Log in

View Full Version : FRA-BKK med A380 i F

janarne101
27-01-2013, 15:27
Jeg var heldig og fikk booket en DM tur med TG A380, avreise 7. januar.

Skriver ingen full trip report, da det ligger flust av dem her på forumet.

Fikk et blikk av kjempefuglen ved landing i FRA.

Tyve minutter før avgang ble F pax hentet i Senator loungen som var like ved gaten, A47, hvis jeg husker rett.

Ble et bilde av maskinen før boarding.

Finnes et sofahjørne i gangen ved trappa til første etasje.

Jeg hadde fått plass 1K. Det hender jo at det blir tatt noen bilder ut av vinduet.

Det ble et vanlig TG F måltid. Greit nok, selv om det ligger noe tilbake for LH og LX, som jeg har vært med noen ganger før døra ble stengt for US brukere.

Har ingen bilder av menyen, da andekjøttet ble forhåndsbestilt her: http://www.thaiairways.com/AWR_PREM/MealRequestInformation.jsp

Toalettet er jo også romslig, med en toseter sofa til å slappe av?? Greit å slippe å rygge inn.

Jeg klarte ikke å sove ordentlig på ryggen når jeg fikk lagt setet flatt. Hadde en kul på setet i korsryggen, så løsningen ble å sove på siden. Mulig jeg hadde fått pumpet opp en korsryggstøtte. Slumret jo inn allikevel, etter inntak av Dumpa og XO.

Til frokost bestilte jeg cold cuts med kokt egg. Det gikk ikke så greit. De prøvde to ganger, men egget ble bare veldig bløtt, så jeg fikk en omelett i reserve. Var uansett ikke så sulten etter å ha inntatt en stor middag.

Ble hentet av golfbil i BKK som vanlig. Og takk for det, da vi la til gate lengst mulig unna F loungen, 900 meter vekk.

A380 var behagelig. Støysvak i forhold til andre maskiner.

LN-AØR
05-02-2013, 00:19
Takk for en kort og informativ rapport. Så ut som en behagelig tur!

janarne101
07-02-2013, 23:20
Bare hyggelig!

Turen var fin. Så jeg får håpe at DM muligheten varer lenge. Tvi, tvi!