View Full Version : Legge inn bilder
Hei
Prøver for første gang å legge inn noen bilder jeg tok på vollen i dag men får det ikke til. Noen som kan gi meg oppskriften på dette ?
Takk
Erik
Under tekstfeltet er det en knapp, "Bla gjennom". Trykk der og finn bildet på PC'n. Denne metoden krever vel en ny post for hvert bilde.
Har forsøkt det , men får feilmelding :
File Upload Failed!
The upload of the file 'IMG_0099.JPG' did not complete correctly. Go back and try again.
Bildene er i jpg format og hvert bilde er ca 2,5 MB. Flere tips
Tror att begränsingen ligger på 200kb. Försök att minska ner den men någon redigeringsprog.
Concorde
18-03-2006, 16:21
.
Dette blir flaut etterhvert. Har nå redusert størelsen til ca 480 kb, men får samme feilmelding. Noen valg som må krysses av ?
Erik
Valid file extensions: .bmp,.jpg,.BMP,.JPG,.GIF,.gif Max file upload size: 220000 bytes
hentet fra linja over submit reply knappen :) Mao så er filene for store :) 220000 = 215kb ca
Går ut fra at du har ett eller annet fotoprogram på pc-en din....
Gå inn og reduser størrelsen på bildet til f.eks. 800x600 pixler .
Da vil størrelsen på bilde bli bedre for alle samt at det går fortere for de som ikke har bredbånd også.
-Hadde det vært mulig,- ville f.eks. mine bilder vært godt over meteren brede....
-Og da hadde det gått lang tid for de fleste å kunne sett slike poster.
... og ikke glem komprimering. Du kan fint komprimere 20% uten at kvaliteten blir daarligere. Da gaar det fortere aa se bildene for brukerene ogsaa .. :up: