PDA

View Full Version : KLM: Spørsmål angående Economy Comfort


TRDmiler
01-02-2013, 21:21
Noen KLM connoisseurs her inne? Jeg har et spørsmål angående Economy Comfort.

Jeg har booket en tur med reiserute TRD-AMS-GIG-AMS-TRD. Bookingklasse Y på europeiske strekk og bookingklasse M på interkontinentale strekk.

Etter å ha bestilt reisen var jeg beredt til å legge i noen kroner ekstra for å få litt ekstra benplass ved å sitte i Economy Comfort. Da jeg logget inn på KLM sine sider så jeg til min store forundring at jeg allerede var plassert i Economy Comfort. Sete 11A og 11J i en 777-200. Har dette noe med bookingklassen å gjøre? Kan jeg bli flyttet eller er setet 100% bekreftet?

Jeg er medlem av Petroleum Club, men har forøvrig ingen status i Flying Blue.

- TRDmiler

rkvalvaa
01-02-2013, 21:48
Hei, såvidt jeg kan lese meg til så er M klasse på KLM såkalt "fully flexible economy", som igjen betyr gratis plassering i Economy Comfort :-)

Om klassen: http://www.klm.com/travel/gb_en/plan_and_book/ticket_information/ticket_conditions/index.htm

Om Economy Comfort: https://www.klm.com/travel/no_no/prepare_for_travel/on_board/Your_seat_on_board/economy_comfort_terms_conditions.htm

TRDmiler
01-02-2013, 21:58
Det stemmer at det er en fullt fleksibel economy-billett.

Jeg var virkelig ikke klar over at den ga automatisk seating i Economy Comfort!

Tusen takk for svar.

CaptainMorgan
01-02-2013, 23:41
God tur, Economy Comfort på KLM er verd "penga" ;)

Bergern
02-02-2013, 00:06
Har kun erfaring fra eco og bizz med KLM på IC, men har en booking på Economy Comfort i april. Flott med en tilbakemelding om opplevelsen.
Fløy med AF på Premium Voyegeur til Singapore for et år siden,og det var definitivt verdt mellomlegget.

TRDmiler
02-02-2013, 12:50
God tur, Economy Comfort på KLM er verd "penga" ;)

Ja, det koster ikke så mye å oppgradere til Economy Comfort. En fullt fleksibel økonomi-billett slik som den jeg reiser på derimot .. Hadde ikke betalt slike summer for å sitte i økonomi hvis dette var en fritidsreise, for å si det sånn!

Har kun erfaring fra eco og bizz med KLM på IC, men har en booking på Economy Comfort i april. Flott med en tilbakemelding om opplevelsen.
Fløy med AF på Premium Voyegeur til Singapore for et år siden,og det var definitivt verdt mellomlegget.

Det er kanskje på tide at jeg bidrar med en rapport her på dette forumet. Skal se hva jeg får til!

Hvor mye betalte du for Premium Voyageur hos AF? Jeg mistenker at AF sitt produkt er vesentlig bedre enn Economy Comfort hos KLM.. Economy Comfort koker ned til 35" pitch i stedet for 31", og litt bedre recline. Sete / service er forøvrig lik vanlig economy. Likevel, når man har lange bein slik som meg så utgjør 4" en enorm forskjell..

Fnate
02-02-2013, 13:20
Hvor mye betalte du for Premium Voyageur hos AF? Jeg mistenker at AF sitt produkt er vesentlig bedre enn Economy Comfort hos KLM.. Economy Comfort koker ned til 35" pitch i stedet for 31", og litt bedre recline. Sete / service er forøvrig lik vanlig economy. Likevel, når man har lange bein slik som meg så utgjør 4" en enorm forskjell..

Isåfall er Premium Voyageur hos AF betydelig bedre. Setene der er business class light. De føles som biz bortsett fra at de ikke legger seg så langt ned og er bittelitt kleine å sove i.

Epilef
02-02-2013, 15:31
noen som vet om deg går ann å kjøpe seg opp på Premium Voyageur når man har Voyageur billett hos AF

akkurat som man gjør med Eco til Eco comfort på KLM ?

GinTonic
02-02-2013, 15:41
Flott med en tilbakemelding om opplevelsen.
Fløy med AF på Premium Voyegeur til Singapore for et år siden,og det var definitivt verdt mellomlegget.
Isåfall er Premium Voyageur hos AF betydelig bedre. Setene der er business class light. De føles som biz bortsett fra at de ikke legger seg så langt ned og er bittelitt kleine å sove i.
Economy Comfort og Premium Voyager er to vidt forskjelling ting. PV er en egen serviceklasse, EC er vanlig economy bare med litt bedre pitch og recline. Service, type sete og alt annet er likt economy. Men dette gjenspeiles jo også i mellomlegget. Er noe lignende som det UA tilbyr. Uansett, mest valuta for penga får du på 744 hvor EC har en egen liten kabin til venstre for galley.

GinTonic
02-02-2013, 16:04
noen som vet om deg går ann å kjøpe seg opp på Premium Voyageur når man har Voyageur billett hos AF

akkurat som man gjør med Eco til Eco comfort på KLM ?
Ja og nei. Economy Comfort er ikke en egen klasse, men en tilleggstjeneste som er gratis for FB platinum og full flex billetter, rabattert for gull/sølv.
Men du kan alltids prøve lykken og oppgradere for poeng eller cash ved innsjekk (Kan fort koste litt...).

Bergern
03-02-2013, 03:37
Hvor mye betalte du for Premium Voyageur hos AF? Jeg mistenker at AF sitt produkt er vesentlig bedre enn Economy Comfort hos KLM.. Economy Comfort koker ned til 35" pitch i stedet for 31", og litt bedre recline. Sete / service er forøvrig lik vanlig economy. Likevel, når man har lange bein slik som meg så utgjør 4" en enorm forskjell..

Brukte bonuspoeng på den reisen. 50k (50%promotion) + noe i overkant av 3000 i tax etc.. Var veldig godt fornøyd.
KLM EC er tydeligvis et helt annet produkt. Betalte 350 NOK for å sitte der i april som kommer. Koster vel det dobbelte for dem uten status hos FB.

SpaceNeedle
04-02-2013, 05:39
Fløy EC med KLM på strekningene AMS - SFO - AMS i fjor sommer sammen med samboeren min. Betalte da ca. 2300,- for hver strekning i tillegg til billig økonomi billett.
Syns absolutt det var verdt pengene. Setene i seg selv er ikke noe annerledes enn i økonomi, men ekstra benplass og roligere kabin pga avdelingen (747) gjorde susen for min del.