View Full Version : Priority club og Royal Ambassador
Jarlabanke Vking
12-01-2013, 22:52
Har vi noen her på forumet som har klart å karre seg opp til Royal Ambassador hos Intercontinental? Erfaringer? Evt noen som har forsøkt å kjøpe et referral certificate på feks Ebay?
no-backpacker
13-01-2013, 08:45
Har vært RA i 3 år. Jeg har ikke noe annet å sammenligne med, bortsett fra at jeg fikk status-match til Club Carlson gull, som betyr nada.
Som Platinum-medlem kan man få gode oppgraderinger, som suiter, men som oftest er det til et litt bedre rom eller ingenting. En sjelden gang kan man få en flaske vin eller litt finere velkomstgaver (på et Holiday Inn i Frankrike ble vi oppgradert til en stor suite i tillegg til at vi fikk en kurv med krydder, olivenolje og tapenade). Noen ganger får man lounge-tilgang og noen ganger gratis wi-fee. Det man stort sett alltid får er sen utsjekking. Jeg har lært meg til å ikke forvente noe og heller bli glad om jeg får noe som helst. :)
Som RA har jeg veldig ofte blitt oppgradert til suite, fra billigste rom. Noen ganger får man lounge-tilgang, andre ikke. Noen ganger får man kun drikke fra minibaren, andre ganger full minibar, men drikken er ALLTID gratis. Ikke et must, men veldig greit. Tidlig innsjekking har vært utrolig deilig når jeg har landet om natten/tidlig morgen og sen utsjekking har jeg også ofte benyttet meg av, ofte så sent som 18-19.
Stort sett er jeg veldig fornøyd med RA-programmet og kommer nok til å fortsette der. Det aller kjipeste er at det er vanskelig å vite hva som må til for å beholde medlemsskapet. :) Hadde jeg visst eksakt antall netter som må til kunne jeg nok ha opprettholdt juksegullet mitt hos Hilton, ev. opparbeidet meg status hos noen andre. Det gidder jeg ikke nå, så de har kanskje oppnådd det de ville...? :)
Xxx.
Jarlabanke Vking
13-01-2013, 17:24
Har vært RA i 3 år. Jeg har ikke noe annet å sammenligne med, bortsett fra at jeg fikk status-match til Club Carlson gull, som betyr nada.
Som Platinum-medlem kan man få gode oppgraderinger, som suiter, men som oftest er det til et litt bedre rom eller ingenting. En sjelden gang kan man få en flaske vin eller litt finere velkomstgaver (på et Holiday Inn i Frankrike ble vi oppgradert til en stor suite i tillegg til at vi fikk en kurv med krydder, olivenolje og tapenade). Noen ganger får man lounge-tilgang og noen ganger gratis wi-fee. Det man stort sett alltid får er sen utsjekking. Jeg har lært meg til å ikke forvente noe og heller bli glad om jeg får noe som helst. :)
Som RA har jeg veldig ofte blitt oppgradert til suite, fra billigste rom. Noen ganger får man lounge-tilgang, andre ikke. Noen ganger får man kun drikke fra minibaren, andre ganger full minibar, men drikken er ALLTID gratis. Ikke et must, men veldig greit. Tidlig innsjekking har vært utrolig deilig når jeg har landet om natten/tidlig morgen og sen utsjekking har jeg også ofte benyttet meg av, ofte så sent som 18-19.
Stort sett er jeg veldig fornøyd med RA-programmet og kommer nok til å fortsette der. Det aller kjipeste er at det er vanskelig å vite hva som må til for å beholde medlemsskapet. :) Hadde jeg visst eksakt antall netter som må til kunne jeg nok ha opprettholdt juksegullet mitt hos Hilton, ev. opparbeidet meg status hos noen andre. Det gidder jeg ikke nå, så de har kanskje oppnådd det de ville...? :)
Xxx.
Takk for det. Er både Platinum og Ambassador selv, og liker meg godt hos IHG-gruppen ettersom de virkelig er så og si overalt, og i alle segmenter og prisklasser.
Jeg opplever også at det er rimelig tilfeldig hva jeg får av frills med mine medlemsnivåer. I NYC hever de knapt et øyebryn hos feks IC, mens hos loslitte Holiday inn på Fort Myers Beach blir man nesten tatt imot på rød løper. Har en del planlagte opphold på IC-hoteller i år, men tviler på at det er nok netter til å kvalifisere til RA (50-60 netter på IC), men muligens halvparten + andre IHG-hoteller. Er et par sånne referral kits som ligger ute på ebay til enhver tid, men er litt skeptisk til å bruke flere hundre dollar på slike kits i tilfelle de skulle vise seg og ikke være ekte. Men hvor mange netter vil du si du har i gjennomsnitt per år?
Robbiedeluxe
13-01-2013, 17:44
Jeg er RA takket være en hyggelig onkel i USA, og har vært veldig fornøyd med det. Har bodd en del på IC de siste 10 månedene; Mumbai, London (Park Lane), Washington DC, New York (Times Square), Singapore, Hong Kong (begge) og Seoul (Grand). I februar har jeg i tillegg lagt opp til ca 20 netter fordelt på ICene i Bangkok, Koh Samui og Paris.
Bor alltid på corporate rate, men har alltid fått gratis WiFi, oppgradring (til suite ca 70% av gangene) og gratis minibar inkludert alkohol. Servicen varierer en del, i NYC er du sikkert en av mange RAer – men i Mumbai (der jeg sist hadde 12 døgn) så tar dem kopi av passbildet ditt og distribuerer rundt, så alle vet hvem du er. Alle hilser og er meget høflige. Samme har jeg opplevd i Singapore og Grand Stanford i Hong Kong. Dette skyldes nok litt kultur også, men servicen er jevnt over upåklagelig.
Jeg kommer til å totalt ha ca 40-45 netter på IC når RA utløper 1. mars – men jeg har ikke rekvalisert. Har vurdert å kjøpe en voucher av en svensk bekjent, men vi får se. Alternativet blir å jage SPG Plat, som jeg har mistet pga mye IC-aktivitet.
no-backpacker
13-01-2013, 20:15
Jeg tror jeg har rundt 40-50 IC netter (10-12 forskjellige hoteller) og ca. 20-30 andre PC-hoteller. I tillegg har jeg en del andre hotellnetter.
Hehe, mannen syntes det var litt vel mye stress da jeg jobbet for å få RA-medlemskapet. NÅ er han VELDIG fornøyd. :-D
Faktisk så tror jeg at det er verdt det å kjøpe et RA-kort for noen tusenlapper. Jeg har dessverre ingen siden mannen får mitt hvert år. :) (De to første årene fikk han ref. cert. i sin kit, men ikke i år. )
Xxx.
Jarlabanke Vking
13-01-2013, 20:23
jeg kjenner jeg MÅÅÅÅÅ ha RA!!!! :p sleng gjerne inn noen tips om dere vet om andre kanaler enn ebay! :-)
no-backpacker
13-01-2013, 22:05
Du kan jo prøve coupon connection på Flyertalk, om du har noe å bytte mot da. :)
Xxx.
Jarlabanke Vking
13-01-2013, 22:40
Du kan jo prøve coupon connection på Flyertalk, om du har noe å bytte mot da. :)
Xxx.
nei, det var det, da :-/ får forsøke meg på ebay. Dog, om noen her inne har et liggende og støve og er interessert i å selge, så skrik ut :-)