View Full Version : Air Baltic - kansellerer de retur?
Whoop_whoop
26-01-2013, 10:47
Kansellerer Air Baltic returreisen om man ikke benytter utreise?
Twin Otter
26-01-2013, 11:18
Ja..........
Whoop_whoop
26-01-2013, 11:44
Helt sikker?
Snakket med en kunderepresentant og hun sa at de ikke gjorde det, men pga en del språklige utfordringer fra den andre delen av telefonrøret, er jeg ikke overbevist om at hun skjønte helt hva jeg mente
Twin Otter
26-01-2013, 11:49
Jeg skal ikke være 100 % sikker. Men jeg mener å ha hørt at det er standard prosedyre i bransjen....
Jeg skal ikke være 100 % sikker. Men jeg mener å ha hørt at det er standard prosedyre i bransjen....
Det kommer helt an på selskapet og billettypen. Punkt-til-punkt selskaper kansellerer i utgangspunktet ikke, og SAS kansellerer heller ikke billettyper som ikke spesifikt er priset som tur/retur (type IC-billetter). På norsk innenriks har jeg ofte droppet utreisen og benyttet returen, men sjekk alltid med selskapet på forhånd.
Få ting skriftlig.
Men det er forskjell på nettverksselskap som rabatterer t/r-billetter sterkt ifht. enveis og LCC (samt SAS) som selger enveisbilletter i alle prisklasser (dvs. t/r = 2 enveisbilletter i samme PNR). Tror det har vært diskutert tidligere at verken SAS eller FR kansellerer returen ved no-show på utreise.