gå gjennom sikkerhetskontroll igjen... Og i løpet av en drøy time. Argh..!

Det går fint å sjekke inn ved gaten, bare vær der når den åpner.

Skipskatta
11-02-2013, 12:29
Det går fint å sjekke inn ved gaten, bare vær der når den åpner.

Leste i den andre tråden at du hadde gjort det, så da stoler jeg på at det er måten å gjøre det på, hvis det ikke lar seg gjøre å skrive ut boardingpass for hele turen allerede i Alta.

Supert!