View Full Version : Lufthansa-tilbud - hovedtråd (2013)
SeatBelt
23-01-2013, 11:27
Har ikke vært så flink med disse tilbudstrådene på en stund, tenkte å "ta opp tråden" med denne.
Prisene over Atlanteren har endret seg litt, og det er langt mellom de virkelige kuppene. LH har imidlertid en del interessant, og prisene ligger på rundt 3600 og oppover i denne kampanjen.
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?l=en&specialid=5318&nodeid=1911179&no-mobile-redirect=Y&WT.mc_id=NO_Nlemail
Det interessante er kombinasjonen av flyselskap og ruter som tilbys. Kampanjen likner en de hadde like før jul, der jeg selv fikk bestilt en tur til New York gjennom Lufthansa, men fikk fly United direkte tur/retur OSL-EWR. Jeg ser at man kan få til det samme nå - også til den laveste prisen på 3600.
For 3800 kan man fly Swiss og Edelweiss via Zürich ut og United direkte inn.
Ellers inngår også "de vanlige" routingene via DUS og FRA, men til en høyere pris.
SeatBelt
23-01-2013, 11:30
Ser også at det er mulig med United direkte ut, og Lufthansa med A346 til MUC og hjem med SK. Det er jo en fin kombinasjon, selv om det er digg å fly direkte hjem. Men rent poengmessig (og flymessig) er det jo en god løsning. Pris 3750.
Hvordan i all verden får man tak i de laveste prisene som LH annonserer...? Ser etter en kort Europa-tur fra BGO, og de reklamerer med mange destinasjoner for 1100-1600 kr, men finner aldri de prisene igjen når jeg søker på konkrete datoer. De laveste jeg finner er stort sett minst 4-500 kr dyrere, og ofte rundt dobbel pris.
SeatBelt
12-02-2013, 10:52
Hvordan i all verden får man tak i de laveste prisene som LH annonserer...? Ser etter en kort Europa-tur fra BGO, og de reklamerer med mange destinasjoner for 1100-1600 kr, men finner aldri de prisene igjen når jeg søker på konkrete datoer. De laveste jeg finner er stort sett minst 4-500 kr dyrere, og ofte rundt dobbel pris.
Vet ikke om du har søkt ut fra denne:
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?l=en&specialid=4753&nodeid=1904834
Her har du kun mulighet til å søke innenfor kampanjens tidsperiode. Ser at tilgjengeligheten er så där, men det varierer litt. Fant Bologna til 1500 fra BGO, og det er billig - men det var jo selvsagt midt i uken.
Ja, er der jeg søker, men det er kun midt i uken at jeg finner noe i nærheten av tilbudsprisene. Jobber turnus, så har litt fleksibilitet, f.eks lørdag-mandag/tirsdag i stedet for fredag-søndag e.l. - men på tross av det finner jeg ingenting som passer. Kjipt.
Chriscross
12-02-2013, 12:00
Er vel bare 140 seter pr dag fra Bgo nå, så tilgangen på gode priser er håpløs sammenlignet med Oslo.
Islending
13-02-2013, 12:01
First class valantines day "salg"...
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?l=en&specialid=4844&nodeid=1910546&no-mobile-redirect=Y&WT.mc_id=NO_Nlemail
New York fra 35.555,-
Sao Paulo / Rio 64.995,-
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?l=en&specialid=4844&nodeid=1910546&no-mobile-redirect=Y&WT.mc_id=NO_Nlemail
New York fra 35.555,-
Sao Paulo / Rio 64.995,-
Løp og kjøp!
Bizflyer
13-02-2013, 12:59
Vornesitzen.de reklamerer også med disse billettene ut fra Tyskland.
Ser at HKG går for kr 49 995,- fra Norge, 5655 euro fra Tyskland (ca 42 000) Noe dyrt med 6000 kr i tilslutting fra Norge?
Forøvrig kan man fly F med EK til HKG fra Tyskland 2006 euro billigere.........
