PDA

View Full Version : SAS på STN


Savipix
26-09-2004, 15:32
Vilka flygplanstyper använde SAS på CPH-STN i slutet på 90-talet.

Från ARN var det väl nästan alltid DC9-21/41 och MD80?

RolfL
05-10-2004, 11:39
Tittade i flygdagboken och flög själv 737-800 på scheduled flights ARN-STN

Concorde
05-10-2004, 11:42
CPH-STN gikk med F50 tar jeg ikke helt feil.

TheDane
05-10-2004, 11:56
Originally posted by Concorde


CPH-STN gikk med F50 tar jeg ikke helt feil.

F50 på CPH-STN har jeg nu aldrig hørt eller oplevet. Men skal da ikke helt afvise det. Har selv fløjet CPH-STN 4 gange da ruten gik og 2 gange var med en "smågris" B737-600 og de 2 andre gange var med MD80 version (tror det var en MD87 begge gange). Alle 4 gange jeg fløj var flyene mindre end halv fyldte. Husker bl.a. den ene gang at der overhovedet ingen var på business class og turist var mindre end halv flydt.

Guest
05-10-2004, 13:44
jeg har fløjet STN-CPH med en propfyldt MD87 - med upgrading tilfølge for manden og jeg.

SK384
05-10-2004, 16:26
Jeg har fløyet der en gang fra CPH. Turen fra CPH til STN var oppført med en Q400 og ble kansellert god tid før avreise så vi ble booket om til CPH - LHR med en MD80 istedenfor. Returen gikk imidlertid fra STN som planlagt og det var en MD87 som utførte den turen. Det flyet var ganske fullt.

Savipix
05-10-2004, 18:41
Originally posted by RolfL


Tittade i flygdagboken och flög själv 737-800 på scheduled flights ARN-STN


När var detta och var det SK2527/28 eller kvällsmaskinen?

Det verkar som SK slängde in lite vad som passade på STN efter vad jag har sett och hört. Kanske inte är så illa med en diversified fleet i alla fall *ironi*

RolfL
05-10-2004, 18:52
Har tittat igen i flygdagboken och det var SK2527/2528 maj 2000.

Trety
05-10-2004, 21:51
Hvorfor fløy SAS til Stansted egentlig?

Guest
05-10-2004, 21:57
Originally posted by Trety


Hvorfor fløy SAS til Stansted egentlig?

Vel af samme grund som nogle selskaber vælger at flyve til både JFK og EWR - det er to lufthavne på hver sin side af en storby - dermed dækkes to forskellige markeder.

NU flyver SAS på LGW og LHR fra OSL vel af samme grund.

SAS flyver også på MMX og på CPH fra ARN selvom de vel nærmest ligger i spytafstand.

Trety
05-10-2004, 22:29
Originally posted by jens
Vel af samme grund som nogle selskaber vælger at flyve til både JFK og EWR - det er to lufthavne på hver sin side af en storby - dermed dækkes to forskellige markeder.

NU flyver SAS på LGW og LHR fra OSL vel af samme grund.


At SAS også flyr på LGW er vel etter hva jeg har forstått en rute som skal konkurrere med LCC'ene og er derfor å betrakte som et slags Snowflake produkt.