View Full Version : Sete plutselig blokkert...flyttet til et annet.
Heisann!
Har en DM tur i februar, hvor en av reisefølget plutselig har fått et annet sete på OSL-FRA enn det jeg valgte ved bestilling. Flyttet fra 1A til 1F. Ingen katastrofe på en så kort flight, men jeg var nysgjerring på hvorfor dette skjedde, så jeg ringte SAS for å høre. Hun jeg snakket med kunne se at 1A og 1C var blitt blokkert, men ante ikke hvorfor.
Som sagt så betyr det ikke så mye akkurat her, men hva er egentlig vitsen med å la meg velge 1A, for så og blokkere det senere? Er det noe VIP greier?
MVH
Tommy
Skjedde noe lignende med meg en gang på OSL-LYR, valgte 1F på OLCI og oppdaget senere på dagen at jeg hadde blitt flyttet og 1F tatt. Det viste seg å være en eks-justisminister som hadde knabbet plassen min....
hanswest
25-01-2013, 09:16
Kanskje kommer Kongen?
Bruker ett av landets største reisebyrå i min jobb. De lar oss ikke velge rad 1-3 som fastvalg og fraråder oss å velge de lang tid i forveien.
Lot meg fortelle at barn som reiser alene, mennesker i rullestol ++ vil bli plassert på en av de fremste radene. (Og sikkert VIP)
Leste en undersøkelse at 4A er det mest brukte setet i Norge. Det kan jo ha en sammenheng.
Opplevde det samme på KRS-OSL, jeg ble flyttet til fordel for en av våre stortingsrepresentanter. Han kom fra riktig parti, så da var det greit for meg ;)
Setevalg er ikke garantert med mindre etternavnet ditt er Rex.
Det stemmer at man ikke er garantert noe sete. Det kan også være at en seterad blokkeres i forbindelse med syke passasjerer (eller crew) eller deportering av mennesker som er utvist fra landet. De får gjerne et par seterader for seg selv, dog gjerne langt bak i flyet.
I går ble rad 1-4 blokkert på SK221 pga hensyn til vekt og balanse. Oppdaget, ved ankomst OSL, at jeg var blitt tildelt 20A ved innsjekk på MCO (hadde reservert 04A under bestilling) - fikk "kranglet" meg til 11F hos servicesenteret på OSL. Under ombordstigning spurte jeg om 04A var ledig, men gate agent sa at de første radene var blokkert. Vel ombord ser jeg at setene var tatt av noen andre som da tydeligvis hadde fått tildelt sete på de nevnte radene. Ikke helt fullt der foran, men lenger bak var det helt stappet.
Ikke ledig hattehyllerom til min lille kabinkoffert, så jeg endte med både koffert og ryggsekk på fanget på 11F. Godt det bare var en flytid på 35 min.