New York fra 35.555,-
Sao Paulo / Rio 64.995,-
Og man kan velge å fly med LX den ene eller begge veier. Men det er ca 22 000 dyrere fra BGO og SVG til NYC. Ikke at jeg kunne ha forsvart en slik tur uansett, men det er nok et eksempel på at de annonserer mer enn de har hold for.
Starter man reisen i LHR kan man komme unna med 22-23 000 NOK :)
Starter man reisen i LHR kan man komme unna med 22-23 000 NOK :)
Det var jo mye mer spiselig. Kommer det noensinne tilbud (fra LH eller andre) som er lavere enn dette for første klasse?
Spør vel på feil forum - men er jeg fullstendig gal (og miljøskadd av Flyprat?) som har veldig lyst til, og faktisk vurderer en MR til 22 000 kr for...
- *G
- LH F + LX F (evt kun LH til IAD, med 747-8i)
- FRA FCT
- et bøttelass av miles
- en fantastisk opplevelse, og et par dager i NYC eller BOS (ser ikke ut som prisene på £2500 går andre steder?)
....? :colgate:
Absolutt ikke.. Kjør på :)
BTW, hvor finner man disse tilbudene på 22000,- ?!?
Her er det bare å handle. Absolutt en meget god pris!
Det var jo mye mer spiselig. Kommer det noensinne tilbud (fra LH eller andre) som er lavere enn dette for første klasse?
Spør vel på feil forum - men er jeg fullstendig gal (og miljøskadd av Flyprat?) som har veldig lyst til, og faktisk vurderer en MR til 22 000 kr for...
- *G
- FRA FCT
- et bøttelass av miles
- en fantastisk opplevelse, og et par dager i NYC eller BOS (ser ikke ut som prisene på £2500 går andre steder?)
....? :colgate: Go for it! Skulle gjerne slengt meg på, men studentlommeboken says no :(
Må man bestille via vornesitzen.de for å få disse prisene? Er de isåfall seriøse og OK å benytte seg av? Finner man sidene deres på engelsk noe sted eller er det skoletysken som må hentes frem?
Chriscross
14-02-2013, 13:32
[QUOTE=Peppep;824422]Det var jo mye mer spiselig. Kommer det noensinne tilbud (fra LH eller andre) som er lavere enn dette for første klasse?
- *G
- FRA FCT
- et bøttelass av miles
....? :colgate:[/QUOTE
Kjør på, og jeg lover å bære bagen din dersom du sender meg reiseruten din og lar meg være med som gjest i Lounger når jeg selv flyr Y.;)
Hehe, liker støtten! Forsøker å overbevise lommeboken om at det er fornuftig å legge til enda en tur i et allerede ganske fullbooket halvår, får se hva jeg ender opp med.
Absolutt ikke.. Kjør på :)
BTW, hvor finner man disse tilbudene på 22000,- ?!?
Prøver meg frem på lufthansa.co.uk. Har funnet til NYC og BOS til ca 22000, og og IAD til ca 25000, men det er ganske få datoer med disse prisene. IAD utgår nok fordi LX ikke flyr dit. Kan visst ikke få i pose og sekk (dvs LH 748 eller 388 bort og LX tilbake).
Salg i C til USA fra kr 14 575.
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?l=en&specialid=5949&nodeid=1950780
Conditions for this offer
Purchase by: 08.03.2013
Departure period: 23.03.2013-31.08.2013
Return period: 24.03.2013-30.11.2013
Not valid: 06.04.2013-20.06.2013
Advance Purchase Period: 7 days
Minimum stay: the night from Saturday to Sunday
Maximum stay: 3 Month
Not refundable
Rebookable against a fee of 240 EUR.
Ny C på LH410 fra MUC til JFK kan anbefales på det sterkeste!
S. Holberg
28-02-2013, 10:30
Litt lite utvalg på destinasjoner der synes jeg; selv tilbudet er godt. Sjekket for fun Trondheim-Seattle; som kom opp på knappe 20k.
Swiss har lavere priser i sin pågående kampanje (til F. eks. New York), et bedre produkt, bedre flyplass og flere EuroBonus-poeng.
Swiss har lavere priser i sin pågående kampanje (til F. eks. New York), et bedre produkt, bedre flyplass og flere EuroBonus-poeng.
