View Full Version : Første natt i Miami
Hei!
Skal til Miami i midten av mars og har et spørsmål angående første natten mtp. hotell og leiebil. Vi skal etter planen lande i Miami 15:00 lokal tid. Etter en lang reise er jeg usikker på hvordan vi burde gjøre det med leiebil og hotell. Bør vi bare bestille et hotell rett ved flyplassen og få hentet leiebilen dagen etter eller er det bedre å hente leiebilen samme dag som vi lander? Noen som har tips eller erfaringer med dette? Planen er en rundreise i Florida og regner med vi starter sørover mot Key West...
Jeg ville ha hentet ut bilen samme dag når du ankommer såpass "tidlig", for fleksibiliteten dette gir. Men ville ha unngått å kjøre til Miami Beach og deromkring, kjørte fra Orlando til Key West, og skulle ta en "svipptur" innom Miami Beach... noe som ikke var en god idé kl 17-18. Så sjekk trafikkartet på Google Maps el.l. for å se hvor problemområdene er (det har kommet en "tidsgraf" på maps.google.com, hvor man kan velge ukedag og tidspunkt).
Jeg personlig angret at jeg bestillte leibeil samme dag jeg kom. Jeg hvar kjempe trøtt å så all trafikken. Jeg leide faktisk en fra firma for å kjøre meg til hotellet, da jeg alt hadde mottat bilen. Jeg turte ikke å kjøre, da det hvar natt og noe hissig trafikk. Man er ganske sliten etter en så lang tur... Mitt råd er lei dagen etter selvom det er tidlig.
Jeg leide fra et firma som het A-Z rent a car. Der får man toyota camry om man velger full szize til en rimelig penge. :)
Takk for svar! Ser for meg at vi er slitne etter å ha reist i 20 timer, så vi heller kanskje mot å hente bilen morgenen etter... Er vel stort sett i nærheten av flyplassen det er praktisk å hente leiebilen? Er det noen som har tips til et greit hotell i nærheten av flyplassen i Miami?
chrisljo
19-01-2013, 15:17
Husk at flere bilutleieselskaper har stasjon/leverer bil på store hoteller, så ikke se kun på flyplasshotellene.
Ville hentet ut leiebil med det samme når du kommer så tidlig som 15.00. Leiebilstasjonene som ligger på selve flyplassen er overlegne alle mindre stasjoner som ligger rundt omkring i byene, og det er bare stress og kav å skulle dra for senere komme tilbake til flyplassen. MIA ligger ganske så sentralt til også.
SudCaravelle
19-01-2013, 15:44
Jeg vil anbefale å hente (eller få den levert) senere. De siste Miami turene har det vært meget komfortabelt - samt at du sparer ofte ett leiedøgn og en natt dyr hotellparkering. Miami er også glimrende m taxi hvis man skal ut å kose seg første kvelden, ikke ragge rundt ;)
Cessna182
19-01-2013, 18:45
Jeg leide fra et firma som het A-Z rent a car. Der får man toyota camry om man velger full szize til en rimelig penge. :)[/QUOTE]
Man drar vel ikke til USA for å kjøre Toyota !
rkvalvaa
19-01-2013, 19:15
Jeg ankom Miami sent for noen år siden og hentet da bil morgenen etter. Husk på at om du ankommer 15.00 så er den 21.00 norsk tid, og du er nok ikke ute av flyplassen før 16 om du har innsjekket bagasje med. Ville nok hentet bilen dagen etter, er lite du får brukt den om ettermiddagen om du er sliten.
Har bodd både på Crowne Plaza og Sofitel i nærheten av MIA, veldig ok hotell og de har shuttle til flyplassen, hvor man bytter til shuttle fra leiebilslskapet :-)
Jeg leide fra et firma som het A-Z rent a car. Der får man toyota camry om man velger full szize til en rimelig penge. :)
Man drar vel ikke til USA for å kjøre Toyota ![/QUOTE]
Mange der borte kjører Camry ;) Når jeg kjørte inn på en stor butikk parkeringsplass der borte så føltes det ut som alle bilene der var Camry. Måtte skru av og på alarmen ett par ganger for å finne min egen :D De er jo prikk like ...
Fellowplane
19-01-2013, 21:25
Camry var faktisk i en periode den mest solgte bilen i USA. Leverte selv en leiebil på MIA rental car center i dag og kan bekrefte at ting ser ut til å fungere veldig greit der. Det går en slags monorail sak fra leiebilsenteret til selve flyplassen (MIA mover) og alt er godt skiltet. Så var ni herlige dager med en Chevrolet Camaro Convertible dessverre over :(
Edit: må bare legge til at jeg ikke hentet leiebilen på MIA, men på Hertz HLE South Beach. Grunnen var som tidligere nevnt i denne tråden dyr hotellparkering på South Beach. Da var det like greit å vente med å hente bilen til vi skulle videre mot Key West. Dessuten opplevde jeg ikke noe behov for bil de tre dagene vi var på SB, hadde både strand, shopping og masse restauranter i gangavstand der.
Man drar vel ikke til USA for å kjøre Toyota !
+1!!
fyllepåmedtekst
chrisljo
19-01-2013, 22:43
Edit: må bare legge til at jeg ikke hentet leiebilen på MIA, men på Hertz HLE South Beach. Grunnen var som tidligere nevnt i denne tråden dyr hotellparkering på South Beach. Da var det like greit å vente med å hente bilen til vi skulle videre mot Key West. Dessuten opplevde jeg ikke noe behov for bil de tre dagene vi var på SB, hadde både strand, shopping og masse restauranter i gangavstand der.
Akkurat det samme vi gjorde. Ingen poeng med bil før man skal noe sted.
Takk for mange svar! Vurderer å bestille et lite cruise og har sett litt på disse tilbudene http://cruise.expedia.com/Search.aspx?dp=Miami%2C+Florida . Men det står med liten skrift "Rates are valid for U.S. and Canadian residents only." Betyr dette at jeg ikke kan bestille cruise til disse prisene fra Norge?
Cessna182
20-01-2013, 18:56
Hvis du skal på et litet cruise, anbefaler jeg RCCL's "Majesty of the Seas". Den går ut fra Miami hver fredag kl.1700 med retur til Miami mandag morgen kl. 0700.Tre overnattinger med besøk i Nassau på lørdag, Cococay island på søndag. Hvis du vil på et litt lenger cruise, tar du samme båten ut på mandag kl.1700 og tilbake til Miami på fredag kl.0700. Ett døgn lenger, da får du med deg en dag i Key West også på torsdag.Book denne turen enten på cruise.com eller direkte hos RCCL i Oslo. God tur.
Takk for tips, da er cruise med "Majesty of the Seas" bestilt. 2000kr for 3 netter er jo billigere enn hotell;-) Et annet spørsmål, bør man bestille hotellrom på forhånd når vi skal reise under spring break i Florida? Hadde tenkt å benytte hotwire og bestille hotell underveis, men kjedelig hvis alt er fullbooket...?