PDA

View Full Version : Et bilde til fra GEN

VC-10
18-03-2006, 23:59
Takk for positive tibakemeldinger på bildeserien fra Gardermoen. Artig at så mange synes det er interessant med disse bildene fra "gamle dager".
Jeg har ett bilde til, som jeg egentlig syntes var av for dårlig kvalitet til å ha med, men etter å ha sittet og lekt litt med det i kveld, presenterer jeg det allikevel, siden det nok ikke har vært mange Aeroflot Il-86 på GEN. (Har også lagt det til i den andre linken.)
Denne støtte jeg tilfeldigvis på en dag jeg hadde lånt bilen til faren min for en liten spottertur. Klarte ikke å få klarhet i hva den gjorde her, og den stod krøkkete til for fotografering langt unna, men jeg fikk da dokumentert anledningen:

http://home.online.no/~nordlid/artimages/Il-86.jpg

(I bakgrunnen ses forresten en BU B767, som ble etterlyst i den andre postingen.)

:up: VC-10

ENGM RAMP
19-03-2006, 00:12
Mmmm Lekkert VC10...

Jeg digger den IL86'en og den HAR faktisk vært her noen ganger etter at NYE ENGM åpnet, rundt 1999-2000 var Aeroflot her et par ganger iallefall med den store bamsen der, og en av gangene iallefall parkert på gate 50.

Jeg og en kollega var nede og hilste på gjengen ombord og fikk en omvisning. Det er faktisk en imponerende maskin om enn noget utdatert på mye, men makan...

2 store trapper ned til 2 utganger med innebygd trapp, hvilket kapteinen ombord fortalte at de brukte mye når de fløy på en del av de russiske flyplassene med alt annet enn brotilknytning

:devot:

Someone
19-03-2006, 00:15
Fine bilder.

Digger den trappen til Il-86:devil

ENGM RAMP
19-03-2006, 00:20
Den har en til lengre bak SOMEONE :)

en feit og fin kjerre :)

LN-MOW
19-03-2006, 02:21
Dette var nok enten en charter eller en oppgradering av Tu-154'en som trafikkerte FBU. I forbindelse med store hoeytider eller grupper, ble det innimellom satt opp stoerre fly - og de kunne ikke bruke FBU pga den korte banen.
Det ble brukt baade Il-62 og -86 paa slike dager.

Selvfoelgelig var det alltid noen pax som dukket opp paa FBU likevel, saa de fikk det travelt med aa komme seg nordover - hvis de var tidlig nok ute, da. Og Aeroflot var lite interesserte i aa assistere ...... "They have been told!"