Jeg vil ikke si at LX sitt C produkt er nevneverdig bedre enn LH sitt nye C produkt.
Nytt tilbud fra LH i dag. 48-timers salg.
Dream it. Book it. Live it.
Bla. New York for kr 3 695.
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?nodeid=1888572&l=en&cid=1000328&specialid=7355
Purchase by: 07.03.2013
Departure period: 01.04.2013-15.06.2013
Return period: 07.04.2013-15.09.2013
Minimum stay: North America and Middle East: the night from Saturday to Sunday
Minimum stay Asia, Africa, Middle East and South America: 6 days
Maximum stay: 3 months
Nonrefundable, no changes allowed
Edit: Ser også at prisene til NYC fungerer på UA sin direkteflight fra OSL.
Og et biz tilbud som kanskje er litt småkjipt
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?l=en&specialid=4844&nodeid=1910546
Purchase by: 12.03.2013
Departure period: 01.07.2013-31.08.2013
Return period: 07.07.2013-30.11.2013
Advance Purchase Period: 14 days
Minimum stay: 10 days (Middle East 6 days)
Refundable against a fee of 240 EUR.
Non-rebookable.
Bookes vel inn i P som kun gir 100% med EB.
AirbusTrond
06-03-2013, 10:32
Beirut til 2.000 må da være bra. Hadde tilbudet vart i to uker lenger, så hadde jeg rett og slett bare bestilt. :spin
Bizflyer
06-03-2013, 15:38
Og et biz tilbud som kanskje er litt småkjipt
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?l=en&specialid=4844&nodeid=1910546
Purchase by: 12.03.2013
Departure period: 01.07.2013-31.08.2013
Return period: 07.07.2013-30.11.2013
Advance Purchase Period: 14 days
Minimum stay: 10 days (Middle East 6 days)
Refundable against a fee of 240 EUR.
Non-rebookable.
Bookes vel inn i P som kun gir 100% med EB.
Ser at Hong Kong ikke er med i tilbudet i år. Kanskje det ble for populært i fjor?? :p
jameson82
06-03-2013, 18:05
Hva skjedde i fjor?
good times :D
Ikke veldig gode priser mot hva jeg fikk ut av en Z-fare til SEA i mars 2012 som da gav 200% EB-poeng. Økonomiprisene var greie nok, men så lenge det er K-klasse og operert av LH blir det litt håpløst med tanke på EB-poeng. UA-opererte flighter er jo noe annet, selvfølgelig. UA matcher kanskje prisene på sine egne sider og det er jo mye mer interessant, poengmessig.
good times :D
Haha, informativt. :p Feilprising?
Ser for øvrig at tilbudsprisene også er mulig å finne fra Bergen, for en gangs skyld til og med på helgeturer. Pluss i boken til LH.
Ikke feilprising akkurat, men tilbudsprisene var betraktelig billigere. Stod mellom SEA og ICN for min del. Begge kostet 9900,- (ca) - nå ser jeg ICN for det dobbelte.
jameson82
06-03-2013, 18:52
Haha, informativt. :p Feilprising?
Ser for øvrig at tilbudsprisene også er mulig å finne fra Bergen, for en gangs skyld til og med på helgeturer. Pluss i boken til LH.
noen hadde glemt en 0 på prisen
Bizflyer
07-03-2013, 00:23
noen hadde glemt en 0 på prisen
Nei, 1 tallet foran beløpet!!:colgate:
Ja, det hadde vært noe... *dagdrømmer* Hvorfor oppdaget jeg dette forumet et par år for sent? USDM snart borte, billig LH F borte, BMI borte, RGN-feilprisingene borte m.m. :headbang
;)
Hvorfor oppdaget jeg dette forumet et par år for sent? USDM snart borte, billig LH F borte, BMI borte, RGN-feilprisingene borte m.m. :headbang
+1
Fyllepåmedtekst..
Ja, det hadde vært noe... *dagdrømmer* Hvorfor oppdaget jeg dette forumet et par år for sent? USDM snart borte, billig LH F borte, BMI borte, RGN-feilprisingene borte m.m. :headbang
;)
Slapp av - det kommer flere gode deals og feilprisinger skjer fortsatt fra tid til annen.
