Log in

View Full Version : Hvor lenge holder SK reservasjon av beløp på kort?

blazius
24-01-2013, 11:09
Har bestilt flybilletter for rundt 80k hos SAS. Kortet mitt har kredittgrense på 95k, så det skulle i utgangspunktet ikke være noe problem. Men det ser ut til at det nå ligger inne både en reservasjon og belastning på beløpet, slik at kortet nå er makset ut (og vel så det) slik at kortet nå avvises når jeg prøver å gjøre flere belastninger.

Hvor lang tid tar det før SAS slipper reservasjonene? Har vært i kontakt med kortutsteder, de sier at det kan gå alt fra 1 til 14 dager.

Islending
24-01-2013, 11:17
For en måneds tid siden, prøvde jeg å bestille en billett hos SAS. Siden kræsjet. Penger ble trukket (reservert) fra kredittkortet, men ingen billett ble utstedt. Tok over én uke før pengene "kom tilbake" igjen.

blazius
24-01-2013, 11:28
Snakket nå med SK chat. Fikk beskjed om å ta kontakt om beløpet fremdeles er reservert etter 3 virkedager.

blazius
28-01-2013, 11:33
Tok kontakt igjen på fredag 25., chattet med en heller uvitende SAS-medarbeider som trengte en del opplysninger, herunder navn på kortutsteder. Vedkommende insisterte på at dette måtte være en bank. Min påstand om at kortet ikke var utstedt via en bank ble avfeid. (Kortet var et Coop Mastercard utstedt av Entercard.)

Men men, i dag tidlig var reservasjonen slettet. Om det var fordi den gikk ut på dato (5 1/2 døgn) eller fordi den ble fjernet manuelt vet jeg ikke.

LN-MOW
28-01-2013, 11:59
Selvfølgelig er det utstedt av bank ....

Our history is both long and short. EnterCard was originally founded in Trondheim in 1999, as Sparebank 1 kredittkort AS. In 2003 Swedbank bought the company, and together with Barclays Bank in 2005 founded a joint venture with the aim of becoming the leading credit card business in the Nordic market. Part of Swedbank’s Swedish card business was moved over to the new company, which kept the original name, EnterCard. That is the short version.

blazius
28-01-2013, 12:02
Selvfølgelig er det utstedt av bank ....

Så hvilken bank mener du jeg burde ha oppgitt? Vedkommende sa at haun trengte navnet på en bank slettingen kunne sendes til, "EnterCard" var ikke bra nok...