View Full Version : Bravo SAS - kompensasjon ved kansellering
chrisljo
17-01-2013, 18:52
Var booket inn med SAS direkte til EWR på søndag, avgangen er kansellert og jeg ble flyttet til CPH som medførte mer enn to timer senere ankomst.
Har derfor krav på 300€ etter EU26. Sendte inn klage, hvor jeg ba om beløpet, alternativt en romslig poengdonasjon. Fikk svar mindre enn 30 timer senere og poengene er på konto. Litt bedre enn BA hvor saken min nå går på fjerde måneden.
Innimellom møter jeg et SAS som minner meg om selskapet jeg vokste opp med :)
(Strengt burde de informert bedre om rettighetene, men det kan jeg tilgi)
Fredrik KH
17-01-2013, 18:58
har man krav på kompensasjon om flighten blir kanselert og du blir booket om til et fly som gjør at du må reise noen timer tidligere?
Røper du hvor mange poeng du ba om? ;)
Superhai
17-01-2013, 19:28
har man krav på kompensasjon om flighten blir kanselert og du blir booket om til et fly som gjør at du må reise noen timer tidligere?
Det kommer ann på når du får vite om kanselleringen, hvor mange timer det er snakk om, og de kan også halvere kompensasjonen om du ankommer et visst antall timer avhengig av reisens lengde.
chrisljo
17-01-2013, 19:56
Må du reise mer enn en time tidligere har du krav på kompensasjon. (Hvis det er mindre en 1 uke til avgang). Google EU261 Wikipedia for detaljer.
Fredrik KH
17-01-2013, 20:10
Må du reise mer enn en time tidligere har du krav på kompensasjon. (Hvis det er mindre en 1 uke til avgang). Google EU261 Wikipedia for detaljer.
Hm så i mitt tilfelle så ble turen i morgen til PVG kanselert i går. Altså 2 dager før avreise, ny avreisetidspunkt er 13:15 istede for 16:00 som var opprinnelig avreise. Noe som fører til noen skoletimer som forsvinner... Er det noe håp om en kompensasjon her? Vi lander dog halvtime tidligere i Shanghai som på en måte er et pluss :)
En liten avsporing og, noen som vet hvorfor flighten til Shanghai PVG fra CPH ble kanselert i morgen? (SK)
chrisljo
17-01-2013, 20:33
Hm så i mitt tilfelle så ble turen i morgen til PVG kanselert i går. Altså 2 dager før avreise, ny avreisetidspunkt er 13:15 istede for 16:00 som var opprinnelig avreise. Noe som fører til noen skoletimer som forsvinner... Er det noe håp om en kompensasjon her? Vi lander dog halvtime tidligere i Shanghai som på en måte er et pluss :)
? (SK)
Skal være 300€ det...
Fredrik KH
17-01-2013, 21:19
Skal være 300€ det...
Hvordan kan jeg kreve dette av sas?
Hvor mange poeng fikk du?
chrisljo
17-01-2013, 22:13
Hvordan kan jeg kreve dette av sas?
http://www.sas.no/Customer-Care/Feedback-form/
Ikke uvanlig dette!
Har selv nettopp fått valget mellom ekstrapoeng eller €250 pga innstilling av fly fra Manchester. Ble sendt via ARN og måtte overnatte der på vei til TRD.. Ble oppgradert også!
Meget fornøyd med servicen etter at jeg sendte en mail til dem og et godt bevis på at SAS tar vare på oss som flyr en del!!
For de som lurer på hvor mange poeng jeg fikk, så holder det til en tur til Munchen om jeg vil dit.. (Var der i går forresten, men det er en annen tur... hehe)
Kim
Minner også om avsnittet "Similar Threads" nederst på siden her hvis man skal se hva som har vært oppe før ;)
Tally-Ho
18-01-2013, 11:04
Dette har ikke noe med det ovennevnte å gjøre - men bare nok et eksempel på glimrende service fra SAS:
I går mottok jeg min bag på baggasjebandet, etter en "passive flight" fra ARN til OSL med SK. Glidelåsen i min samsonite-koffert (soft) var røket i transporten over, og alt var lagt i en plastpose. Ikke et plagg manglet - og i tillegg var det bare å gå og hente ute en ny (nesten makan) koffert de hadde stående på ankomstservice. Thumbs up SAS!
Hadde neppe skjedd hos Ryanair...
Tally-Ho
Fikk svar mindre enn 30 timer senere og poengene er på konto. Litt bedre enn BA hvor saken min nå går på fjerde måneden.
Innimellom møter jeg et SAS som minner meg om selskapet jeg vokste opp med :)
Er ganske fornøyd med responstiden til SAS CR. Hatt 2 små klagesaker det siste halve året. Den ene besvart innen 24 timer den andre etter et par dager.
Gull supporten til Eurobonus derimot er ikke imponerende om dagen. Gir svar som ikke er korrekte og viser veldig liten vilje til å hjelpe....
Fredrik KH
08-02-2013, 14:21
Fikk 20.000 poengs kompensasjon for at utreisen til shanghai ble ombooket fra SK til LH. I mine øyne en oppgradering, men både jeg og faren min fikk 20.000 poeng som "plaster på såre" for endringene.
Godt fornøyd med det! :)
20 000 + original opptjening for SK-flightene?
Fredrik KH
08-02-2013, 15:17
20 000 + original opptjening for SK-flightene?
Jepp, så blir ca 32.000 poeng tilsammen for billetten på 4.500kr. Men de 20.000 poengene jeg fikk er bare ekstrapoeng og hjelper ikke på status.