Good times
Denne gikk meg hus forbi. Hva var prisen i C klasse til HKG? Fikk samtlige reise?
Denne gikk meg hus forbi. Hva var prisen i C klasse til HKG? Fikk samtlige reise?
Var vel under 5000 NOK tur/retur, mener jeg?
Det finnes opptill flere tripreports som tilsier at LH lot folk reise.
Var vel under 5000 NOK tur/retur, mener jeg?
Det finnes opptill flere tripreports som tilsier at LH lot folk reise.
Når var dette?
Trodde jeg allerede brukte altfor mye tid på å følge med i timen, men hvis en slik pris har falt gjennom nettet mitt, må jeg nedprioritere familielivet ytterligere.
Bizflyer
07-03-2013, 12:32
Når var dette?
Trodde jeg allerede brukte altfor mye tid på å følge med i timen, men hvis en slik pris har falt gjennom nettet mitt, må jeg nedprioritere familielivet ytterligere.
Nokså nøyaktig 4995 (istedet for 14995). Ble lagt ut og varte i knappe 2 timer en formiddag i mars i fjor før det ble oppdaget. reise i juli og august.
Nokså nøyaktig 4995 (istedet for 14995). Ble lagt ut og varte i knappe 2 timer en formiddag i mars i fjor før det ble oppdaget. reise i juli og august.
Neida, det varte lenger enn to timer, men det tok ca. to timer fra ulvene her fikk beskjed om muligheten til det ble tett ;) Ble booket i Z-klasse og ga nok Aegean-poeng til Star Gold :colgate:
Chriscross
07-03-2013, 19:01
Neida, det varte lenger enn to timer, men det tok ca. to timer fra ulvene her fikk beskjed om muligheten til det ble tett ;) Ble booket i Z-klasse og ga nok Aegean-poeng til Star Gold :colgate:
Og dette har jeg ikke en gang hørt om før nå?:headbang:headbang:headbang
Jeg veit, livet er for jævlig. :p
robertaas
08-03-2013, 11:36
Fikk høre om det i tide, men hadde allerede vært i Hong Kong og jeg var vel også fullbooket i hele perioden tilbudet var tilgjengelig. Det er en utfordring å ha slotter stående åpne det neste halvåret i tilfelle noe slikt skulle dukke opp.
Bizflyer
08-03-2013, 11:52
Bare vent!
Det er nok ikke siste gang slike naise priser dukker opp!! ;)
Bare vent!
Det er nok ikke siste gang slike naise priser dukker opp!! ;)
Hvor postes slike "tilbud? Testforum?
Hvor postes slike "tilbud? Testforum?
Jepp.
(Denne setningen bidrar til å gjøre innlegget kvalitativt bedre, ettersom det blir mer enn 10 tegn.)
Jeg ser på OSL-STR, går via FRA
Ene veien er ruten(LH3637) satt opp med tog fra STR til FRA, ICE Express. No prob det; da får man billett til toget ved bestillingen via LH sin nettside? Noen opplevd en slik rute med tog inkludert?
Jeg ser på OSL-STR, går via FRA
Ene veien er ruten(LH3637) satt opp med tog fra STR til FRA, ICE Express. No prob det; da får man billett til toget ved bestillingen via LH sin nettside? Noen opplevd en slik rute med tog inkludert?
I slike tilfeller kan det også være greit å sjekke prisen uten togforbindelse. Billige togbilletter til hvorsomhelst i Tyskland når man kjøper på lufthansa.no
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91387
Fly med oss
20-03-2013, 15:39
Nytt tilbud fra LH. Jeg irriterer meg grønn over at tilbudene med LH til Asia nå krever at man er borte i minst seks dager. Før kunne man være borte en langhelg med disse tilbudene. Noen som vet hvorfor? :baeh
Busan from 4 495 kr.
Osaka from 5 995 kr.
Seoulfrom 4 495 kr.
Singapore from 4 295 kr.
Tokyo from 5 595 kr.
