PDA

View Full Version : Hjem til mor med BA


Someone
19-03-2006, 00:08
Etter en natt med mye festing og lite søvn grunnet eksamensfest ankom jeg Edinburgh Turnhouse klokken 11.45. Flyet gikk først 13.15 så hadde god tid, spesielt siden jeg hadde skjekket inn på internet dagen for.

Hadde med meg mye bagasje og skrudde om sjarm og vennlighet på maks mot hun litt søte blonde som var plassert bak skranken og det ga ett bra utbytte. Ikke mindre enn 45kg (16+29) ble skjekket inn uten å måtte betale noe overvekt og det var en fornøyd Someone som så bagasjen ble merket og forsvinne inn hullet før jeg begikk meg mot sikkerhetskontrollen og inn i avgangshallen som i andledningen St.Patrick Day var full av lettere brisne irer i godt humor.


Identisk fly som gikk en time før mitt
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1000084.jpg

Ett 320 fra BMI som også gikk til LHR var også innom
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1000086.jpg


Likeledes en 737-500 fra Sterling i "Stærsk" farger som skulle til CPH
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1000090.jpg


Flyet mitt til LHR en Airbus 319 ankom først 12.55, men vi hadde push-back 13.35 så pga rask turn around var forsinkelsen kun på 20 minutter noe som ikke gjorde noe siden jeg hadde 2 timer og 5min connection time på Heatrow. Hadde også sete 9A som betyr nødutgang og god benplass. BA har som kjent skinnseter men jeg vet ikke om det er kroppen min men jeg har problemer å finne en god sitte stilling i dem og fortrekker nesten SAS sine seter

Tok av mot øst, men svingte først nordover, så vestover før kursen ble satt mot LHR ca over Lockerbie også videre mot Liverpool, Birmingam før vi landet fra vest på LHR etter kun 1 runde i holding pattern. I luften ble det servert en Sandwich men sov da den ble delt ut men våknet tidsnok til drikke tralla og fikk sikret meg en Cola

27000ft over Nord England
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1000095.jpg

Ankom innenriksdelen på Terminal 1 også var det å ta disiplenes hester fatt for å komme meg til bussen som frakter passasjerer fra T1 og T2 til T4 hvor BAs Oslo fly går fra. Alltid mye spennende å se på LHR men fikk ikke tatt noen bra biler fra bussen.

Siden det var St.Patrick's Day ble denne feiret med en Guinness på JD Whetherspoons på T4
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1000097.jpg

Flyet til Oslo skulle gå fra gate 22 som for de som ikke er kjente er på en en litt bortgjemt pir som det er ett godt stykke å gå til men med bra muligheter for å få tatt bilder.

http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1000103.jpg


Flyet til Oslo, også en 319, ankom først 10 minutter før beregnet avgangtid, men mannskap og bakkemannskap gjorde en imponerende jobb og greide en 25 minutters turn-around noe kapteinen kommenterte og gratulerte kabinbesetning og ground-staff for en kjempe bra utført jobb:up: Her var sete 9F sikret så nok en flight på nødutgang. Var vel 4 rader business og resten monkeyclass på denne flighten som jeg vil anta var 95% full, stort sett av forrestningsreisende, dog få "city folk" på vei hjem for helgen

Ble også litt ekstra forsinket da vi måtte stå i kø i 15 minutter for å ta av, men på LHR er de mye annet å se på som tar av før deg så det gjorde ikke mye, og eneste skår i gleden var at ingen av bildene ble noe bra.

På vei mot Oslo var det også servering og jeg valgte Cheese sandwich som ikke smakte noen ting som også kom med en frukt salat og en Cola ble også inntatt. Maten er bedre på SAS, men på BA er den gratis så 1-1 der
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1000107.jpg

Fikk tatt igjen litt tid i luften og var på gate kun 10 minutter etter oppsatt ankomst tid. Så bar det gjennom pass kontroll og via Tax free butikken så kvoten ble fyllt opp før bagasjen ble plukket opp (den var på båndet når jeg kom pga lange køer på tax-free). Så var det flytoget inn til Oslo og Taxi hjem og fikk faktisk en norsk taxisjåfør som visste hvor Oppsal var, noe jeg har opplevd med en somalier som IKKE visste hvor Oppsal var som ikke er ett helt lite og ukjent sted i Oslo:hi2


Konklusjon:
En meget bra utført oppgave av British Airways og en veldig behagelig flytur og kjempe stor takk til damen på EDI som lot meg sjekke inn "hele" flyttelasset mitt uten å måtte betale overvekt:D

Edit: Skrive feil og fiksing så bilder (1 stk invalid image)

Hurum
19-03-2006, 16:04
Morsom lesing og fin rapport, og ikke minst bilder.

40 min turnaround i EDI, og 25 min turnaround på flyet på Heathrow.
Ganske bra å snu flyet på 25 min. Er nok endel bakkeansatte rundtomkring som til daglig har 25 turnaround, dette gjelder vel både SAS Braathens og Norwegian, men spørs om dem er vant til såpass "klapp" på skulderen som BA-kapteinen ga de bakkeansatte i London. Vel fortjent.:)

EB
19-03-2006, 18:38
Flott rapport... BA har absolutt et meget bra produkt på London - billig har de blitt også - prøv C-klasse nesten gang - de har tilbud der også!!!

Someone
19-03-2006, 18:58
Originally posted by EB


Flott rapport... BA har absolutt et meget bra produkt på London - billig har de blitt også - prøv C-klasse nesten gang - de har tilbud der også!!!

Med mindre lånekassen øker stipend andelen, jeg vinner i lotto eller du vil spandere så er C klasse selv med BA til London litt overkill for en student selv om jeg ikke lider noen nød;)

EB
20-03-2006, 07:14
Noen venner av meg fikk nå tur/retur London med BA til NOK 2800 på c-klasse...

Hurum
20-03-2006, 20:38
Ja BA har muligheten til å oppgradere til C-klasse ganske billig. En får spørsmål om dette ved online bestilling. Ofte ganske billig.:)

EB
21-03-2006, 07:13
Sier vel noe om at BA sliter i Norge etter at de la ned kontorene sine...

Utflyttet
21-03-2006, 12:34
Originally posted by EB
Noen venner av meg fikk nå tur/retur London med BA til NOK 2800 på c-klasse...


C-kabin, ikke C-klasse. Det BA selger fra Oslo ti London er I-klasse billetter som er rabattert biz-class. Er ikke 101% sikker på restriktsjonene, men er et par dagers forsalg, og at man må ha to netter borte eller noe. En veldig ok måte å få prøvd biz-produktet til BA, som er enda vedig bra.

-A

Utflyttet
21-03-2006, 12:37
Originally posted by EB

Sier vel noe om at BA sliter i Norge etter at de la ned kontorene sine...

Egentlig ikke, dette I-klasse-opplegget hlder de på med mange veier. Det selges enten fra en by i Europa og til London og hjem, eller andre veien, fra London og ut, så det er ikke noe sær-norsk krampetrekk. LHR-NCE får man til nedi 260GBP også, og det er ikke ille.

En annen av begresningene jeg kom på nå er at når den første er utsted så er den ike mulig å endre. For mange er det i praksis en vanlig ufleksibel billett, men alle godene. :)