Purchase by: 26.03.2013
Departure period: 08.04.2013-15.06.2013
Return period: 08.04.2013-15.09.2013
Minimum stay: 6 days
Jeg har ikke testet med dette tilbudet, men tidligere har jeg funnet tilbudspriser med kortere opphold enn det som blir oppgitt. Så det kan være verdt et forsøk.
Påsketilbud:
Atlanta from3 795 kr
Chicago from3 995 kr
Las Vegas from4 595 kr
Mexico City from5 095 kr
Montreal from4 395 kr
New York from3 595 kr
Toronto from4 395 kr
Washington from4 295 kr
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/specials/booking?l=en&specialid=5021&nodeid=1910938&no-mobile-redirect=Y&WT.mc_id=NO_NLemail_CW13
Betingelser:
Book now to be sure of the best seats and travel between 01 October and 13 December 2013.
Act quickly and book great flights at the best price for you only until Tuesday, 02.04.2013.
Fikk mail fra Lufthansa med nye sommertilbud i business.
Noen eksempler:
New York fra 12995,- (Også tilgjengelig direkte med UA)
Hong Kong 14995,-
Chicago 14495,-
Bangkok 15995,-
Los Angeles 16595,-
Return fare in Business Class incl. all fees, baggage, food & beverages and miles. Fares are subject to availability, changes depending on currency rates and routings.
Travel time
Purchase by: 07.05.2013
Departure period: 01.07.2013 - 31.08.2013
Return period: 07.07.2013 - 30.11.2013
Advance Purchase Period: 60 days
Fare conditions
Minimum stay: North America: 6 days or the night between Saturday and Sunday. Rest: 6 days
North America: Non-refundable, rebookable against a fee of 240 EUR.
Rest: Rebookable against a fee of 240 EUR. Non-refundable.
Fare examples from Oslo.
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/topoffers/application?l=en&specialid=4844&nodeid=1913531450&no-mobile-redirect=Y&WT.mc_id=NO_NLemail_CW18
Vegasbaby
30-04-2013, 12:12
Edit: Kimmam kom meg i forkjøpet!
Husk at disse tilbudene bookes i P-klasse, noe som kun gir samme opptjening som Economy (100%). Til/fra USA lønner det seg derfor å fly med United eller Swiss, dersom bonusopptjening er viktigst. Du får samme pris som Lufthansa p.g.a. Atlantic Joint Venture. Til/fra Asia er det mulig at Swiss også tilbyr samme pris som Lufthansa, men det har jeg ikke sjekket ut.
Prisene med United er også lavere enn hva som er vist her. Kamerat booket til 12288
SudCaravelle
30-04-2013, 12:26
Dubai til 12.995,- er jo en hyggelig pris ogsaa...
LH ute med UA tilbud, NYC f.eks 3,795 i høst. I dag tidlig lå UA på sine vanlig priser på vel kr. 5.000. Men nå matcher de.
Problemet med LH er at tilbudene er i K, som gir elendig uttellling i flere Star program , 0 hos MP. Mens UA gir aldri under 100% i MP, og EB ( ? )
Intet annet enn et uheldig tilbud / annonse-tabbe fra LH i dag, samme dag som Egypt står på randen av militærkupp og 23 mennesker ble drept i voldsomme kamper:
Cairo - "Enjoy the wild side of life" for kr 2 995.
LH har forøvrig beklaget det hele.
Var noe upassende tekst der ja...
---> http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=118864
Lufthansa tilbyr nå limousinetransport fra Oslo til/fra OSL ifm. First Class-reiser. Dette er inkludert i billettprisen.
Kan ikke se at det står noe konkret om dette også gjelder bonusreiser, men ettersom oppgraderte billetter ikke gir limousine, antar jeg at de samme reglene gjelder for bonusreiser.
http://www.lufthansa.com/no/en/limoservice-oslo
Kan ikke se at det står noe konkret om dette også gjelder bonusreiser, men ettersom oppgraderte billetter ikke gir limousine, antar jeg at de samme reglene gjelder for bonusreiser.
Det står også:
This offer is exclusively for travellers purchasing their tickets* in Norway on or after 1 April 2013.
Noe som uansett ekskluderer US-billettene for de har point of sales i USA. Skulle ikke forundre meg om det også kun gjelder billetter på LH-dokumenter.
Det står også:
Noe som uansett ekskluderer US-billettene for de har point of sales i USA. Skulle ikke forundre meg om det også kun gjelder billetter på LH-dokumenter.
Også er det jo en gang sånn at LH F er totalblokkert for US Airways. Noen som har en awardbooking med Lufthansa F burde jo prøve for å se om det var mulig.
Nord-Amerika økonomi tilbud:
http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/no/topoffers/application?l=en&specialid=13716&nodeid=230381921
for eks: New York til 4295 kr synes ikke det var så billig..
United kjører samme prisene
Ville dere flydd med Lufthansa eller United? Hvordan er servicen/det inkluderte i economy (og hvordan er det med Eurobonus-opptjening)?
Ville dere flydd med Lufthansa eller United? Hvordan er servicen/det inkluderte i economy (og hvordan er det med Eurobonus-opptjening)?
Har ikke flydd longhaul med noen av dem, så kan ikke si så mye om den delen - men har inntrykk av at begge er midt på treet i økonomi. Tror at LH har litt mer alkohol inkludert. LH gir 25% opptjening, UA gir 100%. UA er i tillegg direkte hvis det er OSL-NYC du er på utkikk etter.
Vent, lavere senere, alt for dyrt , de bare prøver seg. :D
NYC under 4.000 kommer. Og i august kommer nok SFO også, som UA vil gå under.... Legg merke til at OS også i dag tilbyr NYC for 4.639...
I fjor var tilbudet i august inkl mai i år.. Sitter selv på gjerdet... Hadde SFO/LAS sist mai for 4.400 med UA, bestilt aug 2012.
UA vil liggë under, men gi 100% bonusopptjening som ikke LH gir.... Kommer sikkert til å gjenta høsten igjennom.
Ok, da venter jeg litt. Har 1 uke ferie igjen å ta ut i år og alternativet er jo å få besøkt noen fine steder i Europa også, men USA vil jeg alltid tilbake til. 3 uker tidlig i sommer var ikke nok. :P
Usikker på destinasjon. Føler jeg har vært litt overalt nå, men hvis det blir en tur alene så kunne jeg tenke meg området Boston, New York/New Jersey, Washington DC muligens.
Kjapt spm, når er prisene billigst til NYC i juni?
Akkurat nå tar UA ca 5.000 i juni.. Egentlig en bra pris den årstiden..
sirpjalle
06-08-2013, 21:15
Vet ikke om jeg burde lage en egen tråd på dette. Men LH begynner å limousine service til og fra OSL når du flyr F.
Passengers travelling in First Class on Lufthansa flights can now enjoy getting to and from Oslo Airport in a chauffeur driven limousine, with our compliments. This offer is exclusively for travellers purchasing their tickets* in Norway on or after 1 April 2013.
jameson82
06-08-2013, 21:16
Vet ikke om jeg burde lage en egen tråd på dette. Men LH begynner å limousine service til og fra OSL når du flyr F.
Bla en side tilbake
Antar det kun er for billetter kjøpt "i" Norge og dermed F-Awards hos US ikke er inkludert?
Lufthansa matcher selvfølgelig tilbud i First.....nå er jo sjansen for limo-service tilstede. Må bare hoste opp 23-29K først :p ;)
Lufthansa matcher selvfølgelig tilbud i First.....nå er jo sjansen for limo-service tilstede. Må bare hoste opp 23-29K først :p ;)
Og dermed kan man velge LH den ene veien, og LX den andre, som gjør det enda mer attraktivt. Bare synd at det fortsatt er alt for dyrt (for meg) når det er på tilbud. :p Får nok en gang vente på denne lottogevinsten.
Glean EBG
08-08-2013, 14:28
Og dermed kan man velge LH den ene veien, og LX den andre, som gjør det enda mer attraktivt. Bare synd at det fortsatt er alt for dyrt (for meg) når det er på tilbud. :p Får nok en gang vente på denne lottogevinsten.
Det er lettere å skaffe seg kredittkort.